آهن مال از مدل کسب و کار اینترنتی خود در حوزه آهن و فولاد نتیجه مثبت گرفته است

گرچه تاکنون توجه زیادی به پتانسیل‌های مدل‌های کسب و کار دیجیتال در این صنعت نشده است اما مدیران ارشد بازرگانی و فروشگاه اینترنتی آهن مال با سابقه بیش از ۴۰ سال فعالیت در صنعت آهن و فولاد و کسب عناوینی همچون ریاست هیئت مدیره بازار آهن مکان تهران، با شناسایی استراتژیک پتانسیل موجود در فضای اینترنت نظیر میزان بالای جستجوی کاربران برای کسب اطلاعات و خرید آنلاین محصولات آهن و فولاد از مرجعی معتبر در اینترنت علاوه بر حفظ مدل سنتی این کسب و کار با نام تجاری آهن مال وارد فضای استارتاپی و تجارت الکترونیک شده‌اند.

مسعود خانبابایی، مدیرعامل بازرگانی و فروشگاه اینترنتی آهن مال در رابطه با مدل نوین کسب و کار این مجموعه گفت:"بازار خرید و فروش آهن همچنان مدل سنتی و قدیمی خود را حفط کرده است. اکثر مشتریان ترجیح می‌دهند از همان روش سنتی تلفنی و یا مراجعه حضوری نسبت به تهیه مقاطع فولادی مورد نظر خود اقدام کنند اما پس از ما‌ه‌ها برنامه‌ریزی، مشورت با بزرگان و خبرگان این صنعت و کسب راهنمایی و مشاوره از برترین استراتژیست‌های کسب و کار در کشور نسبت به طراحی مدل کسب و کاری خلاقانه برای آهن مال اقدام کرده و آن را اجرا کردیم."

در چشم‌انداز ۵ ساله این شرکت برای افق ۱۴۰۵ سه هدف کلی تعیین شده است که به ترتیب زمان دستیابی عبارتند از تبدیل شدن به یکی از تامین‌کنندگان برتر و اصلی آهن آلات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و صنعتی در کشور، توسعه فعالیت‌های تولیدی مقاطع فولادی اختصاصی برای تامین محصولات بازرگانی و فروشگاه اینترنتی آهن مال و قرارگیری در زمره برترین صادرکنندگان کشور.

خانبابایی در پاسخ به این سوال که با توجه به مدل کسب و کار اینترنتی حاکم بر بازرگانی و فروشگاه اینترنتی آهن مال، امکان از دست دادن بخش وسیعی از بازار که تمایل به خرید به صورت سنتی را دارند پاسخ داد:"اگرچه ما از مدلی جدید که توضیح دادم بهره می‌بریم اما نمی‌توان منکر این مسئله شد که فرهنگ سازی خرید و فروش کاملا اینترنتی مقاطع و محصولات فولادی نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی است.

طبیعتا این روند چند سالی زمان خواهد برد. در اصل ما از الان شروع به سرمایه‌گذاری به منظور ترویج این فرهنگ برای بهره‌مندی در سال‌های آتی کرده‌ایم. اما در حال حاضر علاوه بر امکان ثبت سفارش آنلاین، امکان خرید مقاطع و محصولات به صورت سنتی یعنی مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی نیز فراهم است."

مسعود خانبابایی

مسعود خانبابایی ادامه داد:" آهن مال به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی صنعت آهن و فولاد کشور شناخته می‌شود. البته وب‌سایت‌های زیادی قبل از ما وارد این حوزه شده‌اند اما هیچکدام امکان ثبت سفارش اینترنتی را ندارند. در آهن مال سعی شده تجربه خریدی منحصر به فرد و راحت برای مشتریان فراهم شود. به اینگونه که با صرف کمترین زمان ممکن از طریق وب‌سایت از قیمت روز محصولات مورد نظر خود مطلع شده و می‌توانند در کمتر از 5 دقیقه سبد خرید خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند."

از مدیرعامل مجموعه در ارتباط با دیگر مزیت‌های رقابتی مجموعه آهن مال نسبت به رقیبان خود پرسیدیم که وی اینگونه پاسخ داد: "ما در آهن مال تلاش می‌کنیم تا مشکلات رایج این حوزه را برطرف کنیم. ساخت تجربه‌ای منحصر به فرد برای مشتریان کلید موفقیت ما است. قطعا مزیت‌های بیشماری برای این کسب و کار خانوادگی طراحی شده است اما می‌توان از تضمین بهترین قیمت بازار، پشتیبانی کامل، صدور فاکتور رسمی، ارائه تخفیفات ویژه و ارسال محصولات خریداری شده به سراسر کشور به عنوان اصلی‌ترین مزیت‌های کلیدی رقابتی این مجموعه نسبت به دیگر فعالان این حوزه نام برد."

آهن آنلاین

مسعود خانبابایی در پاسخ به این سوال که مجموعه آهن مال تا چه میزان موفق به جلب اعتماد مخاطبان هدف خود شده است گفت: "بسیارزیاد. فراتر از چیزی که حتی قبل از تاسیس مجموعه تصور می‌کردیم در این زمینه موفق بوده‌ایم. بازرگانی و فروشگاه اینترنتی آهن مال با تاکید بر دو اصل مهم و اساسی صداقت و مشتری‌مداری پا بر عرصه رقابت نهاده است.

برهمین اساس این مجموعه می‌کوشد با رعایت اصول اخلاقی و ارائه محصولات با کیفیت با بهترین قیمت ممکن، به عنوان مرکزی مورد اعتماد برای تهیه آهن و فولاد مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و صنعتی شناخته شود. آهن مال فروش را پایان کار ندانسته و همواره خود را در کنار و همراه مشتریان محترم این مجموعه می‌داند.

در حال حاضر کارشناسان و مشاوران خبره و با تجربه آهن مال نسبت به ارائه مشاوره تخصصی رایگان در حوزه مقاطع فولادی اقدام می‌کنند. همچنین کارشناسان این مجموعه از پیش از خرید تا بعد از تحویل سفارش به مشتریان در کنار همراهان عزیز این مجموعه هستند."

وی ادامه داد: "همانطور که گفتم ما این مدل اینترنتی را به منظور فرهنگ سازی و استفاده کاربران و مشتریان محترم این مجموعه در سال‌های آتی اجرا کرده‌ایم اما برخلاف تصورمان استقبال خوبی از خرید اینترنتی مقاطع فولادی در وب‌سایت بازرگانی و فروشگاه اینترنتی آهن مال از طرف مخاطبان به وقوع پیوست و این موضوع ما را امیدوار می‌کند که در مسیر درستی در حال حرکت هستیم. همچنین سعی کرده‌ایم با ایجاد بلاگی تحت عنوان دانشنامه آهن مال نسبت به افزایش نرخ آگاهی مخاطبان هدف خود نسبت به اطلاعات تخصصی فولاد اقدام کمکی هر چند کوچک انجام داده باشیم." 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بازرگانی و فروشگاه اینترنتی آهن مال، مجوزات، تجربیات و آشنایی با مدل کسب و کار آن از طریق این لینک به صفحه درباره ما این مجموعه مراجعه بفرمائید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.