کابینت نئوکلاسیک، ترکیبی جادویی از سبک مدرن و کلاسیک!

طراحان کابینت و دکوراسیون داخلی از ترکیب و ادغام این دو سبک اصلی، طراحی جدیدی از کابینت را ارائه کرده‌اند که به کابینت نئوکلاسیک معروف است.

کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است، بنابراین تا حدودی ویژگی‌های هر دو را در برمی‌گیرد. با ما همراه باشید تا با کابینت نئوکلاسیک بیشتر آشنا شویم.

 مقایسه کابینت نئوکلاسیک با کابینت کلاسیک و مدرن!

کابینت نئوکلاسیک در مقایسه با کابینت مدرن و کلاسیک دارای نکات زیر می‌باشد:

۱. کابینت نئوکلاسیک در ظاهر بسیار شبیه به کابینت‌های کلاسیک است. با این تفاوت که اِلمان‌ها و طرح‌ها ساده‌تر شده است و کابینت‌ها مثل کابینت‌های مدرن بلند بوده و سطوح صاف‌تری نسبت به کابینت‌های کلاسیک دارند

۲. همچنین کابینت نئوکلاسیک در مقایسه با کابینت‌های کلاسیک جادارتر و کاربردی‌تر است

۳. با آنکه این نوع کابینت جزئیات سبک کلاسیک را ندارد و منبت‌کاری در آن انجام نمی‌شود، اما مثل کابینت مدرن هم ساده نیست و حتی در ساده‌ترین حالت آن، قاب ساده‌ای روی درب کابینت دیده می‌شود

۴. کابینت نئوکلاسیک به خاطر زیبایی خاصی که دارد و همچنین قیمت ارزان‌تر در مقایسه با کابینت‌های کلاسیک، طرفداران زیادی پیداکرده است، اما نسبت به کابینت‌های مدرن طبیعی است که قیمت بیشتری داشته باشد

ویژگی‌های کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک را با ویژگی‌های زیر می‌شناسند:

• در کابینت‌ نئوکلاسیک، طرح‌ها و منبت‌های کمتر و ساده‌تری نسبت به کابینت کلاسیک وجود دارد

• کابینت نئوکلاسیک در انواع رنگ‌ها ساخته می‌شود، اما رنگ طوسی و سفید پرکاربردترین رنگ در این نوع سبک است. رنگ‌های معمول ملایم و سرد هستند

• کابینت نئوکلاسیک، شباهت بسیار زیادی به کابینت‌های کلاسیک دارد

• تقارن در این سبک همانند سبک کلاسیک اهمیت زیادی دارد

• کابینت نئوکلاسیک برخلاف کابینت کلاسیک تنها به آشپزخانه‌های بزرگ اختصاص ندارد

• کابینت‌های نئوکلاسیک، بلند و جادار هستند

• متریال مورداستفاده در این نوع کابینت معمولاً چوب یا ممبران است

قیمت کابینت‌های نئوکلاسیک چگونه است؟

بسته به اینکه از چه نوع متریالی در ساخت کابینت نئوکلاسیک استفاده می‌شود، قیمت آن متفاوت است. طبیعی است که کابینت نئوکلاسیک چوبی نسبت به کابینت نئوکلاسیک ممبران گران‌تر است. البته با این‌وجود قیمت کابینت نئوکلاسیک از کابینت کلاسیک ارزان‌تر است، زیرا طرح‌ها و کنده‌کاری‌های ساده‌تری نسبت به کابینت کلاسیک دارد. البته به خاطر ظرافت‌های خاص این سبک، مهارت کابینت ساز هم در قیمت کابینت تأثیر دارد.

نقش کابینت ساز در اجرای سبک نئوکلاسیک چیست؟

مثل سایر سبک‌های کابینت، مهارت و ظرافت کار کابینت ساز، تأثیر زیادی در اجرای صحیح و زیبای این نوع کابینت دارد. اگر انتخاب شما برای طراحی کابینت آشپزخانه، کابینت نئوکلاسیک هست، باید به دنبال کابینت سازی باشید که این نوع سبک را در رزومه کاری و نمونه کارهای قبلی خود داشته باشد تا از هر نظر خیال شما راحت باشد. اگر کابینت سازی که این سبک را اجرا می‌کند، مهارت کافی نداشته باشد، ضمن اینکه پول و زمان زیادی صرف می‌شود، درنهایت نتیجه کار هم مورد رضایت نخواهد بود.

کابینت نئوکلاسیک

نقش کابینت نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی چیست؟

زمانی که سبک نئوکلاسیک را برای کابینت آشپزخانه انتخاب می‌کنیم، بایستی به 2 نکته زیر توجه کنیم:

1. توجه به سایر المان‌های دکوراسیون داخلی

باید به سایر المان‌های دکوراسیون داخلی خانه توجه کنیم و سایر تزئینات خانه با رنگ و سبک کابینت ما همخوانی داشته باشند. در واقع این سبک مخصوص افرادی است که در دکوراسیون داخلی منزل سلیقه خاصی داشته و بودجه کافی هم برای هماهنگی میان تمام المان‌ها دارند.

2. طراحی ساده

در سبک نئوکلاسیک دست ما برای انتخاب و طراحی باز نیست. نمی‌توانیم از مبل‌های سلطنتی و یا پرده‌های ملیله‌دوزی استفاده کنیم. در این سبک بایستی المان‌های به‌کاررفته ساده باشند.

برای مثال:

مبل‌هایی که برای دکوراسیون منزل استفاده می‌کنیم بایستی چوبی ظریف و ساده داشته باشند. رنگ‌ها هم بایستی ملایم و متعادل باشد. وسایل غیرضروری هم باید حذف شود.

کمد دیواری نئوکلاسیک چگونه است؟

کمد دیواری خانه باید با سبک کابینت انتخابی و سایر المان‌های خانه همخوانی داشته باشد. بنابراین کمد دیواری نئوکلاسیک که مدل جدیدی از کمد دیواری است، برای خانه‌هایی که آشپزخانه نئوکلاسیک دارند مناسب است. درواقع طراحی کمد دیواری و کابینت آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک، نسبت به سبک کلاسیکِ سنتی، کمی ساده‌تر بوده و تاحدودی بر پایه سبک مینیمال طراحی‌شده است. این کمددیواری‌ها نیز مانند کابینت‌های نئوکلاسیک، هم با چوب و هم با متریال ممبران ساخته می‌شوند و طبیعی است که نوع چوبی آن نسبت به سایر کمد دیواری‌ها قیمت بالاتری دارد.

کمد دیواری

سخن آخر

سبک نئوکلاسیک سبکی جدید است که طرفداران زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه پیداکرده است. در این سبک، از کابینت آشپزخانه گرفته تا کمد دیواری‌ و سایر وسایل خانه، طراحی و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. اگر سلیقه شما با این سبک مطابقت دارد. قبل از هر چیز با مشاورین و طراحان متخصص مشورت کنید تا نتیجه کار مورد رضایت شما باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.