افزایش 70 درصدی واردات ورق پلکسی به کشور

می‌دانید پلکسی چیست و چه کاربردی دارد؟ و آیا می‌دانید برای خرید این محصول به کدام وارد کننده پلکسی باید مراجعه نمایید؟ در درجه اول بسیاری از افرادی که نام پلکسی و یا ورق پلکسی را می‌شنوند، ممکن است این محصول برایشان ناآشنا باشد، اما بی‌شک در بسیاری از جاها مانند داخل متروها، اتوبوس‌ها و یا نورگیر ساختمان‌های مختلف، تابلوی مغازه‌ها و ساخت جعبه‌های هدیه و.. کاربرد پلکسی را دیده‌اید. ما در این مطلب به ساختار ورق پلکسی، انواع آن و همچنین کاربردهایی که دارد خواهیم پرداخت. همچنین برای شما توضیح خواهیم داد که چرا این ورق ها تا به اندازه کاربردی بوده و دلیل افزایش واردات این محصول چیست.  

پلکسی چیست و از چه موادی تولید می‌شود؟

پلکسی از نوعی پلاستیک و از پلیمرهای متیل متاکریلات و یک استر اسید متاکریلیک ساخته شده است و در حال حاضر توانسته است به عنوان جایگزین مناسبی به جای شیشه مورد استفاده قرار گیرد. ورق پلکسی یا پلکسی گلاس به طورکل از موادی تشکیل یافته که می‌توان با حرارت دادن آن را نرم کرده و تغییر شکل داد.

بنابراین در صنایع مختلف می‌توان از آن استفاده نمود. همچنین ورق پلکسی به جهت آن که از نوعی ترموپلاستیک تولید می‌شود، وزن بسیار کمی دارد. به همین منظور در بسیاری از صنایع مختلف می‌تواند جایگزین بسیار خوبی به جای استفاده از شیشه باشد و گستره کاربرد آن در استفاده به جای شیشه، وسایل تزئینی، دکوراسیون داخلی و .. افزایش یابد.

ورق پلکسی در چه ابعاد و ضخامتی تولید می‌شود؟

اگر برای فعالیت‌های خود قصد خرید ورق پلکسی دارید بهتر است بدانید که این محصول عموما در ابعاد استاندارد ۱۲۲ در ۱۸۳ سانتیمتر تولید می‌شود، اما در صورت نیاز می‌توان آن را در ابعاد کوچکتر نیز سفارش داد. همچنین ضخامت پلکسی نیز نسبت به نوع مصرفی که دارید متفاوت است. به عنوان مثال پلکسی رنگی را می‌توان با ضخامتی بین ۲ تا ۱۰ میلیمتر خریداری نمود.

انواع ورق پلکسی

پلکسی رنگی

پلکسی رنگی یکی از تولیدات ورق پلکسی به شمار می‌آید که دارای رنگ‌های مختلفی است و با توجه به شفافیت خاصی که دارد کاربر می‌تواند از آن برای مصارف مختلف استفاده نماید. همچنین به دلیل آن که از مقاومت بالایی نسبت به شیشه برخوردار است و به آسانی تغییر رنگ نمی‌دهد، در مصارفی که امکان ضربه خوردن و یا حرارت وجود دارد به شدت پیشنهاد می‌شود.

در مورد پلکسی رنگی باید این موضوع را اضافه کرد که در برابر نور آفتاب مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و به گونه‌ای ساخته شده است که اشعه فرابنفش خورشید در بافت و ساختار آن تغییری ایجاد نمی‌کند بنابراین اگر در جایی قرار است مورد استفاده قرار گیرد که رنگ آن از اهمیت بالایی برخوردار است، بی دغدغه و نگرانی می‌توانید از این محصول استفاده نمایید.

در تولید ورق پلکسی رنگی از پلکسی شفاف یا مات استفاده می‌شود که با اعمال فرآیندی خاص به پلکسی رنگی تبدیل می‌گردد. اگر قصد خرید ورق پلکسی رنگی دارید این محصول در رنگ‌های متنوع بخصوص طلایی و نقره‌ای تولید شده که البته این دو رنگ نسبت به سایر رنگ‌ها گران‌تر است.

پلکسی شفاف

این نوع از پلکسی در مقابل پلکسی مات قرار می‌گیرد و می‌تواند به رنگ سفید و یا در رنگ‌های مختلف تولید شود. از پلکسی شفاف اغلب در تابلوسازی استفاده می‌شود و به جهت تراکم کمی که نسبت به شیشه دارند طبیعتا انعطاف پذیرتر هستند و می‌توان با استفاده از دستگاه‌های برش لیزری آن را برش داده و در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار داد. 

پلکسی ترانسپارنت

به طور کل پلکسی ترانسپارنت تعریف چندان متفاوتی نسبت به ورق پلکسی رنگی یا شفاف ندارد. اما آن چه که در مورد پلکسی ترانسپارنت لازم به گفتن است این است که به جهت آن که می‌توان فضای بیرون را از پشت آن به خوبی دید می‌تواند به جای شیشه‌های رنگی برای پنجره ساختمان‌های مختلف و یا صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

پلکسی آینه‌ای

پلکسی آینه‌ای دقیقا شبیه به آینه‌های معمول است و ورق پلکسی آینه‌ای هم در ابعادی که سایر پلکسی‌ها تولید می‌شود، تولید می‌گردد. اما تنها تفاوت آن با آینه در این است که به جای استفاده از شیشه در ساختار آن، از ورق اکریلیک شفاف یا همان پلکسی شفاف استفاده شده و دقیقا از جیوه برای پوشاندن پشت آن استفاده می‌شود و در دو رنگ طلایی و نقره‌ای می‌توانید آن را خریداری نمایید. در حال حاضر شرکت پامنار که به عنوان وارد کننده پلکسی در ایران شناخته شده است این محصول را با کیفیت بالایی در اختیار مصرف کنندگان قرار داده و ما در ادامه بیشتر به معرفی این شرکت خواهیم پرداخت.

کاربرد پلکسی چیست و در چه صنایعی استفاده می‌شود؟

امروزه در کشور ما استفاده از پلکسی بسیار جا افتاده است و در مصارف مختلف به جای آینه، شیشه و یا حتی محصولات دیگر می‌توان از پلکسی استفاده کرد زیرا علاوه بر مقاومت بالایی که دارند از قابلیت انعطاف پذیری و شکل‌گیری بسیار خوبی هم برخوردارند و می‌توان آن را برای مصارف مخالف برش داد. از جمله کاربردهای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پلکسی

  • استفاده به عنوان سقف کاذب در سازه‌های مختلف

  • استفاده به عنوان نورگیر ساختمان‌ها به جای استفاده از شیشه

  • در طراحی دکوراسین داخلی برای مجزا کردن بخش‌های مختلف و ساخت تزئینات گوناگون

  • استفاده از پلکسی به جای استفاده از شیشه در ساختمان

  • استفاده از پلکسی آینه‌ای برای ساخت تزئینات

  • به کارگیری ورق پلکسی ترانسپارنت به جای شیشه‌های سنتی

  • ساخت و تولید استندهای تبلیغاتی و صنعت تابلوسازی

  • ساخت باکس و جعبه‌های هدیه

  • ساخت آکواریوم

  • و استفاده در صنعت خودروسازی که می‌تواند شامل موارد بسیاری شود.

ورق پلکسی از چه کشورهایی وارد می‌شود؟

قبل از اینکه به معرفی برترین وارد کننده پلکسی در ایران بپردازیم لازم است به این موضوع اشاره کنیم که اصلا بهترین ورق‌های پلکسی ساخت چه کشوری است؟ در حال حاضر کشور تایوان به عنوان بهترین تولید کننده ورق پلکسی در دنیا شناخته شده است. اما علاوه بر تایوان این محصول در کره، چین و اندونزی نیز تولید شده و از طریق این کشورها به ایران وارد می‌شود که البته ورق‌های تایوانی به لحاظ کیفیت، رنگ یکدست و براقی که دارند برای استفاده در صنایع مختلف بخصوص وسایل تزئینی مناسب‌ترند. کسانی که به دنبال خرید پلکسی هستند حتما برند ورق را قبل از خرید از فروشنده جویا شوند تا مناسب ترین کیفیت به دستشان برسد.

ورق

یک شرکت بزرگ وارد کننده ورق پلکسی

پس از بررسی های فراوان در زمینه پلکسی ما شرکت پامنار را به عنوان یک شرکت برجسته و حرفه ای در زمینه فروش ورق پلکسی معرفی می کنیم. شرکت پامنار فعالیت خود را در زمینه واردات و توزیع ورق پلکسی از سال 1394 آغاز کرده است و با توجه به برخورداری از تیم جوان و حرفه‌ای این شرکت در مدت فعالیت خود توانسته است به عنوان واردکننده پلکسی، با کیفیت ترین انواع ورق پلکسی را از کشورهای آسیای شرقی شناخته شود و این محصول را برای استفاده در مصارف مختلفی از قبیل صنعت ساختمان، دکوراسیون و تزئینات، تابلو سازی و بخصوص صنعت خودروسازی در اختیار کاربر قرار دهد.

همچنین شرکت پامنار با راه‌اندازی سایتی به آدرس الکترونیکی https://pamenar.co تلاش کرده تا روند خرید این محصول در انواع گوناگون برای مشتری آسان شود. به این ترتیب شما می‌توانید با ورود به این سایت محصول مورد نظر خود را از دسته‌بندی‌های مختلف انتخاب کرده و با انتخاب ابعاد و ضخامت، پلکسی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس قیمت محصول درخواستی برای شما نمایش داده شده و شما می‌توانید آن را به سبد خرید خود افزوده  و مراحل خرید را نهایی نمایید. پس از انجام روند خرید، محصول به محل مورد نظر شما ارسال خواهد شد.

همچنین شما می‌توانید پیش از خرید با بخش فروش و پشتیبانی سایت پامنار به صورت آنلاین  یا تماس تلفنی ارتباط برقرار کرده و در خصوص هر محصول اطلاعات لازم را کسب نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.