داروسازی ابوریحان قله‌های تولید و فروش نیم‌قرن را یک‌به‌یک فتح کرد

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان گفت: این شرکت در راستای سیاست‌های جهش تولید، شفافیت و سودآوری هولدینگ سرمایه‌گذاری تامین (شستا) و در ادامه رکوردشکنی‌های عملیاتی خود موفق شد با دسترسی به کسب فروش ۲۱۵۰میلیارد ریال در بهار ۱۴۰۰، بیشترین فروش فصلی را در تاریخ نیم‌قرنی خود ثبت نماید.  

به گفته وی، داروسازی ابوریحان تنها در خرداد۱۴۰۰، حدود ۸۱۰میلیارد ریال محصولات فروخته است تا بیشترین آمار فروش ماهیانه را نیز در تاریخ ۵۷ساله‌ی خود ثبت نماید. همچنین در ۳ماهه ابتدای سال، تعداد ۳۰۰میلیون واحد دارو در شرکت ابوریحان تولید شد که بیشترین میزان تولید مربوط به گروه قرص بوده است. 

میثم نورمحمدی با اعلام اینکه تحقق بودجه این شرکت در بهار امسال رقم جالب‌توجه ۱۲۲درصد بوده است اضافه کرد: خبر خوب دیگر اینکه با رشد ۵۰درصدی صادرات به بیش از ۱۲کشور و افزایش سهم بازارهای جهانی در بسیاری از محصولات به‌خصوص داروهای منحصربه‌فرد ابوریحان، توانستیم رقبا را به‌خوبی پشت سر بگذاریم و نرخ رشد خوبی را در کسب سهم بازار رقم بزنیم. همچنین برای نخستین‌بار خط‌تولید آمپول‌های هورمونی را در کشور عراق ثبت کردیم که افزایش صادرات به‌همراه خواهد داشت.

وی افزود: داروسازی ابوریحان به عنوان یکی از شرکت‌های موفق زیرمجموعه شستا، در سال گذشته هم به رکوردهای مثال‌زدنی در تولید و فروش محصولات دارویی دست یافته‌بود به ‌طوری ‌که رکورد بیشترین میزان تولید سالیانه را در تاریخ نیم‌قرن به ثبت رساند و با رشدی ۲۰درصدی نسبت به سال قبل آن، میزان تولید را از رقم جالب‌توجه ۱.۸ میلیارد واحد دارو فراتر برد.

Presentation1

به گفته نورمحمدی این شرکت در سال ۹۹ همچنین ۵۵درصد رشد فروش سالیانه را نیز ثبت کرد و توانست بالاترین سقف فروش سالیانه تاریخی را به دست آورد.  

مدیرعامل داروسازی ابوریحان همچنین از تکمیل حداکثری سبد محصولات این شرکت تا پایان امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸۰محصول دارویی انسانی و دامی در ابوریحان تولید می‌شود که این شرکت سازنده انحصاری برخی از این محصولات در کشور و دارای یکی از متنوع‌ترین و کامل‌ترین سبدهای دارویی است، از جمله مهمترین داروهای هورمونی و زنان یا برخی بیماری‌های خاص.

وی افزود: این شرکت یکی از فعال‌ترین واحدهای تحقیقات دارویی را داراست و در زمینه تولید داروهای جدید هم‌اکنون بیش از ۵۰ قلم دارو در واحد تحقیقات شرکت در حال فرمولاسیون است که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم مجوز تولید حداکثری این محصولات را دریافت کرده و با سبد کامل‌تر و بی‌رقیب‌تر دارویی به هموطنان عزیز خدمت کنیم.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: مفتخریم که در قالب تیمی کاردان و حرفه‌ای که ۴۸۰ داروساز، شیمیست، کارشناس و فعال صنعت دارو را شامل می‌شوند و به پشتوانه بیش از ۵۵ سال قدمت و افتخار، به نظام سلامت کشور خدمت‌رسانی می‌کنیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.