دستیابی به رشد ۲۲۷۳ درصدی سود خالص طی یک دوره کوتاه مدت

ابوالفضل باباپور، مدیرعامل شرکت کلرپارس در تشریح عملکرد این شرکت که در تامین مواد شیمیایی گند زدا و ضدعفونی‌کننده (کلر و مشتقات آن و آب اکسیژنه) فعال است، می‌گوید: کلرپارس توانسته است در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، فروش ۸۳۹ میلیارد ریالی را تحقق بخشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰% رشد را نشان می‌دهد. 

باباپور که از آذر ماه ۹۷ به‌عنوان مدیرعامل شرکت کلرپارس سکان هدایت شرکت را به‌عهده گرفته است، می‌افزاید: در آن سال زمزمه واگذاری شرکت کلرپارس شنیده می‌شد که دلیل آن هم، عدم سوددهی و غیر اقتصادی بودن فعالیت شرکت عنوان شده بود.

از سال ۹۶ تا ۹۹، سود خالص شرکت از مبلغ  ۵۵ میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۱۳۱۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ رسید که این نشان از تحقق افزایش سود ۲۲۷۳ درصدی در طی این ۴ سال است؛ در حالی‌که این شرکت در سال قبلش (۹۵) بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال زیان دیده بود.

کلرپارس در اوج دوران پاندمی کرونا و با وجود محدودیت‌های ایجاد شده در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، از اسفند ماه سال ۹۸ در تامین مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدای آب شرب کشور و مواد ضدعفونی دست و سطوح نقشی قابل توجه را در سطح کشور ایفا کرد.

میزان فروش این شرکت در سال ۹۹ بالغ بر ۲۷۷۰ میلیارد ریال و سود خالص شرکت نیز ۱۳۱۰ میلیارد ریال محاسبه شد که نسبت به سال قبل به ترتیب حدود ۴۴ و ۳۸ درصد رشد داشته است.

باباپور تصریح می‌کند:

چشم‌انداز ما در کلرپارس، مطرح شدن به‌عنوان یکی از دو شرکت اصلی صنعت کلر آلکلی با رویکرد سبز در منطقه است. 

او می گوید : ما توانسته‌ایم دو محصول استراتژیک آب اکسیژنه و پارافین کلره را به‌صورت انحصاری تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنیم.

این درحالی است که شرکت کلرپارس با این کار، توانسته از خروج ارز به مبلغ بیش از ۱.۸۰۰ هزار دلار از بابت خودکفایی پارافین کلره و بیش از۴.۵۰۰ هزار دلار از بابت آب اکسیژنه جلوگیری نماید.

این شرکت بر اساس استراتژی خود در سال ۱۴۰۰ ، رویکرد خروج از تولید محصولات با حاشیه سود پایین و اصلاح سبد محصولات شرکت جهت کسب حداکثر سود را اتخاذ کرده، و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با تولید آزمایشی پروژه افزایش ظرفیت کلر، ظرفیت اسمی تولید روزانه را از ۵۰ تن به ۸۵ تن در روز ارتقا داده است.

همچنین در جهت تکمیل صنایع پایین دستی، پروژه‌های واحد اسید کلریدریک جدید و واحد تغلیظ سود ۳۰ به ۵۰ درصد را مورد بهره‌برداری قرار داده است. 

با بهره‌برداری از کلریناتور سوم پارافین کلره در خرداد ماه ۱۴۰۰،  عملاً ظرفیت تولید این محصول استراتژیک را ۵۰ درصد افزایش و به ۱۰ تن در روز رسانده که نتیجه این امر تولید ۴۱۴ تن محصول پارافین کلره در  تیر ماه ۱۴۰۰ بود که رکوردی جدید در تولید ماهانه این محصول به‌شمار می‌رود.

با توجه به چشم‌انداز شرکت، پروژه‌های زیست محیطی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ تعریف و با هزینه کردی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و بخش دیگری از پروژه‌ها نیز در حال اجرا است. با توجه به عدم سرمایه گذاری در حوزه مخازن انبارش محصولات مایع طی سال‌های گذشته با تعریف پروژه افزایش ظرفیت مخازن در سال ۹۹ و خرید بالغ بر ۲۰ تن مخزن با هزینه بالای ۱۲۰ میلیارد ریال،  در حال اجرا است.

کلرپارس در بهمن ماه سال ۹۸ با ورود به فرابورس به‌عنوان یکی از شرکت‌های بورسی شستا معرفی شد. از جمله مهم‌ترین شاخص‌های حوزه مالی، کاهش دوره وصول مطالبات از ۲۹ روز در سال ۹۷ به ۱۹ روز در سال ۹۹ رسیده است. شاخص‌های بازده دارایی‌ها و بازده ارزش ویژه حقوق صاحبان سهام در سال ۹۹ نسبت به سال‌های قبل هم، ارتقایی قابل توجه را نشان می‌دهد.

در پایان باباپور ضمن تقدیر از همکاران کلرپارس که این موفقیت‌ها را رقم زدند، ازجناب آقای دکتر رضوانیفر مدیرعامل شستا در حمایت همه‌جانبه از کلرپارس و همچنین از جناب آقای دکتر فرهت، در پشتیبانی از طرح‌های توسعه‌ای قدردانی کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.