نکات مهم خرید پستانک

طبق تحقیقاتی که انجام شده است مشخص گردیده که استفاده از پستانک خطراتی مانند سندروم مرگ ناگهانی نوزاد در خواب را بسیار کم می کند. البته پستانک نوزاد در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می گردد. تنوع بالایی که این وسیله دارد باعث سردرگمی والدین در هنگام خرید پستانک خواهد شد.

بهتر است بدانید هر کودک دارای ویژگی های خاص رفتاری و فیزیکی منحصر به فرد خود می باشد. بنابراین انتخاب پستانک و بند پستانک باید با توجه به این ویژگی ها انجام شود. در این مطلب قصد داریم به صورت خلاصه مواردی را که برای انتخاب و خرید پستانک مناسب مورد نیاز است را بررسی نماییم با ما همراه باشید. 

خرید پستانک مناسب: 

بهتر است قبل از خرید پستانک اطلاعات کاملی در مورد این وسیله داشته باشیم. در واقع برای تعریف پستانک می ‌توان گفت وسیله‌ ای است که سر آن شبیه نوک پستان مادر می باشد. در کل برای سرگرمی و همین طور راحتی نوزاد تولید می گردد. زیرا بعضی از کودکان تمایل دارند پس از آن که شیر خود را خوردند همچنان به مکیدن سینه ادامه دهند. بنابراین پستانک می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای این نوزادان باشد تا زمانی که در آرامش کامل به خواب بروند. به طور کلی می‌ توان گفت پستانک از ۳ قسمت متفاوت تهیه شده است که در زیر به صورت جداگانه توضیح داده می شود. 

 سر پستانک: 

سر پستانک از مهم‌ ترین قسمت ‌های این وسیله به شمار می ‌رود که در هنگام خرید پستانک باید به آن دقت کنید. در واقع سر پستانک داخل دهان نوزاد قرار می‌ گیرد و نوزاد در هنگام مکیدن آن تغذیه دلپذیری را به یاد خواهد آورد. 

محافظ پستانک: 

محافظ پستانک در واقع پوششی است که بر روی لب های نوزاد قرار می ‌گیرد و مانع از بلعیدن کامل پستانک توسط نوزاد می گردد. بنابراین می توان گفت یک طراحی عالی برای جلوگیری از خطر بالقوه خفگی در کودکان می باشد. 

دستگیره یا حلقه: 

دستگیره یا حلقه وسیله‌ ای است که مادر می ‌تواند به کمک آن پستانک را از دهان نوزاد خارج کند. 

انواع پستانک نوزاد: 

یکی دیگر از مواردی که برای خرید پستانک نوزاد باید به آن دقت کنید نوع آن می‌ باشد که معمولاً به دو نوع تک تکه و چند تکه تقسیم بندی می گردد. 

پستانک تک تکه: 

برای تولید پستانک نوزاد تک تکه از یک قالب استفاده می‌ شود که تمامی قسمت ها با کمک آن به صورت یکپارچه تولید می گردد. به همین دلیل نمی‌ توان قسمت های مختلف آن را از یکدیگر جدا نمود. خرید پستانک تک تکه یک انتخاب بسیار مناسب می باشد. زیرا احتمال ایجاد خفگی در آن بسیار کم است. همچنین سطح یکپارچه آن به گونه ای طراحی شده است که آلودگی کمتری را به خود جذب خواهد کرد. 

پستانک چند تکه: 

این نوع از پستانک نوزاد دارای سری، دسته و همچنین صفحه محافظ جداگانه می باشد که پس از خرید پستانک باید این قسمت ها را به یکدیگر متصل کنید. اغلب پستانک هایی که تولید می‌ شود به صورت چند تکه هستند. به طور کلی پیشنهاد می کنیم قبل از آن که پستانک را در دهان نوزاد خود قرار دهید یک بار آن را با فشار دست بکشید تا از محکم بودن پستانک مطمئن گردید. 

پستانک

انواع پستانک

انواع مختلف سر پستانک: 

سر معمولی یا بادامی: 

دقت داشته باشید والدینی که نوزاد آن ها از شیر مادر تغذیه می‌ کند باید در هنگام خرید پستانک نوع سر معمولی یا بادامی که حالت گرد دارد را انتخاب کنند. زیرا این مدل به گونه ‌ای طراحی شده است که کاملاً شبیه سینه مادر می باشد و نوزاد هنگام استفاده از آن گیج نخواهد شد. بنابراین مانند هنگامی که در حال شیر خوردن است زبان به صورت طبیعی در زیر سر پستانک قرار می گیرد. 

سر ارتودنسی: 

برای خرید پستانک با سر ارتودنسی بهتر است بدانید که در قسمت نوک آن در دو طرف شیب بیشتری وجود دارد. این موضوع باعث می‌ شود زبان‌ نوزاد تحرک بیشتری داشته باشد. معمولا پستانک با سر ارتودنسی به گونه خاص طراحی شده است که باعث می گردد مشکلاتی مانند ناهمواری‌ های دندان که بر روی دندان های شیری یا دندان‌ های دائمی دیده می‌ شود به شدت کاهش یابد. سر پستانک ارتودنسی به شکلی است که باعث می‌ شود از فک و کام کودک که در حال رشد می باشد پشتیبانی گردد. 

خرید بند پستانک: 

بعضی از والدین در هنگام خرید پستانک برای کودکشان یک وسیله کاربردی که به عنوان ملزومات پستانک می ‌باشد را نیز خریداری می ‌کنند.  این وسیله بند پستانک نام دارد که از افتادن پستانک بر روی زمین جلوگیری کرده و همچنین باعث می شود که پستانک همیشه در دسترس قرار داشته باشد. به طور کلی خرید بند پستانک می تواند مزایای زیادی داشته باشد از جمله  این مزایا عبارت است از: 

• حالت کششی دارد و بسیار منعطف است.

• برای تمامی نوزادان از صفر ماه تا سنین بالاتر مناسب است.

• برای تمامی برندهای مختلف پستانک بسیار مناسب است.

• تنوع بسیار بالایی دارد و در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شود. 

به طور کلی پستانک و بند پستانک با یک دیگر می‌ توانند یک ترکیب عالی باشند زیرا نوزادان ممکن است پستانک خود را به اطراف پرتاب کنند. این کار می‌ تواند باعث آلوده شدن پستانک و ایجاد بیماری در کودکان گردد. اما زمانی که پستانک و بند پستانک به یک دیگر متصل باشند امکان پرتاب کردن یا افتادن آن بر روی زمین وجود ندارد و از آلوده شدن آن جلوگیری می گردد. اما با این حال بهتر است قبل از استفاده از پستانک آن را حدود ۵ دقیقه در آب بجوشانید و سپس در دهان کودک قرار دهید. البته قبل از آن که کودک از پستانک استفاده کند باید مطمئن شوید که به طور کامل خنک شده است. 

بند پستانک

خرید پستانک و بند پستانک

چگونگی خرید پستانک: 

خرید پستانک یا خرید بند پستانک باید با توجه به شرایط کودک انجام گردد. بنابراین بهتر است قبل از خرید اطلاعات کاملی در مورد پستانک و بند پستانک به دست آورید تا بتوانید انتخاب مناسب با شرایط نوزادتان داشته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید پستانک نوزاد به سایت مانیلو مراجعه فرمایید و از تنوع بالای محصولات بهره مند شوید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.