آمادگی برای آیلتس، نخستین گام در مسیر مهاجرت!

 دلیل اصلی این موضوع را می‌توان افزایش قابل توجه آمار مهاجرت دانست. اغلب کشورها کسب نمره قابل‌قبول در امتحان IELTS را پیش‌شرطی برای ارائه مجوز مهاجرت، کار و تحصیل اعلام کرده‌اند.

بنابراین، آمادگی برای این آزمون از مهمترین و نخستین اقداماتی است که تغییر محل زندگی را برای شما امکان‌پذیر می‌کند.

در این مطلب، قصد داریم درباره آموزش آیلتس و مطالب مرتبط با آن صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

IELTS چیست؟

آیلتس یا International English Language Testing System یکی از شناخته‌شده‌ترین سیستم‌ها و روش‌های ارزیابی میزان تسلط افراد بر زبان انگلیسی است. این سیستم بین‌المللی برای سنجش توانایی افراد در زمینه خواندن، نوشتن، درک مطلب و صحبت کردن به این زبان طراحی شده و بیشتر برای اخذ مجوز مهاجرت، کار و تحصیل در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس و نیوزیلند کاربرد دارد.

انواع آیلتس

آزمون آیلتس به ۲ نوع مختلف تقسیم‌بندی می‌شود که عبارتند از:

• آیلتس آکادمیک

آیلتس آکادمیک برای افرادی طراحی شده که به‌منظور ادامه تحصیل مهاجرت می‌کنند. برای حضور در مراکز آموزشی و مطالعه محتوای درسی، این افراد به سطح پیشرفته‌ای از مهارت‌های زبانی نیاز دارند. 

• آیلتس جنرال

آیلتس جنرال مخصوص افرادی است که برای اشتغال و اقامت در خارج از کشور اقدام می‌کنند. برای این منظور، این افراد باید بتوانند با محیط خود ارتباط برقرار کرده و از مهارت‌های عمومی قابل‌قبولی برخوردار باشند.

روش‌های مختلف آموزش آیلتس 

آموزش آیلتس از روش‌های متنوعی امکان‌پذیر است. از این جمله، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

• شرکت در کلاس‌های حضوری موسسات معتبر

ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های آموزش حضوری برخی از معتبرترین موسسات از رایج‌ترین اقداماتی است که می‌تواند به آمادگی برای آزمون آیلتس کمک کند. موسسه سفیر گفتمان از شناخته‌شده‌ترین مراکزی است که کلاس‌های IELTS خود را در سطوح مختلف برای کلیه گروه‌های سنی برگزار می‌کند. 

• شرکت در دوره‌های آنلاین

این روزها، بسیاری از افراد به‌دلایل گوناگونی ترجیح می‌دهند دوره‌های آموزش آیلتس را به‌صورت آنلاین دنبال کنند. انجام این کار به‌شکل قابل توجهی به صرفه‌جویی در وقت، انرژی و هزینه‌های جانبی کمک کرده و احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های ویروسی را کاهش می‌دهد. دوره‌های آنلاین آمادگی برای IELTS سفیر گفتمان هم در سطوح مختلفی برگزار شده و سطح‌بندی این کلاس‌ها هم عینا مشابه دوره‌های حضوری است.

• شرکت در کارگاه‌های تک مهارتی

کارگاه‌های تک مهارتی، کلاس‌هایی یک‌روزه هستند که برای آموزش برخی از کاربردی‌ترین تکنیک‌های لازم و کمک به کسب نمرات بالاتر از 7 به زبان‌آموزان برگزار می‌شوند. این دوره‌ها مناسب افرادی هستند که آمادگی لازم برای شرکت در امتحان را کسب کرده و تنها به یادگیری روش‌هایی برای مدیریت زمان، مرور برخی نکات فراموش شده در ارتباط با هر یک از مهارت‌ها و آشنایی با نمونه سوالات مربوط با مهارت مورد‌نظر نیاز دارند.

• آمادگی برای آیلتس به‌صورت خودخوان

با وجود تعداد قابل توجهی از مراکز آموزشی معتبر و امکان دسترسی به بهترین اساتید، برخی از افراد ترجیح می‌دهند به شیوه خودخوان برای آزمون آیلتس آماده شوند. انجام این کار از طریق تهیه منابع کمک آموزشی متنوعی نظیر کتاب‌ها، نرم‌افزارها، پادکست‌ها، ویدیوهای و سایت‌های آموزشی، برنامه‌ریزی دقیق و همچنین، سعی و تلاش فراوان امکان‌پذیر خواهد بود.

آموزش آیلتس شامل یادگیری چه مهارت‌هایی است؟

آموزش آیلتس بر 4 مهارت اصلی تمرکز دارد. از این میان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ریدینگ (Reading)

• اسپیکینگ (Speaking)

• رایتینگ (Writing)

• لیسنینگ (Listening)

ریدینگ آیلتس

نمره قبولی آیلتس چقدر است؟

نمره آیلتس از صفر تا 9 محاسبه می‌شود. بدیهی است این نمره هر چقدر بالاتر باشد برای شما بهتر بوده و ثابت می‌کند تا اندازه زیادی به زبان انگلیسی تسلط دارید. با این حال، هر یک از مراکز بسته به نیازهای خود نمره خاصی را به‌عنوان شرط پذیرش غیر انگلیسی‌زبانان اعلام می‌کنند. 

برای مثال، بسیاری از مراکز آموزشی برای ارائه مجوز تحصیلی، نمره 6 و بالاتر از آن را قبول می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌ها برای با نمره‌های 5 یا 4 آیلتس هم اجازه کار را صادر می‌کنند. بنابراین، نمره قبولی آیلتس تا اندازه زیادی به هدف شما از مهاجرت و همچنین، به شرایط مراکز مورد‌نظرتان ارتباط دارد.

نمره آیلتس چگونه محاسبه می‌شود؟

آموزش آیلتس در معتبرترین مراکز و موسسات آموزشی، دسترسی به بهترین منابع، استفاده از دانش شناخته‌شده‌ترین اساتید و همچنین، میزان اراده، تمرین، پشتکار و سعی و تلاش شما در یادگیری مطالب ارائه شده از مهمترین عواملی به حساب می‌آیند که متضمن بالا بودن نمره IELTS شما خواهند بود. 

نمره امتحان آیلتس در واقع میانگین نمراتی است که در هر یک از بخش‌های ریدینگ آیلتس، اسپیکینگ آیلتس، رایتینگ آیلتس و لیسنینگ آیلتس کسب می‌کنید. نمره هر یک از مهارت‌های یاد شده هم درست مانند نمره کل از صفر تا ۹ سنجیده می‌شود. 

در نهایت، نمره مورد‌نظر معمولا گرد شده و اعلام می‌شود. برای مثال، تصور کنید نمره اسپیکینگ آیلتس شما ۷، نمره ریدینگ آیلتس ۶.۵، نمره لیسنینگ آیلتس ۵ و نمره رایتینگ آیلتس شما ۶.۵ باشد. در چنین حالتی، معدل نمره‌های یاد شده ۶.۲۵ خواهد بود. با این حال، احتمالا نمره ۶.۵ را به‌عنوان نمره کل IELTS به شما اعلام خواهند کرد.

موفقیت در IELTS به چه عواملی بستگی دارد؟

آموزش آیلتس تحت‌نظر برجسته‌ترین اساتید را می‌توان از نخستین شروط موفقیت در این آزمون برشمرد. با این حال، از دیگر عوامل موثر در این زمینه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

• گستردگی دایره واژگان

گستردگی دایره واژگان از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین اقداماتی است که به بهبود مهارت‌های درک مطلب، تقویت نگارش، تقویت مهارت‌های شنیداری و بهبود مکالمات شما کمک می‌کند. برای این منظور، بیش از هر چیز لازم است روی افزایش ساعات مطالعه خود تمرکز کنید. 

افزایش زمان مطالعه به‌معنای انتخاب متن‌هایی است که با نیاز شما برای شرکت در آزمون آکادمیک یا جنرال مطابقت داشته باشند. سپس، بخش قابل‌توجهی از زمان روزانه را به خواندن این متون اختصاص داده و زیر کلمات ناآشنا را خط کشیده و پس از پیدا کردن معانی آن‌ها با کلمات تازه جمله بسازید. تکرار این کار از کارامدترین روش‌هایی است که تدریجا دایره لغات شما را گسترش می‌دهد.

• تلفظ صحیح واژگان 

تماشای فیلم و سریال، گوش دادن مداوم به اخبار انگلیسی و برقراری ارتباط گفتاری با افراد انگلیسی‌زبان از بهترین راه‌کارهایی است که به بهبود تلفظ واژگان کمک می‌کند. برای اطمینان از این موضوع، لازم است صدای خود را ضبط کرده و بارها و بارها به‌دقت گوش کنید تا با نقاط ضعف خود آشنایی یابید.

• روان صحبت کردن

برای بهبود مهارت Speaking و روان بودن مکالمات لازم است تا جای ممکن با صدای بلند با خودتان حرف بزنید. به این ترتیب، می‌توانید صدای خودتان را بشنوید و با کاستی‌هایتان آشنایی یابید. ضبط کردن صدا و گوش دادن مکرر به نحوه بیان جملات و کلمات هم از بهترین راه‌کارهایی است که به تقویت مهارت اسپیکینگ کمک می‌کند.

• تقویت مهارت‌های نوشتاری

آموزش آیلتس در مراکز معتبر از موثرترین روش‌هایی است که به آشنایی کامل زبان‌آموز با نکات گرامری کمک کرده و مسیر موفقیت در این امتحان را هموارتر می‌کند. برخورداری از تمرکز و اعتماد‌به‌نفس بالا، تمرین نگارش، گستردگی دایره واژگان، پرداختن به موضوع اصلی و اجتناب از طرح مسائل حاشیه‌ای از مهمترین مواردی هستند که به تقویت مهارت‌های نوشتاری کمک می‌کنند.

• تقویت مهارت‌های شنیداری

تقویت مهارت‌های شنیداری از بهترین راه‌کارهایی است که به موفقیت در آزمون لیسنینگ آیلتس کمک می‌کند. برای این منظور، لازم است تا جای ممکن اخبار انگلیسی را دنبال کنید. در عین حال، تماشای فیلم و سریال به زبان اصلی، طرح سوالات مختلف درباره اخبار یا فیلم‌های پخش شده و پاسخ‌گویی به آن‌ها نیز از روش‌های مناسب برای بهبود این مهارت به حساب می‌آیند.

امتحان آیلتس

سفیر گفتمان معتبرترین برگزار کننده دوره‌های آموزش آیلتس

سفیر گفتمان یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز آموزش زبان در کشور است. این موسسه با برگزاری دوره‌های مختلف حضوری و آنلاین و همچنین، برپایی کارگاه‌های متنوع آموزش آیلتس برای سطوح گوناگون زبان‌آموزان به پیشرفت مهارت‌های اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ علاقه‌مندان کمک می‌کند.

موفقیت در امتحان آیلتس تا اندازه زیادی به دانش، تجربه و تخصص بهترین اساتیدی بستگی دارد که در این مرکز به زبان‌آموزان آموزش می‌‌دهند. بنابراین، اگر شما هم قصد مهاجرت دارید؛ اگر می‌خواهید در آزمون‌ آیلتس شرکت کنید؛ اگر برای پذیرفته شدن در بهترین دانشگاه‌ها و سازمان‌های جهان به نمره آیلتس بالایی نیاز دارید؛ بهتر است همین امروز در دوره‌های آموزش IELTS سفیر گفتمان ثبت‌نام کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.