راه اندازی بزرگترین پروژه صنعتی شرق کشور در کویرتایر

مدیرعامل شرکت کویرتایر آقای مهندس سیدمحمد حسین زینلی از طرح جدید تولید تایرهای بزرگ دامپ‌تراک های معدنی وتایرهای ماشین آلات راه سازی و ساختمانی و تایرهای اتوبوسی وکامیونی آل استیل با ظرفیت۵۰ هزار تن خبر داد.

این طرح بزرگ با سرمایه گذاری بالغ بر۶ هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد که با راه‌اندازی آن ظرفیت کارخانه کویرتایر به تولید سالیانه ۹۵ هزار تن انواع تایر خواهد رسید که شامل ۲۰ هزار تن تایرهای کامیونی باری، ۵ هزار تن تایرهای اتوبوسی، ۱۵ هزار تن تایرهای معدنی سبک و ۵ هزار تن تایرهای کشاورزی خواهد بود که با تامین نیاز بازار داخلی، صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

در حال حاضر هزار و ۳۰۰ نفر در کویرتایر  مشغول به کار هستند که ۱۶ درصد از شاغلان بخش صنعت استان و ۳۴ درصد شاغلان شهر بیرجند را شامل می شوند که با راه اندازی این خط تولید، ۱۱۳۲ نفر به شاغلین مجموعه کویرتایر اضافه می گردد و بخشی از بحران بیکاری در منطقه مرتفع خواهد شد. 

کویر تایر-زینلی

مهندس زینلی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت در این طرح افزود : اگر به دنبال محرومیت زدایی و حفظ امنیت پایدار در شرق کشور هستیم باید کار اقتصادی صورت گیرد و اگر به دنبال رشد و توسعه هستیم باید سرمایه گذاران برای مشارکت ورود کنند و این مهم نیازمند توجه بیشتر دولت به توسعه اقتصاد شرق کشور است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.