نگاهی بر بازار آنلاین بیمه در سال ۱۳۹۹، همراه با کسب‌وکار آنلاین بیمه‌بازار

 این گزارش گزیده‌ای از آمار و اطلاعات رفتاری کاربران بیمه‌بازار در سال ۱۳۹۹ است که با هدف به تصویر کشیدن روند رو به رشد صنعت آنلاین بیمه در اختیار علاقمندان حوزه کسب‌وکارهای آنلاین و عموم مردم قرار گرفته است. 

در این گزارش می‌توان به جستجوی پاسخ روشنی برای سوال «در سال ۹۹ بر صنعت آنلاین بیمه چه گذشت؟» پرداخت.

آمار و داده‌های موجود در این گزارش، هم‌چنین می‌تواند کمک شایانی به فعالان صنعت بیمه،‌ سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به فروش آنلاین بیمه برای اتخاذ تصمیم‌های منطقی‌تری در جهت رشد در بازار آنلاین بیمه به حساب بیاید.

بیمه‌بازار که در سال ۱۳۹۵ کسب‌وکار خود را به عنوان اولین استارت‌آپ بیمه در ایران آغاز کرد، در این گزارش سعی کرده است تمرکز اصلی خود را بر بیان رکودهای افزایش کاربران و فروش که با رویکرد آسان‌سازی فرآیند خرید و تجربه‌ی خریدی امن و راحت برای مشتریان ایجاد شده است، قرار دهد. 

در این راستا، آمارهای افزایشی در تعداد کل مقایسه، ثبت یادآور و بازدیدکنندگان در سال ۱۳۹۹ با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

بیمه بازار

هم‌چنین بر اساس این گزارش، رویکرد بیمه‌بازار برای فعالیت در حوزه‌ی کسب وکارهای آنلاین، کاملا سبز و دوستدار محیط زیست معرفی شده است. 

با توجه به این رویکرد در سال ۱۳۹۹، با گسترش بیماری کرونا و به تصویب رسیدن حذف نسخه کاغذی و دسترسی به نسخه‌ی دیجیتال بیمه‌نامه، این استارت‌آپ بیمه سعی داشته است تا با تشویق کاربران خود و قائل شدن امتیازات ویژه در جهت گسترش هر چه بیشتر فرهنگ حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه قدم برداشته و به حفظ محیط زیست کمک بیشتری کند. 

با توجه به اطلاعات منتشر شده، بیمه‌بازار در مدت یک سال از قطع ۳۲ درخت جلوگیری کرده و با ذخیره هزینه‌های ارسال، کاشت بیش‌از ۵۷۱ نهال در سال ۱۴۰۰ را در برنامه خود قرار داده است.

بیمه-بازار

بیمه‌بازار در راستای شناخت بیشتر طبقه‌ی مخاطبین و کاربرانش، داده‌های جالب توجهی را نیز منتشر کرده است. برای مثال از یکی از مشتریان حقیقی خود که بیش‌از ۶۰ بیمه‌نامه آنلاین در یک سال خریداری کرده بود، به عنوان بیمه‌دوست‌ترین مشتری یاد کرده است. 

از این دست داده‌های جذاب درباره‌ی الگوهای رفتاری کاربران و مشتریان نیز در این گزارش کم نیست که به راحتی می‌توان میزان اقبال و وفاداری کاربران به کسب‌وکارهای موفق آنلاین در حوزه بیمه را تخمین زد.

بیمه

سرویس ارزیابی ریسک؛ جدیدترین خدمت بیمه‌بازار

با توجه به اینکه بیمه‌بازار به عنوان حلقه‌ی تکمیل‌کننده‌ در زنجیره‌ی صنعت بیمه فعالیتی میانجی‌گر بر عهده دارد، علاوه بر خدمت‌رسانی به مشتریان حقیقی و حقوقی، خط دیگری از خدمات خود را از سال جاری به شرکت‌های بیمه ارائه خواهد داد. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش عملکردی سال ۱۳۹۹، این مجموعه سعی داشته است تا با طراحی الگوریتم‌های اختصاصی و استفاده از ابزارهای قدرتمند یادگیری ماشین، امکان پیش‌بینی احتمال بروز خسارت در هر یک از بیمه‌نامه‌های صادر شده را در قالب محصول جدیدی بنام «ارزیابی ریسک» ارائه کند. این تلاش را نیز می‌توان عملی نوآورانه و کاربردی برای حرکت رو به جلو صنعت آنلاین بیمه برشمرد.

بیمه‌بازار با انتشار این گزارش سعی در به اشتراک ‌گذاشتن تجربیات خود که حاصل ۵ سال فعالیت موثر در حوزه بیمه آنلاین است، داشته است و با ترسیم شاخص‌های صنعت بیمه و روند تغییر آن به سمت بازارهای آنلاین، تلاش کرده است تا بتواند آگاهی عمیق‌تر و شناخت بهتری از گذشته برای دستیابی به آینده‌ای روشن‌تر برای فعالان و علاقمندان به این حوزه ایجاد کند.

برای مطالعه‌ی کامل گزارش عملکرد سالانه ۱۳۹۹ بیمه‌بازار، می‌توانید از این لینک نسخه‌ی کامل آن را دانلود کنید.

دانلود گزارش عملکرد سالانه ۱۳۹۹ بیمه بازار

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.