قالی خانه فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی در ایران

 کشور ایران به‌خاطر صنعت فرش در جهان بسیار معروف می‌باشد، اما صرفا این صنعت فرش به خاطر فرش‌های دست‌بافت قدیمی با ارزش نیست که در جهان معروف می‌باشد، بلکه فرش‌های ماشینی نیز در دوره ۴۰ ساله خود جایگاه ویژه‌ایی را به دست آورده اند، فرش‌های دست بافت علی‌رغم زییایی که دارند، بسیار سنگین و جابه جایی و شست وشوی سختی دارند، اما امروزه فرش‌های ماشینی با وزن کمتر و شست وشویی راحت تر، و زیبایی بی‌نظیر برای راحتی بشر ساخته شده اند، ما باید بدانید که همان‌طور که بالا گفته شد، تاریخچه فرش‌های ماشینی زیاد نمی‌باشد و قدمت طولانی ندارد، اما در این مدت بسیار کم توانسته اند که جایگاه خود را تثبیت کنند. ما در ادامه‌ی مطلب سعی داریم وب‌سایتی مطمن برای خرید غیرحضوری و همچنین نکاتی در مورد فرش‌های ماشینی را برای شما ارائه بدهیم، با ما همراه باشید.

تاریخچه فرش ماشینی در ایران

 اولین فرش‌های ماشینی در شهر کاشان با تار و پودی بسیار نازک در دهه‌ی پنجاه قبل از انقلاب با ساده‌ترین دستگاه‌ها ساخته شد، اولین فرش‌های ماشینی با دستگاه ساده یا همان دستگاه فرانسوی ژاکارد تولید شد، اما این فرش آخرین فرش نبود، زیرا به علت سهولت و سود بیشتر بسیار مورد استقبال قرار گرفت و یکی از کارگاه های تولید کننده فرش در شهر کاشان احداث شد و به‌سرعت پیشرفت چشمگیری داشت.

در دهه‌ی پنجاه تمامی شرکت‌های فرش بافی ماشینی به صورت مجزا فعالیت داشتند، با آمدن انقلاب و گذشت چندین سال یعنی اواسط دهه‌ی شصت، پیشرفت چشمگیری در این صنعت به وجود آمد، و تا به امروز نیز همواره در حال پیشرفت می‌باشد و دستگاه‌های بسیار پیشرفته برای بافت فرش‌های ماشینی به وجود آمده است. فرش‌های ماشینی همانند فرش‌های دست‌بافت بسیار زیبا بوده و علاوه‌بر زیبایی بسیار طرح‌های گوناگونی نیز دارند.

انواع طراحی فرش‌های ماشینی

انواع فرش‌های ماشینی معمولا در ایران طرح‌های بسیاری دارند و این طرح‌های زیبا به خاطر سلیقه و تاریخ کهن و هنرهای بی نظیری که افراد داشتند می‌باشد، طرح‌های بسیاری برای قالی و انواع پارچه و حتی معماری افراد با سلیقه ایرانی به کار برده‌اند.

طرح‌های فرش‌های ماشینی از گذشته تا به امروز شامل:

  • طرح‌های اسلیمی با خطوط چرخشی

  • طرح شاه عباسی

  • طرح افشان اجزا

  • افشان شاخه پیچ

  • طرح محراب

  • طرح بته جقه

  • طرح‌های ختایی

  • طرح ترنج

  • طرح خشتی

می شود.

قالی

انواع فرش ماشینی کدام‌اند؟

انواع فرش‌های ماشینی در بازار باتوجه به جنس نخ خاب، دستگاه بافت، مواد اولیه، شانه، همچنین تراکم دسته بندی می‌شود که ما به اختصارهرکدام را توضیح خواهیم داد.

انواع فرش ماشینی بر اساس نخ خاب: اکثر فرش‌های ماشینی از پشم‌های رسیده شده بافته می‌شد که به فرش‌های ماشینی پشمی معروف بودند، اما به‌خاطر صرفه‌جویی درهزینه، امروزه از الیاف مصنوعی استقاده می‌شود گاهی نیز از ترکیبی از این دو نخ در بافت فرش‌های ماشینی استفاده می‌شود. فرش‌ها معمولا با سه نوع نخ بافته می‌شوند.

اکثر نخ‌های مصرفی در صنعت فرش‌بافی از جنس پلی پروپیلن، پلی استر، نایلون، آکریلیک و نخ رشته‌ای می‌باشد که کاربرد هرکدام متفاوت است. معمولا برای مصارف خانگی بهتر است فرش با نخ رشته‌ای و آکریلیک ساخته شده باشد. 

انواع فرش ماشینی بر اساس شانه: به زبان ساده، شانه مقیاسی برای بیان تعداد نخ‌های خاب به کار برده شده در یک متر عرض فرش‌های ماشینی گفته می شود.

فرش‌های ۳۵۰ شانه و ۴۴۰ شانه: جزو اولین فرش‌های بافته شده می‌باشد که امروزه از ارزان ترین نوع فرش‌ها است. این فرش‌ها معمولا در کارگاه‌های کوچک برای کناره‌ها یا جانمازها ساخته می‌شود. تراکم فرش‌های 350شانه معمولا 700 و تراکم فرش‌های 440 شانه 900 می‌باشد.

فرش ۵۰۰ شانه: این فرش‌ها با تراکم 1000 شروع شده و بسیار محبوب‌تر از فرش‌های 440 و 350 شانه می‌باشند و تا قبل ورود شانه‌های بالاتر بسیار محبوب بودند.

فرش 1000 شانه: این فرش در سال 92 با ماشین آلات واندویل تولید شد. در ابتدا بسیار محبوب بودند اما بعد از مدت زمان بسیار کمی با ورود فرش 1200 شانه محبوبیتی بدست آورده خود را کم‌کم از دست دادند. این فرش‌ها معمولا با تراکم 3000 تولید می‌شوند.

فرش ۱۲۰۰شانه: از این فرش‌ها در سالن پذیرایی بیشتر استفاده می‌شود و مدت بسیار کمی بعد از فرش 1000شانه وارد بازار شدند و بسیار محبوب‌تر بودند، همچنین این فرش‌ها با تراکم 3600 تولید می‌شوند. این فرش‌های 1200 شانه با طرح‌های گل برجسته و کف ساده در بازار خرید و فروش می‌شوند.

فرش ۱۵۰۰شانه: این فرش‌ها بسیار نازک بوده و با ماشین آلات بسیار مجهز و پیشرفته ساخته می‌شوند، تراکم این فرش‌ها 4500 می‌باشد، امروزه‌ این فرش‌ها به صورت گل برجسته وارد بازار می‌شوند. لازم است بگوییم این فرش‌ها بسیار نازک بوده و قابلیت حمل راحتی را نیز دارند.

فرق تراکم فرش با شانه فرش چیست؟

اگر بسیار ساده بخواهیم بگوییم، فرش‌هایی که شانه‌ آن‌ها زیاد می‌باشد بسیار ریز بافت هستند و بسیار به فرش‌های دست بافت شبیه می‌باشند. پس شانه به نقشه‌ فرش مرتبط است، اما تراکم فرش به فشردگی فرش مربوط می‌باشد، هرچه تراکم فرش بیشتر باشد فرش سنگین‌تر و حجیم‌تر می‌باشد.

چه عواملی در قیمت یک فرش موثر می‌باشد؟

اولین و مهم‌ترین ملاکی که در قیمت و خرید فرش تاثیر دارد شانه فرش‌های ماشینی می‌باشد اما صرفا شانه فرش تنها تعیین کننده قیمت فرش نیست، بلکه تراکم فرش‌های ماشینی نیز در قیمت بسیار نقش دارد. همچنین نخ استفاده شده در بافت فرش ماشینی، نحوه بسته‌بندی فرش و وزن فرش نیز در تعیین قیمت تاثیر بالایی دارد.

قیمت فرش

آشنایی با قالی خانه

با گسترش تکنولوژی و فناوری، پیرو زندگی راحت‌تر بشر، امکان خرید اینترنتی تمامی کالاها برای همه‌ی افراد به‌وجود آمده است و در این روزهای پرهیاهوی زندگی که مشغله‌های کاری زیادی برای همه وجود دارد، دیگر گاهی نیاز به خرید حضوری نمی باشد و صرفا با جست‌وجو در شبکه های مجازی و وب‌سایت های قابل اعتماد می‌توان خرید خود را انجام داد، اما برای خرید فرش بهتر است از جای بسیار مطمئن این کار را انجام دهید، پیشنهاد ما به شما قالی خانه است.

 قالیخانه با سابقه چندین ساله تضمینی برای ارسال فرش با کیفیت قابل قبول می باشد، برای این کار فقط کافی است وارد سایت قالیخانه شوید و فرش مورد نظرتان را انتخاب کرده تا در اسرع وقت فرش مورد نظر شما ارسال شود، ضمن ارسال سریع این فرش ها تمامی فرش‌های ارسال شده، ضمانت اصالت کالا را دارند و با قیمت بسیار مناسب برای شما ارسال خواهند شد.

همچنین تمامی فرش‌های ارسال شده تا هفت روز، زمان برای مرجوع کردن نیز دارند که این‌کار سبب اعتماد بیشتر شما می‌شود، لازم به گفتن است که پرداخت نیز صرفا به صورت آنلاین نمی‌باشد شما می‌توانید با پرداخت بیعانه جزیی مابقی پول فرش خریداری شده را درب منزل تحویل دهید و این مزیتی برای خریدار به‌حساب می‌آید. در قالی خانه شما می‌توانید به‌راحتی هر طرح فرشی که می‌خواهید را انتخاب کنید.

از فرش با طرح برای کودکان گرفته تا فرش‌های مورد استفاده در منازل، تمامی انواع فرش در قالی خانه موجود می‌باشد. اما توجه داشته باشید خرید از قالی خانه صرفا مجازی و اینترنتی نمی‌باشد شما می‌توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه‌های قالی‌خانه خرید خود را انجام دهید.

ما سعی کردیم تمامی سوالات شما را در این زمینه پاسخ بدهیم، اما اگر پاسخ سوالتان را دریافت نکردید و نیاز به اطلاعات بیشتر داشتین با واحدهای پشتیبان قالی خانه ارتباط برقرار کنید، تمامی مشاوران خرید قالیخانه 24 ساعته قادر به پاسخ‌گویی شما می‌باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.