طرز استفاده و طریقه مصرف روغن آرگان

 وجود ویتامین‌های بسیار و آنتی اکسیدان‌های قوی در این روغن باعث شده تا به یکی از روغن‌های ارزشمند تبدیل شده و به طلای مایع مشهور شود.

این روغن از هسته میوه درخت آرگان تهیه شده و خواص شگفت‌انگیز و بی‌نظیر آن، این روغن را به یک عصاره بی‌بدیل طبیعی تبدیل کرده است.

خواص فوق‌العاده این روغن باعث شده تا در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما هم به دنبال داشتن پوستی زیبا، موهایی خوش حالت و یافتن اکسیر جوانی هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

خواص روغن آرگان

روغن آرگان ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های بسیار موثری دارد. وجود همین ویتامین‌ها و خواص بی‌نظیر باعث شده تا به عنوان یکی از ترکیبات اصلی در ترکیب بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص و ویژگی‌های روغن آرگان خواهیم پرداخت.

·خواص روغن آرگان برای مو

موی سالم یکی از فاکتورهای زیبایی ظاهری هر فرد است. داشتن موهای سالم و درخشان بر روی ظاهر زیبا بسیار تاثیرگذار بوده و اعتمادبه‌نفس افراد را بیشتر می‌کند. از آنجایی که موها در معرض حرارت و استفاده از مواد شیمیایی، انواع اسپری‌های مو، انواع رنگ مو و غیره قرار دارند، مراقبت از موها به سلامت آن‌ها کمک کرده و موهایی سالم و درخشان به شما هدیه می‌کند.

روغن آرگان یکی از بهترین انواع روغن برای موهای شماست. این روغن با خواص بی‌نظیر خود سلامت موهای شما را تضمین کرده و موهایی شاداب به شما هدیه خواهد کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص روغن آرگان برای موها خواهیم پرداخت:

۱.رفع شوره سر

روغن آرگان به دلیل داشن میزان بالایی از ویتامین E و آنتی اکسیدان، درمانی موثر برای مبارزه با شوره و پوسته‌های خشک سر به حساب می‌آید. استفاده از شامپوهای ضدشوره برای رفع شوره سر، مقدار زیادی مواد شیمیایی را به موهای شما وارد می‌کند. اما استفاده از روغن آرگان به صورت طبیعی و کاملا موثر باعث از بین رفتن شوره سر شما خواهد بود.

۲.درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از معضلاتی است که هم در خانم‌ها و هم در آقایان وجود دارد. بسیاری از افراد از داروها و یا شامپوهای شیمیایی برای برطرف کردن ریزش موهای خود استفاده می‌کنند. روغن آرگان، یک راهکار موثر برای جلوگیری از ریزش موی شماست. این روغن علاوه بر اینکه از ریزش موهای شما جلوگیری می‌کند، در صورت استفاده منظم به رشد موهای جدید شما هم کمک خواهد کرد.  

۳.محافظت از مو

استفاده از سشوار و یا سایر دستگاه‌های حرارتی، باعث آسیب رساندن به موها می‌شود. روغن آرگان از موهای شما در برابر حرارت این دستگاه‌ها محافظت کرده و آن‌ها را سالم نگه می‌دارد.

۴.مراقبت از مو در برابر اشعه ماورای بنفش

زمانی که موی شما در برابر نور خورشید قرار می‌گیرد، مقداری اشعه فرابنفش نیز به موهایتان خواهد تابید. این اشعه منجر به آسیب رساندن به موهای شما خواهد شد. استفاده از روغن آرگان از موهای شما در برابر نور خورشید محافظت خواهد کرد و می‌توانید ساعات طولانی از روز را بدون نگرانی زیر نور آفتاب باشید.

۵.نرم کنندگی مو

یکی دیگر از خواص روغن آرگان، نرم‌کنندگی موها است. استفاده از روغن آرگان باعث می‌شود تا موهای شما از حالت وز درآمد و نرم و خوش حالت شوند. همچنین استفاده از روغن آرگان به دلیل ویتامین‌هایی که دارد از دوشاخه شدن مو و ایجاد موخوره نیز جلوگیری می‌کند.

سرم پوست یکی از محصولات مراقبتی پوست است که با تحریک کلاژن سازی می تواند به روند جوان سازی، لایه برداری و پاک کنندگی پوست کمک کند. سرم پوست دارای بافت مایع یا ژله‌ای است و به همین دلیل به راحتی بر روی پوست صورت و گردن پخش می شود. سرم های پوستی نسبت به مرطوب کننده ها بافت سبک تر اما تاثیری به مراتب عمیق تر و بیشتر دارند.

خواص روغن آرگان

·خواص روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان تاثیرات بسیار زیادی بر روی سلامت و جوان شدن پوست شما خواهد داشت، در ادامه برخی از این خواص را بررسی خواهیم کرد.

1.نرمی پوست

روغن آرگان دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین E است. وجود ویتامین E در این روغن، مانع از تبخیر رطوبت لایه بیرونی پوست شده و باعث می‌شود تا پوست رطوبت و لطافت خود را حفظ کرده و درمان موثری برای خشکی پوست به شمار ‌بیاید.

2.ضد پیری

وجود درصد بالایی از اسید چرب در روغن آرگان باعث می‌شود تا چین و چروک پوست کاهش پیدا کرده و در نهایت پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

3.درمان آکنه

یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، آکنه روی صورت است. وجود آکنه بر روی صورت برخی اوقات دردسر ساز شده و اعتماد به نفس افراد را کاهش می‌دهد. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین E و نیز برخی از ترکیبات ضدالتهابی، به تدریج آکنه و حتی جای جوش‌ها را از بین می‌برد.

یکی از محصولات پر طرفدار مشابه، سرم صورت حاوی ویتامین سی پریم است که میتوانید از مو تن رو خریداری کنید.

طرز استفاده و طریقه مصرف روغن آرگان

همان طور که اشاره شد، روغن آرگان موارد مصرف مختلفی دارد؛ برای مثال برای استفاده از این روغن بر روی پوست خود، می‌توانید دو الی سه قطره از آن را بر روی دست خود ریخته و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید. برای استفاده از روغن آرگان بر روی مو نیز، بهتر است چند قطره از این روغن را بر روی موی سر خود ریخته و به آرامی موهای خود را ماساژ دهید.

روغن آرگان پنتن

روغن آرگان پنتن؛ روغن آرگان اصل برای سلامت پوست و موی شما

متاسفانه برخی از افراد روغن آرگان تقلبی را به جای روغن آرگان اصل وارد بازار کرده و به فروش می‌رسانند. عده‌ای نیز این روغن را رقیق کرده و می‌فروشندی. توجه داشته باشید که مخلوط کردن و یا رقیق کردن روفن آرگان خواص آن را کاهش می‌دهد. روغن آرگان پنتن، روغن آرگان کاملا اصل و 100 درصد خالصی است که استفاده منظم از آن، پوستی جوان و موهایی شاداب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.