زمان ثبت نام لاتاری 2023

 روش دریافت ویزای امریکا از طریق ویزای تنوع نژادی یا همان لاتاری گرین کارت آمریکا، راحت ترین راه برای مهاجرت دائم به امریکا می باشد.  با رسیدن زمان ثبت نام لاتاری، از سراسر جهان، تعداد بسیار زیادی از مردم کشورهای مختلف در این قرعه کشی شرکت می کنند تا بتوانند شانس خود را برای دریافت گرین کارت امریکا امتحان کنند.

فرد متقاضی ثبت نام می بایست ضمن داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز اقدام به ثبت نام کرده و منتظر اعلام نتایج بماند تا در صورت برنده شدن امور دریافت ویزای خود را انجام داده و در نهایت گرین کارت خود را دریافت کرده و به امریکا مهاجرت کند.

تاریخ ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳

کشور امریکا برای حفظ تنوع نژادی افراد مقیم در خاک امریکا هر ساله اقدام به برگزاری قرعه کشی لاتاری می کند. این رویداد هر ساله از نیمه اول اکتبر (مهر آبان ماه) آغاز می شود و به مدت سی و سه روز ادامه می یابد و اوایل نوامبر (اواسط آبان ماه) به اتمام می رسد.

این روند هر ساله انجام شده است و نهایتا با یک روز تاخیر در باز شدن اداره مهاجرت، تا کنون رو برو شده است. اما زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ که مربوط به دوره قبل می شود با تاخیری ۵ روزه، از ۷ اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شد و ۱۰ نوامبر به اتمام رسید.  به همین دلیل تاریخ دقیق شروع ثبت نام مشخص نیست اما به طور قطع می توان گفت که مدت زمان ثبت نام لاتاری، از اواسط مهر ماه آغاز شده و به مدت یک ماه تا اواسط آبان ماه ادامه می یابد.

با آغاز مدت ثبت نام لاتاری، به دلیل حجم بالای ثبت نامی ها، بهتر است از قبل تمامی مدارک و شرایط لازم را فراهم کرده باشید تا دچار نقص در پرونده ثبت نام لاتاری نشوید. 

شهروند آمریکایی

همچنین در نظر داشته باشید که روزهای پایانی دوره ثبت نام لاتاری، به دلیل هجوم بسیار زیاد ثبت نامی ها ممکن است سایت اداره مهاجرت از دسترس خارج شود، در نتیجه بهتر است ثبت نام خود را به روزهای پایانی مخصوصا روز آخر، موکول نکرده و با تکمیل مدارک خود، با آسودگی اقدام به ثبت نام کنید.

تاریخ اعلام نتیجه لاتاری

با اتمام دوره ثبت نام لاتاری، اداره مهاجرت با گرد هم جمع آوردن ثبت نام ها، در ماه می (اسفند ماه همان سال) اقدام به قرعه کشی می کند. با توجه به اینکه این گونه ویزا از نوع تنوع نژادی می باشد، کشورهایی که در طور سال تعداد مهاجرین کمتری به امریکا دارند، از شانس بیشتری برای برنده شدن برخوردار خواهند بود. 

زمان اعلام نتایج نیز اردیبهشت سال آینده می باشد. این در حالیست که کشور ایران در قرعه کشی لاتاری گرین کارت 2022، 5739 کیس برنده داشت و بعد از کشورهایی نظیر مصر،  سودان، روسیه، الجزایر و ازبکستان بیشترین تعداد برنده را دارا بوده است.

مدارک و شرایط مورد نیاز در زمان ثبت نام لاتاری

با نزدیک شدن به زمان ثبت نام لاتاری 2023، می بایست در صورتی که مایل به ثبت نام هستید مدارک خود را کامل کنید و شرایط مورد نیاز را فراهم کرده باشید. مدارکی که با فرا رسیدن تاریخ ثبت نام لاتاری، مورد نیاز خواهند بود، داشتن حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کار تخصصی در 5 سال گذشته است و همچنین می بایست پاسپورت معتبر داشته باشید که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.

آمریکا

همچنین بنابر وجود شرط داشتن حداقل مدرک دیپلم، شخص می بایست حداقل 18 سال سن داشته باشد تا بتواند به صورت مستقل ثبت نام کند. در صورتی که فرد زیر سن قانونی باشد می بایست زیر مجموعه خانواده ثبت نام کند. افراد بین 21 تا 18 سال نیز می توانند هم زیر مجموعه خانواده و هم به صورت مستقل ثبت نام کنند تا از سه شانس برخوردار باشند.

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/register/

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.