راهنمای انتخاب و خرید دوربین مدار بسته با بهترین قیمت در ایمن کالا

برای انتخاب بهتر سیستم مداربسته ابتدا باید تجهیزات مورد نیاز این سیستم را خوب بشناسید تا بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید، برای نصب دوربین مداربسته تجهیزاتی لازم است که دوربین بخشی از سیستم مدار بسته می‌باشد.

ابتدا به تجهیزات و لوازم جانبی مورد نیاز که یک سیستم مداربسته را تشکیل میدهند میپردازیم:

تجهیزات و لوازم جانبی دوربین مدار بسته

  1. دوربین مداربسته: دریافت تصاویر از محیط مورد نظر و ارسال آن به سرور یا دستگاه ضبط تصویر NVR یا DVR را بر عهده دارد.

  2. سرور ذخیره ساز یا دستگاه ضبط NVR و DVR : در سیستم مدار بسته سرور یا DVR - NVR  تصاویر ارسال شده از دوربین ها را دریافت و در هارد دیسک ذخیره و ثبت می کند، برای دیدن تصاویر ضبط شده باید به سرور و یا دستگاه رکوردر DVR-NVR مراجعه کرد.

  3. حافظه یا هارددیسک: داخل  سرور و یا رکوردر نصب میشود و وظیفه ذخیره فیلم‌های دوریین مدار بسته را دارد.

  4. کابل: از طریق کابل میتوان دوربین را به دستگاه متصل نمود.(برای دوربین های تحت شبکه از کابل شبکه وبرای دوربین های انالوگ و HD از کابل های کواکسیال استفاده میشود)

  5. منبع تغذیه: برای تأمین برق دوربین ها نیاز به منبع تغذیه یا اداپتور که ولتاژ برق شهر را به 12 ولت تغییر میدهد.

  6. کابل برق: برای تامین برق دوربین‌ها و اتصال اداپتور کاربرد دارد..

  7. فیش BNC و پاور : برای اتصال کابل‌ها به دوربین مدار بسته و دستگاه ضبط از طریق فیش‌‌ها انجام میشود.

  8. مودم : اگر نیاز به انتقال تصویر رو گوشی موبایل،کامپیوتر،لپتاپ دارید باید دستگاه ضبط را برای تامین اینترنت به مودم وصل نمود.

بعد از شناخت تجهیزات باید انواع تکنولوژی های دوربین مداربسته که هر کدام از انها مناسب برای کاربری ها و مکان های مختلفی هستند را بشناسید تا بتوانید نسبت به بودجه و میزان هزینه‌ای که میخواهید برای نصب دوربین مداربسته انجام دهید دوربین خود را انتخاب کنید.در حال حاضر سه تکنولوژی برای دوربین مداربسته وجود دارد که به شرح زیر میباشد. برای مشاوره رایگان میتوانید از کارشناسان شرکت فاواتک favatec کمک بگیرید برای دریافت مشاوره رایگان فروش و نصب دوربین مدار بسته میتوانید رو لینک قرمز بزنید.

انواع تکنولوژی دوربین مداربسته چیست ؟

 به طور کلی دوربین‌های مداربسته از نظر نوع تکنولوژی در ۳ دسته زیر قرار می گیرند.

دوربین مداربسته آنالوگ

این تکنولوژی اولین دوربین های مداربسته که بر پایه سیستم آنالوگ ساخته شدند و قدیمی ترین نوع دوربین مداربسته هستند. تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها قدیمی بوده و در حال حاضر تقریبا استفاده از آنها منسوخ شده است.

دوربین مداربسته آنالوگ HD

دوربین‌های HD محدودیت های دوربین آنالوگ مانند کیفیت تصویر پایین را با اخلاف قیمتی کم برطرف کرده و جایگزین مناسبی برای آن میباشند. انواع مختلفی از دوربین مداربسته آنالوگ HD را شرکت‌های معتبر تولید کرده اند مثلا شرکت داهوا با تکنولوژی HDCVI ،شرکت هایک ویژن با تکنولوژی HDTVI،و شرکت های دیگر با نام دوربین های AHD این دوربین ها را تولید کرده اند.

دوربین مداربسته شبکه IP یا دیجیتال

دوربین های تحت شبکه یا دیجیتال در بستر شبکه کار می کنند این دوربین‌ها می توانند تصاویر و سایر اطالاعات را از طریق کابل شبکه ارسال نمایند.این دوریین‌های تحت شبکه IP نسبت به دو تکنولوژی قبلی قیمت نسبتا بالاتری دارند..

نسل جدید دوربین ها، دوربین مداربسته بیسیم وایرلس یا سیم کارتی هستند که وارد بازار شدند که با امکانات فراوان و قیمت پایین برای کسانی که بودجه کمی دارند و دوربینی با امکانات بالا میخواهند طرفداران زیادی پیدا کرده است.مانند دوربین‌های پرستاری مراقبت از کودک و سالمندان مانند دوربین لامپی - دوربین بیبیکم انتن دار چرخشی - دوربین پانوراما 360 درجه - دوربین فلتی - دوربین مداربسته ساعتی - دوربین های سولار خورشیدی -دوربین سیم کارتی و ...

برای مشاهده نمونه تصاویر این دوربین ها میتوانید به وبسایت تخصصی دوربین مداربسته ایمن کالا جهت مشاوره، خرید و قیمت دوربین لامپی و دوربین های بیسیم وایرلس مراجعه نمایید.

دوربین لامپی

انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری

دوربین دام (Dome)

این دوربین ها به صورت گنبدی شکل می باشد و بیشتر برای نصب در محیط های داخلی و روی سقف نصب می شود. دوربین های دام به دو دسته دوربین های دام IP (تحت شبکه) و دوربین های دام آنالوگ (غیر دیجیتال) تقسیم می شوند و از کاربرد این دوربین می توان برای نصب در اپارتمان ها و منازل، ادارات و سازمان‌ها، فروشگاه ها و… نام برد.

دوربین مداربسته بولت یا بالت

دوربین های بولت (Bullet) که ظاهری عموماً استوانه ای یا مکعب مستطیل دارند و بیشتر برای نصب در محیط های بیرونی توصیه می شوند. این دوربین ها دارای استاندارد IP66 یا IP67 هستند و دارای مقاومت خوبی در برابر نفوذ اب و گرد غباردارند.همچنین دارای بدنه فلزی مقاوم در برابر ضربه هستند.دوربین های بولت اغلب در محیط های باز مانند اپارتمان، سازمان‌ها، سوله، کارخانه،محیط های صنعتی و ... کاربرد فراوان دارد.

دوربین مداربسته اسپیددام PTZ

دوربین مداربسته اسپیددام یا PTZ که به دارای قابلیت چرخش و زوم بالا هستند بیشتر برای فضاهای وسیع و بزرگ استفاده می شود.این دوربین ها را میتوان از راه دور وسط اپراتور کنترل کرد و همچنین میتوان این کنترل حرکت دوربین، زوم و فوکوس قابل برنامه ریزی است تا بدون حضور یا دخالت اپراتور نیز بتواند کار خود را انجام دهد.این دوربین ها بیشتر محوطه محیط های صنعتی، مترو ،چهارراه‌ها برا کنترل ترافیک و ... کاربرد دارند.

دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye

دوربین مداربسته چشم ماهی دوربین های مداربسته 360 درجه هستند که به علت زاویه دید گسترده ای که دارند امکان نظارت و مشاهده تصاویر را در تمامی جهات را اسان میکند.

دوربین مداربسته مینیاتوری و پینهول (Pinhole)

دوربین مداربسته مینیاتوری یا پین هول دوربین‌هایی هستند دارای کیس و بدنه کوچکی هستند و برای فضاهای داخلی کاربرد دارند.

انواع دوربین مداربسته با توجه به نوع لنز

لنز ثابت (fix): این لنز ها دارای فاصله کانونی ثابتی میباشند و زاویه دید دوربین با لنز ثابت قابل تغییر نیست، دوربین مداربسته با لنز ثابت قیمت پایین تری نسبت به سایر لنز ها دارند.

لنز متغیر  (varifocal) : در این لنز‌ها امکان تنظیم فوکوس و امکان تغییر در فاصله کانونی وجود دارد و میتوان زاویه دید دوربین را به صورت دستی تغییر دادد.

لنز متغیر موتورایز (varifocal motorized) : لنزهای متغیر موتورایز یا موتوردار شبیه لنزهای متغیر هستند و تنها تفاوت آن تنظیم اتومات زوم و فوکوس در لنز میباشد. تنظیم و تغییر فاصله کانونی از طریق موتور لنز از طریق دستگاه ضبط انجام میشود و میتوان از راه دور از طریق اینترنت با موبایل هم این کار را انجام داد بنابراین لنز های موتورایز قیمت بالاتری نسبت به سایر لنزها دارند.

برندهای دوربین

برند های معتبر دوربین مداربسته کدامند؟

در این بخش به معرفی چند شرکت معتبر تولید کننده دوربین مداربسته می‌پردازیم که در بازار ایران به خوبی شناخته شده هستند.اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که بهترین برند دوربین مدار بسته موجود در بازار کدام است؟ بنابراین در ادامه سعی می‌کنیم برندهای برتر و پرفروش دوربین مداربسته را طبق نظر کارشناسان شرکت فاواتک و ایمن کالا معرفی کنیم.

معرفی برند هایک ویژن Hikvision

دوربین مدار بسته هایک ویژن یکی از برترین و بهترین برندهای دوربین مداربسته در دنیاست که در صنعت سیستم های امنیتی و حفاظتی فعالیت میکند. هایک ویژن فعالیت خود را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است و تا به امروز توانسته خدمات فوق العاده ای را به مصرف کنندگان این برند ارائه کند.

معرفی برند داهوا Dahua

دوربین مداربسته داهوا دومین برند پرطرفدار و با کیفیت در بازار ایران میباشد که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده و فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات امنیتی اغاز نموده و تا کنون این شرکت توانسته در عرصه تولید ساخت سخت افزارها و نرم افزارهای سیستم های نظارتی دوربین های مداربسته فعالیت کند.

معرفی برند هایلوک Hilook

دوربین مداربسته هایلوک این برند زیر مجموعه برند هایک ویژن یکی از تولیدات جدید این شرکت می‌باشد که در مدت زمان کوتاهی توانست در بازار ایران رشد کند، یکی از دلایل موفقیت این برند جدید در بازار دوربین مداربسته قیمت مناسب و کیفیت بالای آن است. دوربین های هایلوک گزینه مناسبی برای پروژه های کوچک و متوسط با بودجه کم میباشد.

چند نکته مهم در نصب دوربین مداربسته

و در انتها چند نکته مهم که باید قبل از نصب دوربین مدار بسته حتما مد نظر قرار بدید تا بتونید با حداقل هزینه بالاترین بهره‌وری از سیستم دوربین مداربسته خود را ببرید. قبل از خرید دوربین مداربسته باید نیازهای خود را ارزیابی کنید و پاسخ سوالات زیر را بدانید:

  • مکان شما چند دوربین مداربسته نیاز دارد؟

  • می خواهید چهره افراد را تشخیص دهید یا کالاها یا گروهی افراد را ببینید؟

  • آیا قابلیت انتقال تصویر می خواهید که قابلیت ارسال ویدیوها از طریق اینترنت را هم داشته باشد؟

  • میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید چقدر است؟

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد سیستم‌های امنیتی و حفاظتی و انواع دوربین مدار بسته به وبسایت ایمن کالا به ادرس imen-kala مراجعه نمایید.

منبع : ایمن کالا

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.