خدمات یک وکیل مهاجرتی شامل چه هستند؟

این تنها یک تصور است و وکلا فعالیت‌های زیادی می‌توانند انجام دهند که شاید بسیاری از ما از آن‌ها بی خبر هستیم. آیا تا به حال کلمه وکیل مهاجرتی به گوشتان خورده و می‌دانید چه خدماتی در پروسه ارائه می‌دهد؟! او دقیقا همان کسی است که می‌تواند رویای اقامت در بهترین کشورهای دنیا با توجه به توانایی‌های مالی، تحصیلی و شرایط شما به واقعیت تبدیل کنند.

وکلای مهاجرت در حقیقت همان کارشناسان حقوق بین‌الملل هستند که قانون را تفسیر می‌کنند، به شما در تجزیه و تحلیل حقوق، امکانات و قوانین کشورهای دیگر کمک و در هر مرحله از مراحل پیچیده مهاجرت راهنمایی می‌کنند. وقتی امور مربوط به مهاجرت مثل ویزا و اخذ اقامت به وکیل سپرده می‌شود، او با توجه به آشنایی که از سفارتخانه‌ها و قوانین کشورهای مختلف دارد، پرونده شما را با استفاده از روش‌های قانونی پیش خواهد برد.

زمانی که تصمیم می‌گیرید پرونده مهاجرت خود را به دست وکیل بسپرید باید از معتبر و قانونی بودن آن موسسه‌ای هم که وکیل در اختیار شما قرار می‌دهد، مطمئن باشید. وکیل مهاجرتی موسسه حقوقی دادگران حق و عدالت، با مجموعه‌ای از وکلای خبره و با تکیه بر روش‌های قانونی و با توجه به شرایط افراد همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره به افرادیست که می‌خواهند مهاجرت کنند. حال خدمات آن‌ها شامل چه مواردیست؟! موضوعی است که ما در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

خدمات وکیل مهاجرتی

خدماتی که می‌توانید از یک وکیل مهاجرتی معتبر انتظار داشته باشید:

  • توضیح و تشریح شیوه مهاجرت ( با توجه به شرایط شما تعیین می‌کند که مهاجرت از چه طریقی برای شما بهتر  و امکان‌پذیر است. مثلا از طریق کار، سرمایه‌گذاری، تحصیل و یا ازدواج)

  • درخواست مهاجرت (پذیرش)

  • پیگیری ویزا، کارت اقامت و تشریح قوانین مربوط به تابعیت در کشور مورد نظر 

  • توضیح تمام و کمال قوانین و مقررات کشور مورد نظر 

  •  انجام اقدامات بعد از درخواست مهاجرت مثل نامه‌نگاری‌های اداری و تهیه مدارک مورد نیاز خواسته شده از سوی سفارت

  • مشاوره به فرد متقاضی زمانی که برای مهاجرت مردد باشد

  • تشریح هزینه‌های زندگی و تحصیلی به کشور مورد نظر 

  •  توضیح و تشریح روش‌هایی که از دیپورت شدن شما جلوگیری می‌کند

  • کنار هم قرار دادن قوانین مهاجرتی و قوانین مرتبط با سابقه کیفری و پیشنهاد راه حل (زمانی که فرد متقاضی در گذشته مرتکب جرم شده باشد)

  • راهنمایی و پیشنهاد راه حل به افرادی که از کشور دیگر اخراج شده‌اند و قصد بازگشت به ایران را دارند

یک وکیل مهاجرتی معتبر چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

مهاجرت برای برخی یک رویای بزرگ تلقی می‌شود‌. به ویژه زمانی‌که افراد تمام دارایی و وقت‌شان را برای دستیابی به اهداف بلند مدت مثل شرایط شغلی و تحصیلی بهتر در این راه قرار می‌دهند. بنابراین زمانی که متقاضی به وکیل مهاجرتی مراجعه می‌کند، یعنی به او اعتماد کرده تا بتواند به کمک او همه مراحل روند پیچیده مهاجرت را راحت‌تر طی کند. پس حواستان باشد زمانی که تصمیم می‌گیرید پرونده مهاجرتی خود را به یک وکیل معتبر بسپارید، باید ویژگی‌هایی که در ادامه اشاره می‌کنیم را داشته باشد.

در دسترس باشد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک وکیل مهاجرتی را معتبر می‌کند، همیشه در دسترس بودن است. او باید مواقعی که نیاز به مشاوره داشتید و یا سوالی ذهن‌تان را درگیر کرده آنلاین و در دسترس باشد. وکلای مهاجرت موظف هستند هر چند وقت یکبار گزارش و روند پذیرش و درخواست مهاجرت را به متقاضیان گزارش دهند. 

تجربه کافی داشته باشد

بله درست متوجه شده‌اید! با تجربه بودن وکیلی که قرار است پرونده مهاجرت خود را به او بسپارید فوق‌العاده مهم و حیاتیست‌. زیرا بخش مهمی از اعتبار وکیلی که روی مهاجرت کار کرده در سابقه او دیده می‌شود. از آنجایی هم که مهاجرت رونده پیچیده‌‌ای دارد، با تجربه بودن وکیل می‌تواند این روند پیچیده را راحت‌تر برای متقاضی کند. 

معمولا وکلایی که تجربه کافی دارند، در مواردی که ممکن است فرد مشکلی پیدا کند و کاملا از پرونده مهاجرتش ناامید شود. با پیشنهادات مناسب و قانونی و راه‌حل می‌تواند به شما کمک کند. یک وکیل مهاجرتی خوب و معتبر خود را موظف می‌داند در صورتی هم که روند پرونده پذیرش شما به نحوی باشد که به نتیجه نرسد را به شما اطلاع دهد. یک وکیل با تجربه حوزه مهاجرت از وعده دادن بیهوده به افرادی که پرونده آن‌ها در انتها به کشور مورد نظر نخواهند رسید، خودداری می‌کند. 

دفتر مهاجرتی

دفتر حقوقی داشته باشد

یکی از بارزترین ویژگی‌های یک وکیل مهاجرتی معتبر، داشتن یک دفتر کار است. داشتن دفتر حقوقی در هر شهری نشان دهنده اعتبار وکیل و مجوز کاری اوست و به شما اطمینان می‌دهد که او پروانه وکالت دادگستری دارد. ببنابراین می‌توانید به چنین وکیلی برای انجام فرآیند مربوط به مهاجرت اعتماد کنید و پرونده خود را به او بسپارید تا روند را به صورت قانونی طی کند.

از فن بیان و مهارت ارتباطی قوی برخوردار باشد

وکیلی می‌تواند شما را به مقصد برساند و آرزوی چندین ساله‌تان را تحقق ببخشد که مهارت ارتباطی خوبی داشته باشد. با فن بیان قوی بتواند راه‌حل‌ها و روش‌هایی که به نتیجه می‌رسد را در نظر بگیرد. او نیاز دارد که با سفارت‌خانه‌ها، حتی چنیدن موسسه مهاجرتی معتبر و وکلای بین‌المللی در ارتباط باشد.

 او هم گاهی برای آنکه برخی از پرونده‌ها به نتایج دلخواه برسد نیاز دارد که از سایر مشاوران کمک بگیرد. موسسات بزرگ و شناخته شده‌ای که در امور مهاجرت فعالیت می‌کنند، وکلایی را به کار می‌گیرند که از فن بیان و مهارت ارتباطی قوی برخوردارند. یکی از رازهایی که بسیاری از وکلای مهاجرتی معتبر به آن اشاره می‌کنند، حفظ ارتباط آن‌ها با سایر همکاران‌شان است. 

امانت‌دار باشد

آخرین ویژگی که ما برای وکیل مهاجرتی معتبر بر شمرده‌ایم، امانت‌داریست. او باید نسبت به حفظ اطلاعات شخصی موکل خود مسئول و امانت‌دار باشد و آن را در مقابل دیگران فاش نکند.

سخن آخر 

وکیلی که در حوزه مهاجرت فعالیت دارد و رضایت متقاضیان هدف اوست، همواره تلاش می‌کند تا خدمات را به بهترین شیوه ممکن ارائه دهد. اگر جز افرادی هستید که سال‌هاست برنامه مهاجرت دارید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، می‌توانید از یک وکیل مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.