اپلیکیشن دونه، راهکاری جدید و مطمئن برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

 پس از کاهش ارزش ریال در ایران، تحریم و مشکلات اقتصادی که مردم کشور در سال‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، هر قشری با هر مقدار سرمایه‌ای که دارد به فکر حفظ و بعد افزایش ارزش آن است.

همین است که یک روز مردم برای خرید دلار در صف‌‌های طولانی معطل می‌مانند و روز دیگر تمام سرمایه خود را در بورس قمار می‌کنند و حالا این روزها هم خرید و فروش ارزهای دیجیتال محبوبیت بالایی در بین مردم پیدا کرده است.

 اما چرا ارزهای دیجیتال؟ علت این محبوبیت و تفاوت آن با روش‌های قبلی چیست؟

یکی از تفاوت‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نسبت به سایر روش‌ها، استقبال بالای جهانی نسبت به آن است. به‌طوری‌که در کشورهای دارای ثبات اقتصادی و ارزش پولی بالا هم مردم و حتی دولت‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در این بازار هستند و رمزارزها را آینده بازار مالی دنیا می‌دانند و می‌خواهند از حالا سهم بیشتری در آن داشته باشند.

از طرفی بسیاری از کشورها برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی برای افزایش قدرت و سهم خود در بازار رمزارزها دارند و شاید روزی بخواهند ارزهای دیجیتال را جایگزین پول‌های کاغذی رایج کنند. مجموع این عوامل سبب رشد و پیشرفت تکنولوژی و افزایش حجم بازار رمزارزها شده است. 

اما داستان محبوبیت بالای ارزهای دیجیتال در ایران:

بزرگترین مزیت ارزهای دیجیتال سرعت بالای مبادله، کارمزد پایین، عدم تاثیرپذیری آن‌ها از اقتصاد داخلی کشورها، تصمیم‌ دولت‌ها در ارزش‌گذاری و تعیین قیمت و سایر مشکلات اقتصادی است. شاید همین مزیت‌ها به‌تنهایی برای مردمی که بارها و بارها سرمایه‌های خود را تحت مشکلات اقتصادی داخلی از دست داده‌اند، کافی باشد اما فقط همین موارد نیست.

بیت کوین1

از دیگر مزیت‌های مهم رمزارزها می‌توان به امکان مبادله بدون محدودیت بین افراد و کشورهای مختلف، اشاره کرد. اینکه صرف‌نظر از تحریم می‌توانید به واسطه رمزارزهایی مانند بیت‌کوین، کاردانو، اتریوم و… مبادله کنید و نگران مسدود شدن حساب خود توسط هیچ بانک و کشوری هم نباشید. امنیت بالای رمزارزها و آزادی‌ای که بر این بازار حاکم است جذابیت آن را روز به روز بالاتر می‌برد و باعث افزایش محبوبیت آن‌ها می‌شود.

از طرفی کاهش و افزایش میزان سرمایه‌ها به واسطه سقوط و رشد ارزش رمزارزها یک تغییر جهانی است و همین باعث می‌شود خیال سرمایه‌گذاران راحت باشد که سرمایه آن‌ها قرار نیست تاثیرپذیر از مشکلات یا تصمیمات داخلی باشد و حمایت شرکت‌های بزرگ جهان از رشد بازار رمزارزها و حتی فراهم کردن امکان مبادلات با رمزارزها در آینده خبر خوبی برای آن‌ها است.

اگرچه باید توجه داشت که امکان خرید و فروش کالا و خدمات با رمزارزها هنوز به طور گسترده فراهم نشده و بازار رمزارزها در حال حاضر بیشتر برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود.

اما این همه ماجرا نیست

ورود به بازار رمزارزها اگر هیجانی، بدون اطلاعات کافی و شناخت درست از بازار باشد نه‌تنها کمکی به حفظ و رشد سرمایه شما نمی‌کند که چه بسا می‌تواند دارایی‌های شما را دود کند و به هوا بفرستد! همین است که هنوز قوانین دقیق و مشخصی توسط برخی دولت‌ها برای بازار ارزهای دیجیتال وضع نشده و نبود رگولاتوری و سازوکار قانونی باعث نگرانی‌هایی در این زمینه شده است.

برای مثال بسیاری از دولت‌ها بابت رشد سریع سایت‌های خرید و فروش رمزارزها، خارج شدن سرمایه مردم، احتمال پولشویی و عدم امکان تشخیص مبدا و مقصد سرمایه‌ها، به‌دنبال وضع سازوکارهای قانونی دقیق‌‌تری در این زمینه هستند و به نظر می‌رسد رشد این بازار و تکنولوژی‌های به‌کار رفته در رمزارزها به‌اندازه‌ای سریع و قدرتمند است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

از طرفی باید توجه داشت که رمزارزها ذاتا دارای نوسان قیمتی بالایی هستند و مجموع این عوامل سبب می‌شود که نیاز به شناخت و دقت بالاتری برای فعالیت در این بازار باشد. بر همین اساس در سال‌های اخیر صرافی‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های زیادی با امکان مبادله و خرید‌وفروش ارزهای دیجیتال در دنیا و همچنین در ایران شروع به فعالیت کرده‌اند که یکی از آن‌ها اپلیکیشن سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال دونه است. 

دونه در واقع اولین اپلیکیشن خرید و نگهداری ارز دیجیتال در ایران است که به افرادی مبتدی و حرفه‌ای کمک می‌کند تا به تومان سرمایه‌گذاری خود را شروع کنند.

بیت کوین

اما اپلیکیشن دونه چگونه خیال شما را برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها راحت می‌کند؟

به سادگی! اولین اصل در اپلیکیشن سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال دونه، سادگی است تا افراد با هر سطح از اطلاعاتی بتوانند از آن استفاده کرده و به دور از هر پیچیدگی با استفاده از اطلاعات و نمودارهای موجود، از وضعیت بازار با خبر شوند. 

دیگر مزیت مهم دونه امکان سرمایه‌گذاری با حداقل مبلغ است و می‌توانید برای شروع سرمایه‌گذاری در رمزارزها از ۳۰ هزار تومان تا هر مبلغی که مدنظر دارید شروع کنید.

در دونه خبری از مراحل احراز هویت پیچیده و با مدارک شخصی مانند تصویر کارت ملی و عکس پرسنلی و… نیست و احراز هویت به صورت آنی انجام می‌شود. از نصب اپلیکیشن دونه تا ثبت‌نام و شروع سرمایه گذاری فقط حدود یک دقیقه زمان می‌برد. 

کیف پول شما در دونه به تومان است و کلیه مراحل خرید و فروش به تومان انجام می‌شود تا راه‌حلی برای پاسخ به تمام نگرانی‌های موجود باشد. از طرفی کیف‌پول دونه امن در برابر تحریم و مسدود‌ شدن حساب‌های ایرانی است. تنها خروجی آن حساب بانکی شماست و هیچ‌کس حتی با رمز کاربری شما نمی‌تواند موجودی آن را به حسابی غیر از حساب‌ بانکی‌ شما واریز کند.

پس دیگر نگرانی از بابت از دست رفتن سرمایه خود در صورت فراموشی رمز عبور کیف‌پول خود ندارید. اگر دوست دارید وارد دنیای رمزارزها شوید، اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید و نمی‌خواهید پیچگیدی‌های این بازار مانع از فعالیت شما شود، دونه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.