انواع ویزا کانادا

متقاضیان با انگیزه های متفاوتی تصمیم به مهاجرت به کانادا را می گیرند، برخی با هدف تحصیل، کار، ازدواج و... . به طور کلی، برای مهاجرت به کشور های کانادا، آلمان، استرالیا و... لازم است با توجه به هدف مهاجرتی خود، ویزا دریافت کنید. روش های گوناگونی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که ما در این مقاله به صورت کامل به بررسی آن می پردازیم.

انواع ویزا کانادا

ویزا در حقیقت مجوزی است که به متقاضیان خارجی اجازه می دهد در کشور دیگری به مدت محدود اقامت داشته باشند. همان طور که گفتیم، روش های گوناگونی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که عبارت است از:

  1. مهاجرت به کانادا از طریق کار

  2. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

  3. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

  4. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

  5. مهاجرت به کانادا از طریق تولد

  6. مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

متقاضیان برای هر کدام از روش های ذکر شده باید ویزا مخصوص به آن را اخذ نمایند. اخذ اقامت دائم کانادا نیز شرایط خاص خود را دارد؛ اما نشدنی نیست. متقاضیان می توانند با تحصیل در کانادا ویزا موقت این کشور را اخذ کنند و پس از فارغ التحصیلی ویزا خود را به ویزا کاری تبدیل کنند و اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. انواع ویزا کانادا عبارت است از:

  • ویزای موقت کانادا: این نوع ویزا به متقاضیان اجازه می دهد که مدت زمان محدودی را در کشور کانادا اقامت داشته باشند. ویزا های موقت کانادا عبارت است از: 1- ویزای توریستی 2- ویزای تحصیلی 3- ویزای همراه
  • ویزای اقامت دائم کانادا: این نوع ویزا مختص به افرادی است که توانسته اند از طریق کار، تولد، ازدواج و... اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.

در ادامه این مطلب هر یک از ویزا های کوتاه مدت و بلند مدت کانادا را مورد بررسی قرار می دهیم.

ویزای توریستی کانادا

ویزا توریستی کانادا

این نوع ویزا مختص به افرادی است که به قصد تفریح، گردش، شرکت در سمینار ها، دیدن اقوام و خویشاوندان و... می خواهند به کشور کانادا سفر کنند. مدت زمان این نوع ویزا 3 تا 6 ماه است که افراد واجد شرایط می توانند آن را اخذ نمایند. شرایط لازم جهت اخذ ویزا توریستی عبارت است از:

  • ارائه پاسپورت معتبر

  • ارائه مدارکی دال بر سالم بودن متقاضی

  • ارائه مدارک عدم سو پیشینه

  • اثبات تمکن مالی برای اقامت موقت در کانادا

  • ارائه مدارکی دال بر اینکه متقاضی قصد اقامت دائم در کانادا را ندارد و می خواهد پس از 3 تا 6 ماه به کشور خود بازگردد

این نوع ویزا به صورت تک ورودی و چند ورودی ارائه می شود. ویزا تک ورودی یا Single ویزایی است که به متقاضیان اجازه یک بار ورود به کانادا را می دهد. بدین صورت که متقاضی پس از خروج زود هنگام از کانادا دیگر نمی تواند به این کشور بازگردد. ویزا چند ورودی یا Multiple ویزایی است که به متقاضیان اجازه می دهد تا اتمام ویزای خود، به کشور کانادا ورود و خروج داشته باشند.

ویزای ویزیتوری کسب و کار کانادا

این نوع ویزا مختص به افرادی است که قصد تجارت و کسب و کار را در کشور کانادا دارند. مدت زمان این نوع ویزا 6 ماه است و به متقاضیانی تعلق می گیرد که قصد فعالیت در شرکت های بین المللی در کانادا را دارند. متقاضیان پس از اخذ این نوع ویزا می توانند در فعالیت هایی مانند، خرید کالا و خدمات از کانادا برای شرکت خود، فرا گرفتن آموزش های خاص برای کمپانی خود و شرکت در کنفرانس ها و نمایشگاه های تجاری شرکت نمایند. متقاضیانی که شرایط زیر را دارا باشند، می توانند این نوع ویزا را اخذ نمایند.

  • متقاضی باید اثبات کند که قصد ندارد که بیش از 6 ماه در این کشور بماند

  • متقاضی باید اثبات کند که وارد بازار کار این کشور نمی شود

  • متقاضی باید تمامی مدارک هویتی خود را به سفارت ارائه دهد و اثبات کند که تمکن مالی کافی را برای اقامت در کانادا دارند

  • متقاضی باید اثبات کند که منبع درآمد وی از خارج از کانادا می باشد

ویزای تحصیلی کانادا

ویزا تحصیلی کانادا

یکی دیگر از ویزا های محبوب کشور کانادا، ویزا تحصیلی است. این نوع ویزا مختص به دانشجویان است. متقاضیان با ارسال رزومه تحصیلی خود می توانند ویزا تحصیلی این کشور را اخذ نمایند. البته برای مهاجرت و اقامت در کانادا از طریق تحصیل متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی دارا باشند.

ویزا کاری کانادا

این نوع ویزا مختص به افرادی است که قصد کار در کشور کانادا را دارند. این نوع ویزا را می توان به دو روش دریافت کرد؛ یکی از طریق دریافت دعوت نامه کاری از کارفرمای کانادایی و دیگری از طریق برنامه استخدام نیروی کار ماهر. علاوه بر این دانشجویان بین المللی که در این کشور در حال تحصیل هستند، می توانند پس از فارغ التحصیلی در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت دائم این کشور را پس از چند سال کار اخذ نمایند.

متقاضیان پس از دریافت دعوت  نامه کاری از کارفرمای کانادایی می توانند ویزا این کشور را اخذ کنند. همچنین متقاضیانی که قصد اخذ ویزا از طریق برنامه نیروی کار ماهر را دارند، باید واجد شرایطی باشند تا بتوانند درخواست اخذ ویزا بدهند.

ویزا درمانی کانادا

این نوع ویزا مختص به بیمارانی است که در کشور خود از خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی بر خوردار نیستند. متقاضیان برای اخذ این نوع ویزا باید بیماری خود را اثبات کنند. همچنین باید تمکن مالی را برای پرداخت هزینه های بیمارستان، اقامت در کانادا، هزینه های درمانی و... دارا باشند.

به طور کلی، متقاضیانی که قصد مهاجرت و اقامت در کانادا را دارند، باید با افرادی که از تجربه بالاتری برخوردار هستند مشورت نمایند؛ تا از شرایط زندگی، تحصیل و کار در این کشور آگاهی پیدا کنند. مهاجرت موضوع بسیار مهمی در زندگی هر فردی است و نباید با آن ساده برخورد کرد؛ چرا که مستقیما بر روی سر نوشت افراد تاثیر می گذارد. مشورت با وکلا مهاجرتی و متخصصانی که تجربه زیادی را در زمینه مهاجرت دارند، کار را برای متقاضیان بسیار آسان می کند.

وکیل مهاجرت به کانادا، با علم حقوقی خود و تسلط کامل بر قوانین و مقررات مهاجرت می توانند شما را در مسیر مهاجرت همراهی کنند و تمامی کار های حقیقی و حقوقی شما را بر عهده گیرند. لازم به ذکر است که بگوییم، اخذ ویزا، پروسه حائز اهمیتی است؛ چرا که اگر درخواست متقاضی رد شود، تمامی مراحل را باید از اول طی نماید. به همین علت وجود وکیل مهاجرتی مجرب و با سابقه در پروسه اخذ ویزا و مهاجرت امر ضروری و مهمی است.

برای اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری در کانادا بر روی لینک زیر کلیک کنید: 

https://avammigration.com/investing-in-canada/

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.