5 نکته در خرید اتوکلاو دندانپزشکی

 یکی از این تجهیزات اتوکلاو دندانپزشکی می باشد. این دستگاه ها به منظور از بین بردن میکروب ها و استریل کردن لوازم به کار گرفته می شود. استفاده از آن علاوه بر دندانپزشکی در کلینیک ها، اتاق عمل و ... نیز صورت می گیرد.

با استفاده از آن میتوان میکروب های اسپور را تا نوع معمولی، در بخش های مختلف داخلی و خارجی ابزارها از بین برد. تجهیزات بعد از قرار گیری در اتوکلاو، کاملا استریل و پاکیزه می شوند و امکان استفاده مجدد آن ها می باشد.

این وسیله با ضدعفونی ابزارها، باعث حفظ بهداشت در کار و محیط می شود و پزشکان می توانند با خاطری آسوده بیماران را درمان کنند. چرا که دیگر در برابر بیماران عفونی مانند ایدز و هپاتیت و ... ایمن خواهند بود. این حفظ بهداشت سلامت بیمار و دندانپزشک را نیز تضمین میکند.

نکات مهم در خرید اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو یکی از تجهیزات ضروری در مطب دندانپزشکی شما خواهد بود که نمی توانید از خرید ان چشم پوشی کنید. برای خرید این دستگاه ابتدا باید با مشخصات اتوکلاو ها آشنا شوید و سپس با توجه به نیاز و شرایط مطب خود بهترین نمونه را برای خود انتخاب نمایید. استفاده از این دستگاه همچنین باعث افزایش طول عمر مفید ابزار کار شما میشود. برای آنکه بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید فاکتورها متعددی وجود دارد که میتوانید مورد بررسی قرار دهید می توان به موارد زیر، به عنوان مهمترین فاکتورهای انتخاب اتوکلاو اشاره نمود.

شرکت سازنده

 همانطور که می دانید، شرکت های متعددی در سراسر دنیا وجود دارند که دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی را تولید می کنند. اما امروزه با توجه به تحریم هایی که برای کشورمان وجود دارد خرید از شرکت های خارجی امری دشوار شده است و قیمت بالایی نیز دارند. از این رو میتوانید به سراغ شرکت های داخلی بروید که کیفیت محصولات ان ها با نمونه های خارجی برابری میکند و همچنین قیمت ارزان تری دارد.

با خرید از شرکت های ایرانی دردسر های واردات را نیز نخواهید داشت و از گارانتی و همچنین خدمات پس از فروش آن ها نیز بهره مند خواهید شد. اتوکلاو دندانپزشکی آویکو که در حجم ها و مدل های مختلفی تولید می شوند، می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. این اتوکلاوها همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش در شرکت دنت لند ارائه می شوند.

حجم اتوکلاو

 اتوکلا مانند محفظه ای است که اشیا و تجهیزات دندانپزشکی در ان قرار داده می شود. این محفظه دارای ظرفیت های مختلفی می باشد. حجم یا ظرفیت این دستگاه نشان دهنده ی بزرگی دستگاه می باشد. به طور معول این حجم برابر ۱۸ لیتر، ۲۴ لیتر، ۳۲ لیتر و ۳۶ لیتر می باشد.

زمان مورد نیاز برای استریلیزاسیون

 قطعا اتوکلاو جهت استریلیزاسیون به زمان نیاز دارد. اما این زمان در دستگاه های مختلف به دلیل کیفیت، قدرت دستگاه و دیگر عوامل با یکدیگر فرق می کند. هر چه این زمان کوتاه تر باشد بهتر خواهد بود. البته کوتاه بودن زمان به دلیل کاهش کیفیت استرلیزاسیون نیست بلکه بالاترین کیفیت را در کوتاه ترین زمان ارائه کردن است که با این وجود سبب می شود تا سرعت کار شما نیز بیشتر شود.

تعداد سیکل ها

 وجود سیکل های بیشتر در این دستگاه این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید ابزار و لوازم بیشتری را درون آن جای دهید که به دنبال آن زمان کمی جهت استرلیزاسیون صرف خواهید کرد.

قطعات و لوازم جانبی دستگاه اتوکلاو

هر دستگاهی از قطعه های مختلفی با امکانات متنوع طراحی و تولید می شود. اتوکلاو نیز از آن مستثنی نیست. هرچه آپشن های آن بیشتر باشد، قطعات به کار رفته در آن بیشتر بوده و به عبارتی حرفه ای تر خواهد بود.  یکی از این آپشن ها وجود پرینتر و سنسور آب است که موجب می شود تا کارایی دستگاه بیشتر شده و رسوبی در دستگاه ایجاد نشود.

همچنین به شما کمک میکند تا افزایش و یا کاهش میزان آب را به راحتی تشخیص داده و متوجه شوید. یکی از اتوکلاو های ایتالیایی که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از طرفداران زیادی برخوردار است، اتوکلاو تکنوگاز می باشد. اتوکلاوهای این برند معتبر دارای قطعات باکیفیت و امکانات خوبی می باشند. این اتوکلاو ها در شرکت دنت لند موجود می باشند و از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار هستند.

اتوکلاو

قیمت اتوکلاو کلاس B

 قطعا در زمان خرید نمی توان قیمت را نادیده گرفت. درست است که این دستگاه ارزش خرید را دارد اما نباید با قیمت گرانی آن را تهیه نمایید . شما میتوانید نمونه های با کیفیت را با قیمت معقولی با توجه به نیاز خود تهیه نمایید. قیمت اتوکلاو های ایرانی با توجه به کیفیت و تولید داخل بودن، نسبت به نمونه های خارجی نسیار مناسب تر می باشد.

برند های معتبر ایرانی و خارجی اتوکلاو دندانپزشکی

برندهای معتبر زیادی در ایران و خارج از ایران اقدام به تواید انواع اتوکلاوها نموده اند. این اتوکلاو ها از نظر کیفیت و آپشن ها با یکدیگر متفاوت می باشند. در ادامه به معرفی برخی از برندها ی داخلی و خارجی که در بازار شناخت بیشتری بر روی آنها است، می پردازیم.

اتوکلاو های دندانپزشکی ایتالیایی

  • فارو FARO

  • تکنوگاز TECNOGAZ

  • یوروندا EURONDA

  • اشترن وبر ESTERN WEBER

  • اتوکلاو بی ام اس BMS

  • کومینوکس Cominox

  • دنتال ایکس DENTAL X

  • زرماک Zhermack

اتوکلاوهای ایتالیایی نیز دارای کیفیت بالایی می باشند. در بین برندهای مطرح شده، اتوکلاو تکنوگاز و اتوکلاو یوروندا از فروش بالاتری برخوردار هستند. اتوکلاو تکنوگاز سری b evo new به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند، توانسته اند رضایت مشتریان را کسب نماید.

اتو کلاو

اتوکلاو های دندانپزشکی ایرانی

  • اتوکلاو آویکو

  • اتوکلاو FTZ از شرکت فیروز طب

  • وصال گستر Vesal Gostar

  • کاووش مگا

  • شیک طب

در بین برندهای ایرانی، اتوکلاو آویکو و اتوکلاو ftz از برند فیروز طب از محبوبیت و فروش بالاتری برخوردار هستند. این دو برند با تولید اتوکلاوهای با کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، جایگاه بالایی را در بازار تجهیزات دندانپزشکی باز کنند.

قیمت خرید اتوکلاو دندانپزشکی (اتوکلاو کلاس B)

قیمت اتوکلاو دندانپزشکی با توجه به عوامل مختلفی تعیین میشود. عواملی نظیر: کشور سازنده، قدرت دستگاه، آپشن های آن و ... که میتوانید به راحتی با بودجه مد نظر خودتان تناسب ایجاد کنید. در کنار قیمت بهتر است به داشتن مجوزهایی نظیر مجوز سازمان بهداشت و ... نیز توجه کنید تا در نهایت خریدی رضایت بخش را داشته باشید. پیشنها دنت لند جهت خرید اتوکلاو های ایرانی، اتوکلاو آویکو و اتوکلاو ftz و از بین برندهای خارجی، اتوکلاو های تکنوگاز، یوروندا می باشد.

سخن آخر

با توجه به ضرورت استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی در مطب ها و مراکز درمانی دندان، انتخاب اتوکلاو مناسب امری ضروری می باشد. در این راستا مشاوران شرکت تجهیزات دندانپزشکی دنت لند، آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز می باشند.  تمامی برند های ایرانی و خارجی ذکر شده در بالا، توسط این شرکت به فروش می رسد. برای بررسی و مشاهده مشخصات فنی هر یک از این اتوکلاو ها می توانید به سایت فروش تجهیزات دندانپزشکی دنت لند DENTLAND مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.