پیش بینی 5 ساله قیمت مسکن

 این عامل هم‌چنین برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند از طریق خرید ملک و یا آپارتمان به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن دست بزنند اهمیت قابل‌ توجهی دارد. همان‌طور که می‌دانید قیمت مسکن در طی سالیان اخیر، تغییر و تحولات بسیار زیادی را پشت سر گذاشته‌ است.

بنا به گفته‌ بسیاری از کارشناسان، رشد قیمت مسکن در طی سال‌های اخیر نسبت‌ به بسیاری از بازارهای سرمایه‌گذاری، بیشتر بوده‌ است. این عامل باعث شده تا تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران این بازار را برای دستیابی به سود بیشتر انتخاب کنند. از طرف دیگر پیش‌بینی رشد قیمت مسکن در آینده نیز برای این افراد حائز اهمیت است.

این خود مهمترین علت برای روی آوردن ارگانهای دولتی برای تهیه مسکن برای اعضای خود میباشد، بساری از ارگانها زمین هایی خود را با تشکیل تعاونی تبدیل به برج های بلند کرده اند تا بتوانند برای کارمندان خود واحد مسکونی بسازند یکی از این نمونه ها پروژه سپکو میباشد.

لازم به ذکر است که پیش‌بینی و آینده رشد قیمت مسکن به عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی ارتباط دارد. اما به‌ طور کلی می‌توان گفت در آینده نیز شاهد افزایش قیمت در این بخش از بازار خواهیم بود. هرچند در بعضی از بازه‌های زمانی، رکودهایی در بخش مسکن دیده‌ شده است اما با این‌ وجود طی سال‌های گذشته، به‌ هیچ‌ عنوان قیمت مسکن کاهش پیدا نکرده‌ است.

در مسکن سرمایه گذاری کنیم ؟

اگر به دنبال نتیجه گیری کردن راجع به قیمت ۵ ساله مسکن هستید پس حتما نگاهی به سرمایه گذاری در این حوزه برای کسب سود و یا حفظ ارزش سرمایه خود دارید و با توجه به تورمی که در کشورمان وجود دارد این یک اصل مهم میباشد. اگر بخواهیم راجع به این حوزه صحبت کنیم باید بدانید که رشد مسکن بسیار کند تر از بازارهای دیگر است. این یک موضوع ثابت شده میباشد پس انتظار رشد لحظه ای نسبت به دلار و ارز و خودرو نداشته باشید ، اما در نهایت این بازار در طی زمان از تمامی بازارهای دیگر در طی زمان جلوتر خواهد رفت. شما این موضوع را میتوانید با بررسی قیمت طلا و ارز در یک بازه ۱۰ ساله با قیمت ۱ متر مربع در یک منطقه بررسی فرمایید.

طبق دیدگاه برخی از کارشناسان حوزه مسکن، معاملات این حوزه در برخی از مقاطع زمانی، راکد بوده اما دارای رکود تورمی نهفته نیز بوده‌ است. این عامل به این معنا است که در موقعیت رکود، قیمت‌ها بر روی‌ هم تلنبار شده‌اند و سپس در زمان رونق بازار، پرش و رشد قابل‌ توجهی در این زمینه روی خواهد داد. بنابراین افرادی که قصد خرید ملک و آپارتمان دارند تا در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنند باید به این عامل مهم توجه داشته باشند.

بازار مسکن

قیمت؛ تنها شاخص مهم در بازار مسکن؟!

هرچند عامل قیمت، عامل بسیار مهمی در هنگام خرید و معامله و سرمایه‌گذاری است اما در هنگام خرید ملک و سرمایه‌گذاری در بازار مسکن، تنها عامل مهم به شمار نمی‌رود. لذا افرادی که قصد دارند به سرمایه‌گذاری در این بازار دست بزنند باید علاوه‌ بر عامل قیمت به عوامل دیگری نیز توجه داشته باشند. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در این حوزه، توجه کردن به شرایط منطقه، رشد آن و یا موقعیتی است که ملک و یا آپارتمان مورد نظر در آن ناحیه واقع شده‌ است.

همان‌طور که می‌دانید تهران، پایتخت ایران است و هر روز تعداد بسیار بیشتری از افراد به سمت این شهر سرازیر می‌شوند. این عامل باعث شده تا ظرفیت بسیاری از مناطق و بخش‌های این کلان‌شهر تکمیل شود. برخی از این مناطق، دوران رشد و رونق خود را پشت سر گذاشته‌اند و الان شرایط مساعدی برای پیشرفت و سرمایه‌گذاری ندارند. این در حالی است که در این کلان‌شهر مناطقی وجود دارند که قابلیت و امکان سرمایه‌گذاری و رشد و پیشرفت را دارند.

سرمایه‌گذاری در مناطق رو به پیشرفت تهران

در حال‌ حاضر مناطقی از قبیل منطقه ۵ و ۲۲ تهران از جمله مناطق رو به‌ رشد و پیشرفت هستند و از جمله مناطقی به شمار می‌روند که می‌توان بر روی رشد و افزایش قیمت و یا پیشرفت‌شان سرمایه‌گذاری کرد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود این ۲ منطقه از کلان‌شهر تهران، محل و موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و دستیابی به سود بیشتر در آینده به شمار روند این است که منطقه ۵ و ۲۲ این کلان‌شهر، جای کافی و مناسب برای ساخت‌ و ساز دارند. بنابراین با سرمایه‌گذاری و خرید ملک و آپارتمان در این مناطق خیالتان بابت بازگشت سود آن مطمئن خواهد بود.در این منطقه ارگانهای دولتی ، تعاونی هاییی خصوصی با مشارکت اعضا مانند پروژه رومنس و یا برج های شخصی ساز در حال ساخت و ساز میباشد .

تهران
وجود جمعیت بسیار زیاد در مناطق مختلف شهر تهران و تکمیل ظرفیت و گنجایش این مناطق، باعث شده‌ تا در حال حاضر، بسیاری از افراد به سمت حومه شهر تهران حرکت کنند. از طرف دیگر افرادی که قصد خرید مسکن با قیمت مناسب دارند و یا تمایل دارند به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن دست بزنند لازم است به فاکتور پیشرفت و رو به‌ رشد بودن منطقه مورد نظرشان توجه کافی داشته باشند. چراکه توجه به این عامل می‌تواند آینده مناسبی را پیش روی این افراد قرار دهد.

شهر پردیس

در شرایط فعلی، برخی از مناطق در حومه شهر تهران دارای املاکی با قیمت مناسب هستند. بنابراین برای خرید ملک و آپارتمان می‌توان از طریق این مناطق اقدام نمود. این مناطق در حال حاضر امکانات مناسب برای یک زندگی راحت را دارند. منطقه پردیس یکی از این مناطق است. سرعت رشد این منطقه، باعث شده تا بسیاری از افراد به این منطقه از کلان‌شهر تهران مهاجرت کنند و شهر جدید پردیس به وجود آید. شهر پردیس یکی از پرطرف‌دارترین و مناسب‌ترین شهرک‌ها در کلان‌شهر تهران به شمار می‌رود.این شهرک ساخت و سازی جدید دارد.

از نظر برخی از افراد این منطقه خارج از تهران است. بنابراین رفت‌ و آمد به آن دشوار است. اما لازم به ذکر است که با وجود این‌که این شهرک ۱۷ کیلومتر با تهران فاصله دارد اما از جمله مناطقی است که رو به پیشرفت دارد و امکان افزایش یافتن قیمت مسکن در آن در آینده بالا است. آب‌ و هوای بسیار مطلوب این ناحیه، وجود مراکز درمانی متعدد، چندین مجتمع تجاری و اداری، مساجد، پارک‌ها و… باعث شده تا این منطقه از موقعیت و امکانات مناسبی هم برخوردار باشد.

منطقه پردیس تاریخچه زیادی ندارد اما مسیر آن برای رشد و ترقی در آینده بسیار هموار است. شهر پردیس، ارتفاع زیادی از سطح دریا دارد و لذا دارای آب‌ و هوای سرد و خشک است و زمین آن نیز کوهستانی است. این منطقه از شمال به کوه‌های البرز دسترسی دارد و از غرب به جاجرود می‌رسد و از جنوب به روستای کرشت پیوند می‌خورد. این شهر در حال حاضر دارای ۹ فاز است. ۶ فاز از این تعداد، مسکونی است و ۳ فاز تحقیقاتی، صنعتی و توریستی را نیز دربر می‌گیرد.

در ۶ فاز مسکونی این شهر، انواع مختلفی از خانه‌های ویلایی، آپارتمان‌ها و… وجود دارد. هر کدام از این مراکز مسکونی، امکانات مخصوص به خود را دارند و قیمت‌های آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به‌ طور کلی می‌توان گفت بسیاری از مناطقی که در حال حاضر به رشد و پیشرفت دست یافته‌اند در ابتدا از نظر بسیاری از افراد، بیابانی و یا غیر قابل سکونت محسوب می‌شدند. در حالی‌ که این مناطق، پتانسیل کافی برای رشد و پیشرفت در آینده را داشته‌اند و پس‌ از گذشت مدت‌زمانی به منطقه‌ای تبدیل شده‌اند که تمامی افراد آرزو و حسرت سرمایه‌گذاری و خرید ملک و آپارتمان در آن را دارند.

برای سرمایه گذاری حتما باید به خارج تهران برویم ؟

با توجه به توضیحات فوق برای سرمایه گذاری باید دید که آیا منطقه ای با مشخصاتی که توضیح داده شد جزو مناطق ۲۲ گانه تهران وجود دارد ؟ بله ، منطقه ۲۲  و سپس منطقه ۵ تهران، این ۲ البته با اختلاف زیاد با یکدیگر رتبه دار بیشترین ساخت و ساز در بین مناطق ۲۲ گانه تهران دارا میباشند .

منطقه ۲۲ تهران

این منطقه با توجه به وسعت و امکانات جدید یکی از گزینه های داخل تهران برای سرمایه گذاری میباشد، این منطقه بر خلاف مناطق دیگر تهران دارای برج های ۵۰ طبقه نیز میباشد و ساخت و ساز محدود به ساختمانهای ۵ یا ۷ طبقه نمیباشد و از این رو یکی از مناطق مدرن در ایران به شمار میرود ، یکی از بزرگترین مال های دنیا ، بزرگترین بیمارستان خاورمیانه در محدوده بلوار کوهک در نزدیکی پروژه زاگرس چیتگر و همچنین یکی از بزرگترین شهربازی های دنیا در این محدوده در حال احداث میباشد .

جمع بندی

در نهایب با بررسی موارد فوق به این نتیجه خواهیم رسید که با در نظر گرفتن این مسئله مهم که زمین خلق نمیشود و تعداد آن محدود است و جمعیت نیز همیشه رو به افزایش است در نتیجه سرمایه گذاری در زمین و مسکن نه تنها در کشور ما بلکه در تمام نقاط دنیا یک امر پر سود میباشد و این یک شیوه سرمایه گذاری از دیرباز برای کسب سود و حفظ ارزش سرمایه بوده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.