50% تخفیف در هزینه های صدور ضمانت‌‌نامه برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان

 دارایی اصلی این کسب و کارها، دانش فنی است و عدم شناخت کافی بانک ها، دریافت خدمات مالی (وام و ضمانت نامه) را برای این کسب و‌کارها مشکل کرده است. پس این شرکت ها  باید به کجا مراجعه کنند و نهاد مالی مناسب برای ارزیابی و ارائه خدمات مالی به آنها کدام است؟

کسب وکارهای فناورانه در مسیر توسعه، با فراز و نشیب های بسیاری مواجهند. دارایی اصلی این کسب و کارها، دانش فنی است و لذا عدم شناخت کافی بانک ها، دریافت خدمات مالی (وام و ضمانت نامه) را برای این کسب و‌کارها با مشکلاتی همراه کرده است. در نتیجه، داشتن درک درست از این کسب و‌کارها لازمه هر گونه حمایت و پشتیبانی برای فعالیت آنها است. حمایتی که نه با وام‌های ارزان‌قیمت حاصل می‎شود و نه با خدمات بانکی. 

در این رابطه صندوق‌های پژوهش و فناوری ذیل برنامه سوم توسعه و با هدف ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته‌اند. در میان آنها «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری ایرانیان» از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده و تاکنون نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به شرکتهای فناور و دانش بنیان ارائه نموده است. 

صندوق توسعه

دکتر سعید شجاعی، مدیرعامل صندوق ایرانیان که در رشته مدیریت کارآفرینی (دانشگاه تهران) فارغ‌التحصیل شده است، با اتکا به تجربه و تحصیلات در همین حوزه، تلاش کرده است تا خدمات مورد نیاز شرکت‌های دانش‎بنیان را در شرایط واقعی اقتصادی و البته با شرایط تسهیل شده در اختیار ایشان قرار دهد. از جمله این خدمات، صدور ضمانت نامه  است که صندوق ایرانیان این خدمت را با ارائه 50% تخفیف (در مقایسه با بانک‌ها و دیگر صندوق‌ها) ارائه می دهد. 

صندوق توسعه فناوری

 خدمات صندوق توسعه فناوری ایرانیان در یک نگاه

1- صدور انواع ضمانت نامه با شرایط تسهیل شده

صندوق توسعه فناوری ایرانیان برای رفع بروکراسی طولانی و پیچیده بانکها، دریافت ضمانت نامه را برای شرکت های دانش بنیان و فناور، راحت و هموار کرده است. این صندوق برخلاف بانک‌ها، ابتدا توان فنی و سپس صورت های مالی شرکت ها را ملاک ارزیابی و اعتبارسنجی قرار می‌دهد و بر اساس آن، حد اعتباری شرکت را مشخص می کند و لذا شرکت ها تنها با یکبار امضا قرارداد و صرفا ارائه چک به عنوان تضمین، می توانند به دفعات و صرفا با درخواست کتبی، انواع ضمانت‌نامه را تا سقف حد اعتباریشان دریافت کنند. 

همچنین به منظور تسریع در روند اعتبارسنجی، شرکت ها می توانند با ارسال مدارک اولیه از طریق سایت صندوق، درکمتر از 24 ساعت از حد اعتباری اولیه خود باخبر شده و بر اساس آن اقدام به تشکیل پرونده نمایند.

هم تخفیف در ودیعه و هم تخفیف‌ویژه در کارمزد صدور ضمانت‌نامه ها

یکی از مشکلات شرکت ها در دریافت ضمانت‌نامه از بانک ها، هزینه هایی است که باید در قبال آن پرداخت کنند؛ لذا صندوق ایرانیان به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس خود، علاوه بر تخفیف 50 درصدی که قبلا در دریافت ودیعه نقدی در نظر می گرفت، تا 50% نیز تخفیف در کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌ها در نظر گرفته است تا مشتریان برای دریافت ضمانت‌نامه هزینه کمتری متحمل شوند. 

جدول سطوح 5 گانه تخفیف کارمزد صدور ضمانت نامه به مناسبت دهمین سال تاسیس صندوق ایرانیان

صدور ضمانت نامه

2- ارائه تسهیلات به شرکت های دانش‌بنیان

صندوق توسعه فناوری ایرانیان به منظور رفع مشکل نقدینگی شرکت ‎ها آمادگی دارد در قالب عقود مبادله‌ای و مشارکتی نسبت به تامین مالی شرکت های فناور و دانش بنیان اقدام نماید.

 این صندوق تاکنون بیش از 400 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار شرکت های فناور قرار داده است و بخشی از این تسهیلات نیز در قالب مدیریت وجوه اداره شده بوده است. لذا کارفرمایان فعال در حوزه علم و فناوری می توانند عاملیت اجرایی وجوه خود را به صندوق بسپارند.

شرکت‌های متقاضی می توانند برای تعیین حد اعتباری اولیه، تشکیل پرونده و نیز درخواست هر یک از خدمات صندوق، به صورت غیرحضوری به وب سایت صندوق به نشانی irtechfund  و یا به صورت حضوری به دفتر صندوق ایرانیان به نشانی تهران، اتوبان شهید همت غرب، کندرو شهید باکری، خروجی شهران، کوچه لاله، پلاک ۲۷ مراجعه نمایند.

این صندوق در ساعات اداری از طریق شماره تلفن  02145712000 و در خارج از ساعات اداری از طریق نشانی پست الکترونیک صندوق (info@irtechfund.com) پاسخگوی مشتریان و مراجعین خواهد بود. 

همچنین می توانید به صفحه اطلاع رسانی این صندوق در شبکه اینستاگرام به نشانی irtechfund@ مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.