آشنایی با کاربرد قالب سقف وافل توسط سهند سازه بتن

مهمترین دلیل برای انتخاب قالب سقف وافل؟

بنا بر جدیدترین مطالب گردآوری شده توسط سهند سازه بتن قالب سقف وافل را می توان مهمترین و پرکاربردترین ابزار اجرایی سیستم سقف وافل دانست که معمولا از جنس پلاستیک مقاوم شده است. در حال حاضر قالب های سقف وافل در و ابعاد و اندازه های مختلف و در چندین شکل متفاوت طراحی و تولید می شوند.

باید گفت مهمترین کاربرد قالب سقف وافل کاهش حجم بتن ریزی و نیز کاهش وزن بار مرده دال های بتنی است. با کمک قالب های توخالی وافل خواهیم توانست بخش قابل قبولی از حجم بتن ریزی را در پروژه های مختلف کاهش دهیم.

همه ما می دانیم با کاهش وزن بتن در دال های بتنی صرفه جویی خوبی برای سرمایه گذاران به وجود خواهد آمد، همچنین با این کار بخش ناکارآمد دال های بتنی که هیچ تنشی و هیچ فشاری را تحمل نمی کنند از سیستم سازه ای دال بتنی حذف خواهد شد.

با کاهش وزن دال های بتنی، سازه ما خواهد توانست انرژی لرزه ای بیشتری را جذب و انرژی زلزله را خنثی کند. در کنار آن می تواند صرفه اقتصادی خوبی برای مالکان ساختمان نیز داشته باشد.

اگر بودجه کمی برای ساخت دال سقف وافل در نظر گرفته اید، نگران نباشید، زیرا قالب سقف وافل این قابلیت را دارد تا برای بار چندم نیز مورد استفاده قرار گیرد، شما با مراجعه به شرکت سهند سازه بتن خواهید توانست قالب وافل دست دوم خریداری و یا اجاره کنید.

اجاره قالب وافل با کمترین هزینه می تواند برای برخی از سازندگان و سرمایه گذاران مناسب و با صرفه باشد. اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد اجاره، خرید و یا طراحی سقف وافل با شرکت سهند سازه بتن تماس بگیرید.

از مهمترین کاربرد قالب سقف وافل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با کمک قالب های سقف وافل و با یک طراحی ویژه می توان دهانه های ۳.۵ متر تا ۱۷ متر را در پروژه های مختلف مسکونی، تجاری، اداری و ... پوشش داد.

  • ظرفیت باربری قالب های سقف وافل در دال های بتنی به نسبت بیشتر از سایر قالب ها مانند، یوبوت و کوبیاکس است.

  • قالب سقف وافل از نظر ظاهر بسیار زیباست و بعد از قالب برداری فضای دلنشینی ایجاد می کند، همچنین این نوع قالب ها پایدار هستند و قابلیت استفاده مجدد را نیز دارند.

  • با کمک قالب های سقف وافل می توان کاربری های مختلفی از جمله، یمارستان، مراکز درمانی، معابد، سالن های تجاری و اداری، کتابخانه و ... ایجاد کرد.

  • با کمک قالب های سقف وافل می توان تراکم ستون ها را کاهش و طول دهانه ها را افزایش داد.

  • وزن قالب های وافل بسیار سبک تر از قالب های فلزی و چوبی است و کارگران به راحتی می توانند آنها را در پروژه ها جابجا کنند.

  • زمان ساخت ساختمان با قالب های وافل به مراتب کمتر از دیگر سیستم های سازه ای است و این یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاران است.

  • قالب سقف وافل با عمق خوبی که دارد، فضای مناسبی برای نصب انواع مختلف تاسیسات ایجاد می کند.

  • قالب های وافل در همه جا در دسترس هستند و قیمت ارزان تری نسبت به قالب های فلزی، یوبوت و کوبیاکس دارند.

سهند

استفاده از قالب سقف وافل چه کمکی به ما می کند؟

دال وافل جزء سازه های پر قدرت و نیز کاربردی است که معمولا سطح بالایی آن صاف و سطح زیرین آن به دلیل استفاده از قالب های پلاستیکی توخالی به شکل شبکه ای است. شکل دنده ای سقف وافل که عمود بر یکدیگر طراحی شده اند مقاومت آن را افزایش می دهد. معمولا سطح زیرین این سقف با عمق مساوی تقسیم شده و با میلگرد تقویت می شود.

شروع حالت دنده ای سقف وافل  معمولا از تیرها و سر ستون ها پشتیبانی و هدایت می شود. طراحان به شکلی این سیستم را پیاده کرده اند که می تواند بیشترین انرژی لرزه ای را خنثی کند و مقاومت بیشتری نسبت به دیگر دال ها  داشته باشد.

ویژگی های زیاد قالب سقف وافل باعث می شود تا سرمایه گذاران زیادی تمایل به استفاده از این نوع قالب های داشته باشند، ما در ادامه برخی از این ویژگی ها را به صورت خلاصه با شما در میان می گذاریم تا با آنها بیشتر آشنا شوید:

  1. این نوع قالب قابلیت ارتجاعی سازه را فراهم می کند.

  2. به هیچ ماده اضافی نیاز ندارد.

  3. سطح این نوع دال صاف است.

  4. نیازی به استفاده از ستون های زیاد نیست.

  5. این نوع سیستم سازه ای در برابر ترک و افتادگی مقاوم است.

  6. دال وافل توانایی نگهداری بارهای زیادی را دارد.

  7. نیازی به سرمایه گذاری زیاد و پر دردسر نیست.

  8. نیازی به بتن ریزی زیاد در دال وافل نیست.

  9. در سطح سقف وافل می توان شبکه تخت استفاده کرد.

  10. ضخامت دال وافل ۸۵ تا ۱۰۰ میلی متر است.

  11. حداقل حجم بتن در دال وافل استفاده می شود.

  12. انحنای این نوع دال از هر دال پایه پایین تر است.

  13. در دال وافل یا فلت گرید مقدار بسیار کمتری از فولاد استفاده می شود.

منبع: سهند سازه بتن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.