محاسبه نرخ و قیمت بیمه بدنه پراید در سال 1400

در حقیقت، کمتر تصادفی را می توان مشاهده کرد که در آن، بدنه پراید دچار آسیب جدی نشده باشد. آسیبی که برای راننده مقصر پراید عواقب و ضرر مالی بدی را به همراه دارد.

البته با بیمه شخص ثالث می تواند خسارت های مالی و جانی وارد شده به شخص ثالث را جبران کند؛ اما مسئله اصلی، خسارت مالی است که به بدنه پراید خودروی مقصر وارد می شود.

جبران خسارت مالی این روزها کم نیست؛ قیمت‌ بالای انواع خودروها به جز دردسرهای خرید و فروش مشکلات دیگری هم برایمان ایجاد می‌کند. هزینه تصادف یا دزدی سرسام آور است و به پول زیادی نیاز دارد.

به علاوه این افزایش قیمت خودرو و قطعات، نگرانی را در رانندگان مقصر به ویژه پراید که آسیب پذیری بالایی دارد، افزایش داده است. بهترین راه برای کنترل و مدیریت هزینه خسارات وارد شده، استفاده از بیمه بدنه پراید است؛ اما این نوع بیمه بدنه چیست و چه خسارت هایی را پوشش می دهد؟ بهترین بیمه بدنه کدام است؟ مقایسه بیمه‌های بدنه ۱۴۰۰ را در ادامه می‌بینیم

بیمه بدنه پراید چیست؟

بیمه بدنه پراید خسارت های مالی وارد شده به خودروی راننده مقصر را تحت پوشش می دهد. در حقیقت، اگر مالک پراید در تصادفی مقصر شناخته شود، می تواند از بیمه بدنه خود برای جبران هزینه و خسارت های اعمال شده استفاده کند. البته استفاده از بیمه بدنه فقط برای مواقع تصادف با خودروی دیگر نیست؛ برای جبران آسیب هایی که از جسم ثابت یا متحرک به بدنه هم وارد می شود، می توان از بیمه بدنه هم استفاده کرد.

پوشش های بیمه بدنه پراید چیست؟

در حالت کلی بیمه بدنه دو نوع خسارت را تحت پوشش قرار می دهند: اصلی و اضافی. پوشش های اصلی شامل موارد هستند که در تمامی بیمه های بدنه وجود دارند. پوشش های اضافی شامل مواردی هستند که در بیمه بدنه اولیه خریداری شده نیستند و بیمه گزار می تواند بر اساس شرایط و نیاز خود، هر کدام را انتخاب و به فهرست بیمه بدنه پراید خود اضافه کند. البته باید گفت که هزینه هر پوشش اضافی جدا بوده و به مبلغ نهایی بیمه اصلی اضافه خواهد شد.

کلا، پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی (تبعی) یا اضافی تقسیم می‌شوند:

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

• سرقت کلی

• خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود

• رخ دادن حادثه برای اتومبیل

• خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.

بیمه بدنه

بیمه بدنه خسارات ناشی از برخورد پراید با اشیای متحرک یا ثابت نظیر درخت را جبران می‌کند.

• خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شده. بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک‌ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها می دهد.

پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه اتومبیل

خطرات زیر تحت پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند؛ ولی بیمه گزاران با پرداخت مبلغ اضافی حق‌بیمه‌ از پوشش‌های اضافی (خطرات فرعی) این بیمه‌نامه بهره‌مند می‌شوند:

• دزدی در جای لوازم خودرو از قبیل رادیو پخش، رینگ، لاستیک، آینه ها و سایر لوازم خودرو

• شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی

• غرامت عدم استفاده از خودرو درهنگام تعمیرات

• حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتشفشان

• حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ

با توجه به تعدد پوشش‌های بیمه بدنه در جبران خسارت، توصیه می‌کنیم که به علاوه دارندگان خودروی پراید،  همه رانندگان انواع خودروها هر چه زودتر نسبت به تمدید یا خرید ارزان ترین بیمه بدنه  خودروی خود اقدام کنند.

پوشش های زیر تحت هیچ شرایطی جزو بیمه بدنه پراید به حساب نمی آید. در حقیقت در صورت وارد شدن آسیب به بدنه زیر ناشی از اتفاقات زیر، بیمه¬گر خسارتی را جبران نخواهد کرد. این موارد شامل:

• خسارت‌هایی که از جنگ، شورش، اعتصاب یا تهاجم وارد می شود.

• خسارت‌های که از انفجارهای هسته‌ای وارد می شود.

• خسارت عمدی که خود راننده وارد می کند.

• خسارت‌هایی که ناشی از گریز از مأموران نیروی انتظامی است.

• خسارت‌هایی که از حوادث به دلیل مست بودن یا مصرف مواد توسط راننده به بدنه وارد می-شود.

• خسارت‌هایی که ناشی از بکسل کردن است.

• خسارت‌هایی که ناشی از وسایل و دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی به بدنه است.

• خسارت‌هایی که از حمل بار غیرمجاز به بدنه وارد می شود.

قیمت بیمه بدنه خودرو پراید

قیمت یا حق بیمه بدنه خودرو پراید به مولفه های متفاوتی بستگی دارد. تاثیر هر مولفه بر قیمت بیمه بدنه مختلف است و هر کدام می توانند در افزایش یا کاهش قیمت تاثیرگذار باشند. این عوامل شامل موارد زیر است:

• سال ساخت ( سال ساخت یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه بدنه خودروی پراید است. هرچه مدل سال پراید قدیمی تر باشد، قیمت بیمه بدنه آن هم افزایش خواهد داشت.)

• مدل پراید ( مدل پراید یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت بیمه بدنه پراید تاثیر خواهد گذاشت.)

بیمه بدنه پراید

تخفیف عدم خسارت: در صورتی که بیمه گزار در طول مدت بیمه نامه خود، خسارتی را دریافت نکند، در هنگام تمدید می¬تواند از تخفیف عدم خسارت استفاده کند. میزان تخفیف برای سال های مختلف متفاوت بوده و برای سال اول برابر با 25%، سال دوم برابر با 35%، سال سوم برابر با 45% و سال چهارم برابر با 60% است. دیگر تخفیف‌های بیمه بدنه را در ادامه می‌بینیم:

 خودروهای صفر کیلومتر

 خرید نقدی

 خرید گروهی

 دارندگان بیمه عمر از همان شرکت بیمه

 خریداران بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از یک شرکت

 دارندگان تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث

 جانبازان، آزادگان، اعضای خانواده شهدا، اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، کارمندان یا بازنشستگان ادارات خاص

• پرداخت نقدی حق بیمه بدنه: در صورتی که بیمه گزار، حق بیمه را به صورت نقدی و در همان ابتدا کامل پرداخت کند، از درصد تخفیفی بهره‌مند خواهد شد.

ارزش خودروی پراید: خودروهایی با ارزش بالاتر، نرخ حق بیمه بیشتری نیاز است تا پرداخت شود.

• پوشش‌های اضافی: پوشش‌های الحاقی که بیمه‌گزار انتخاب می‌کند، باعث افزایش نرخ پایه بیمه بدنه خواهد شد.

به رانندگان عزیز خودروی پراید توصیه می شود که با خرید یا تمدید بیمه بدنه پراید از پوشش‌های آن برای این خودروی دارای بدنه ضعیف نهایت استفاده را ببرند:

https://bimeh.com/carbody/pride

استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه بدنه پراید 

بیمه بدنه اختیاری است؛ اما با توجه به افزایش قیمت خودرو و در نتیجه قطعات آن و همچنین افزایش آمار تصادف پراید، خرید بیمه بدنه پراید ضروری است. در این مطلب به بررسی محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو پرداخته شد. تمام نکته‌ها و عواملی که در این مطلب گفته شدند، در استعلام نرخ حق بیمه بدنه تاثیر بسیار زیادی را دارند. نیاز است تا به آن‌ها توجه شود و در هنگام درخواست بیمه، تمامی موارد را رعایت نمود. شما می‌توانید استعلام نرخ بیمه بدنه خود را از شرکت‌های بیمه‌گر مختلف به صورت حضوری بگیرید یا به سامانه‌های خرید آنلاین بیمه نظیر  بیمه دات کام مراجعه نمایید. سپس با مقایسه مبلغ بیمه بدنه خودرو شرکت‌‌های مختلف، بهترین انتخاب را با توجه به شرایط خود داشته باشید.

خرید اینترنتی بیمه

خرید اینترنتی بیمه بدنه برای ماشین پراید

مراحل خرید بیمه بدنه پراید از bimeh.com به صورت زیر است:

• در ابتدا نیاز است تا مشخصات خودروی خود از جمله نوع کاربری، برند، مدل، ارزش و سپس سال ساخت را مشخص کنید.

• در صورتی که بیمه بدنه داشتید، باید میزان درصد تخفیف را هم بنویسید.

• بعد پوشش های اضافی را از منوی سمت راست انتخاب کنید.

• سپس از فهرست شرکت های بیمه گر نمایش داده شده، آن ها مقایسه کرده و بهترین را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

• بعد از انتخاب، مبلغ به صورت آنلاین می توانید پرداخت کنید تا بیمه نامه برای شما ارسال شود.

برای دریافت مشاوره در خصوص خرید یا تمدید ارزان‌ترین بیمه بدنه برای خودروی خود از طریق درگاه‌های زیر با مشاوران bimeh در ارتباط باشید:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.