واکسن‌های مورد تایید برای سفر به‌ترکیه

 هریک از شهرهای‌ترکیه جذابیت‌های خاصی برای گشت و گذار دارد و می‌توانید بهترین شهرها را برای تفریحات خود انتخاب نمایید. در دنیای امروزی به دلیل وجود بیماری کرونا محدودیت‌های خاصی برای سفر لحاظ شده که هر یک از کشورها محدودیت‌های متفاوتی با یکدیگر داشته و نمی‌توان این مورد را برای تمامی‌آنها یکسان دانست.

خوشبختانه با تزریق واکسن کرونا شاهد پسرفت میزان مبتلایان و آمار فوتی در سراسر نقاط جهان هستیم و امید است که به زودی از شر این بیماری خلاص شده و با زندگی عادی خود برگردیم. اما تا زمانی که این بیماری وجود دارد برای مسافرت به‌ ترکیه نیازمند داشتن کارت واکسیناسیون و یا تست pcr منفی خواهیم بود. در ادامه توضیحات کامل‌تری از این قبیل ارائه نموده‌ایم:

واکسن‌های مورد تایید کشور ترکیه 

سفر به‌ترکیه محبوبیت بسیاری در میان ایرانیان دارد و به جرات می‌توان گفت: بیشترین آمار مسافرت‌های خارجی توسط ایرانی‌ها به کشور‌ترکیه نسبت داده می‌شود و از این رو می‌خواهیم اطلاعاتی در رابطه با وضعیت سفر به این کشور در دوران کرونایی را در اختیارتان قرار دهیم. تا چندی پیش که واکسن کرونا به صورت همگانی تزریق نمی‌شد برای سفر به‌ترکیه مستلزم ارائه تست pcr منفی بودیم اما امروزه می‌توان با ارائه کارت واکسیناسیون از واکسن‌های مورد تایید کشور‌ترکیه به این کشور سفر کرد.

هر یک از کشورهای جهان برخی واکسن‌های تزریق شده کرونا را قبول دارند و به همین دلیل قانون ورود و خروج به کشورها با یکدیگر متفاوت است و باید حتما قبل از سفر اطلاعاتی در رابطه با واکسن‌های مورد تایید برای سفر به مقصد خود به دست آورید. واکسن‌های مورد تایید‌ترکیه برای ورود از قرار زیر هستند:

واکسن کرونا فایزر

این واکسن توسط شرکت آمریکایی فایزر تولید و توزیع شده و شرکت آلمانی بیوان تک عهده دار توسعه آن شده است. این واکسن به صورت دو دوز و در فاصله زمانی سه هفته تزریق می‌شود. این واکسن در برخی کشورها تنها برای سنین بالای ۱۲ سال مجاز است اما برخی کشورها آن را برای افراد بالای ۱۶ سال مناسب می‌دانند.

اثربخشی این واکسن پس از گذشت یک هفته پس از تزریق دوز دوم ۹۵ درصد اعلام شده و به همین دلیل یکی از بهترین واکسن‌های کووید ۱۹ در سراسر جهان شناخته می‌شود. امروزه بیش از ۱۱۵ کشور جهان آغاز به واکسیناسیون به وسیله این واکسن کرده‌اند و با تزریق دو دوز کامل آن می‌توان به اغلب کشورهای جهان سفر کرد.

کشور‌ترکیه به افرادی که دو دوز کامل این واکسن را زده و یک هفته از زمان تزریق دوز دوم گذشته باشد اجازه ورود بدون تست را می‌دهد و چنانچه این واکسن به بدن شما تزریق شده باشد با ارائه کارت واکسن آن می‌توانید به راحتی در کلیه شهرهای‌ترکیه رفت و آمد داشته و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

واکسن اسپوتنیک وی

واکسن اسپوتنیک وی یکی دیگر از واکسن‌های مورد تایید کشور‌ترکیه است و کسانی که این واکسن را تزریق کرده و کارت آن را به همراه داشته باشند می‌توانند بدون هیچگونه مانعی به کشور‌ترکیه وارد شوند. این واکسن روسی تاثیرگذاری بالای ۹۱ درصد داشته و از این رو می‌تواند بدن اشخاص را در برابر ویروس کرونا مقاوم سازد.

این واکسن مجوز تزریق در اغلب کشورهای جهان را به دست آورده و از این رو مراکز واکسیناسیون جهان اغلب این واکسن را در لیست خود دارند. این واکسن در مدت زمان کوتاهی مجوز نشر را پیدا کرد و دلیل این امر اثرگذاری سریع آن می‌باشد به گونه‌ای که در صورت تزریق هر دو دوز این واکسن خیالتان از بابت مبتلا شدن به کرونا آسوده خواهد بود.‌

ترکیه این واکسن را به رسمیت شناخته و در مراکز واکسیناسیون آن تزریق می‌شود. افراد ایرانی که این واکسن را دریافت کرده باشند نیز می‌توانند بدون هیچ مانعی وارد مرزهای‌ترکیه شوند.

واکسن کرونا سینوواک

سینواک به عنوان دومین واکسن چینی تایید شده توسط سازمان بهداشت جهانی شناخته می‌شود که امروزه با تولید انبوه سعی بر جلوگیری از شیوع این بیماری منحوس دارد. طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده که آنتی بادی این واکسن در برابر ویروس کرونا پایین بوده و نیاز به تزریق دوز تقویتی دارد اما کشور‌ترکیه این واکسن را به رسمیت شناخته و چنانچه از جمله تزریق کرده‌های این واکسن باشید بدون هیچگونه مانعی می‌توانید وارد خاک‌ترکیه شوید. اشخاصی که کارت واکسن سینواک را داشته باشند می‌توانند به تمامی‌مراکز خدماتی‌ترکیه رفته و از امکانات آنها استفاده کنند.

سفر به‌ترکیه با تست کرونا

ترکیه

توجه داشته باشید که هر کسی امکان سفر به‌ترکیه را خواهد داشت اما برای این کار ابتدا باید تست کرونا خود را ارائه نماید. تنها تست pcr مورد تایید بوده و باید 72 ساعت قبل از پرواز این تست را به مراکز مربوطه ارائه نمایید. اشخاص بالای 12 سال باید حتما مدرک تست کرونا خود را از مراکز بهداشت مورد تایید کشور‌ترکیه اخذ کرده و آن را به ثبت برسانند تا بدون مشکل سوار بر هواپیما شده و به‌ترکیه سفر کنند. بی شک در صورتی که تست کرونا فرد مثبت باشد امکان سفر برای وی امکان پذیر نخواهد بود و باید پس از بهبودی کامل و ارائه تست منفی نسبت به سفر اقدام کند.

قرنطینه افراد با تست مثبت کرونا!

همانطور که در بخش‌های قبل نیز اشاره شد سفر به‌ترکیه تنها با ارائه مدرک پی سی آر منفی امکانپذیر است اما چنانچه نتیجه تست مثبت باشد باید چه کرد؟ در صورتی که نتیجه تست اولیه پی سی آر شما مثبت بود طبق استانداردهای مسافرتی‌ترکیه باید به مدت 14 روز در هتل و یا خوابگاه‌های تعیین شده توسط دولت‌ترکیه اقامت داشته باشید. پس از گذشت یک هفته از قرنطینه تست کرونا از تمامی‌اشخاص گرفته می‌شود و چنانچه نتیجه تست منفی باشد اجازه گشت و گذار در‌ترکیه را خواهید داشت. در غیر اینصورت پس از گذشت 14 روز و گذراندن دوران کرونا با تست پی سی آر منفی مجاز به‌تردد در‌ترکیه خواهید بود.

خرید بلیط هواپیما‌ به مقصد ترکیه

یکی از مهمترین مواردی که برای سفر به‌ترکیه باید مورد توجه قرار گیرد خرید بلیط هواپیما است. بلیط هواپیما‌ ترکیه به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود و هریک از آنها ویژگی‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته و خدمات متفاوتی را در طول پرواز ارائه خواهند کرد. فرقی ندارد که مقصد سفر شما استانبول است یا آنتالیا در هر حال آنچه که قبل از تهیه بلیط هواپیما باید در نظر بگیرید مقررات ایرلاین درخصوص تست کرونا میباشد.

دقت کنید بسیاری از مسافرینی که بلیط هواپیما تهران استانبول را خریداری مکینند میتوانند آزمایش کرونا خود را در منزل نیز انجام دهند و نیاز به حضور فیزیکی در آزمایشگاه های سطح شهر نخواهند داشت.

اگر قصد سفر بلیط هواپیما در حالت کلی به دو نوع سیستمی‌و چارتر دسته بندی می‌شود که بلیط هواپیما سیستمی‌به همان بلیط‌های معمولی اطلاق می‌شود که قیمت آن از همان ابتدای ارائه رقمی‌ثابت بوده و برای افراد با سنین مختلف قیمت متفاوتی خواهد داشت. بلیط هواپیما چارتر قیمت متغیری دارد چرا که قیمت آن با میزان تقاضا رابطه مستقیم داشته و هر چه تقاضا برای پرواز بیشتر باشد شاهد افزایش میزان قیمت بلیط خواهیم بود و در مقابل با کاهش میزان تقاضا، قیمت بلیط نیز روند کاهشی خواهد داشت.

برای رزرو بلیط هواپیما‌ترکیه راه‌های مختلفی پیش رو خواهید داشت که امروزه آژانس‌های گردشگری آنلاین بهترین انتخاب برای رزرو بلیط هستند و می‌توانید در مدت زمان کوتاهی بهترین بلیط را برای پرواز خود رزرو کنید. شرکت ما یکی از آژانس‌های معتبر گردشگری کشور شناخته می‌شود که به دلیل ارائه خدمات با کیفیت توانسته نظر بسیاری را نسبت به خود جلب نماید.

برای رزرو بلیط از شرکت ما تنها به سه کلیک نیاز خواهید داشت و می‌توانید بلیط‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت بهترین مورد را برای سفر خود رزرو نمایید. کارشناسان شرکت نیز به صورت تمام وقت در تمامی‌روزهای هفته آماده ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان هستند.

سفر به ترکیه

قوانین سفر زمینی به‌ترکیه

تا سالهای قبل از کرونا سفر زمینی به‌ ترکیه به دلیل پایین بودن میزان هزینه‌های مسافرتی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته بود. امروزه سفر زمینی به‌ترکیه امکانپذیر نیست و سفر به‌ترکیه تنها از طریق هوایی صورت می‌گیرد. البته باید بدانید اشخاصی که اقامت‌ترکیه را داشته باشند می‌توانند برای یکبار به صورت زمینی به‌ترکیه وارد شوند. البته این اشخاص نیز برای سفر زمینی به ترکیه مستلزم ارائه کارت واکسن های تایید شده ترکیه و یا تست پی سی آر مثبت خواهند بود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.