با این ابزار هواوی، اجرای اپلیکیشن بر روی سیستم عامل HarmonyOS را تجربه کنید

طبق اعلام هواوی حالا وبسایت «تجربه آنلاین توسعه اپلیکیشن برای HarmonyOS» در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از این ابزار و دموی To-Do List با عملی شدن ایده «یک‌بار نوشتن کُد؛ اجرا بر روی دستگاه‌های مختلف» آشنا شوند؛ این همان ایده بزرگ HarmonyOS به عنوان یک سیستم عامل چندمنظوره و یکپارچه است که تنها به گوشی‌های هوشمند محدود نمی‌شود.

در وبسایت یاد شده، کد از پیش نوشته‌شده بر روی نمایشگر سه وسیله مختلف شامل گوشی هوشمند، ساعت هوشمند و تلویزیون هوشمند اجرا می‌شود تا کاربر به چگونگی نمایش یکپارچه اپلیکیشن‌ها بر روی تجهیزات مختلف پی ببرد. البته امکان تغییر و دستکاری این کد و انجام کارهای بیشتر نیز وجود دارد.

hos2

این کد آماده، یک چک‌لیست با سه آیتم را با رنگ‌های مشخص ایجاد می‌کند که از سوی کاربر قابل انتخاب است. در صورتی که کدنویسی شما دچار به‌هم‌ریختگی یا خطا شد، کافی است بر روی دکمه Reset کلیک کنید تا نسخه اصلی بازگردانده شود. 

hos

قابلیت Demo To-Do List ابزاری برای آزمایش کدها در بستر سیستم عامل هارمونی است و صرفاً با هدف آشنایی توسعه‌دهندگان با یکی از مزایای این سیستم عامل طراحی شده است؛ از این رو، در حال حاضر امکان ساخت نرم‌افزار مستقل با آن وجود ندارد.

هواوی در دسامبر سال 2020 و در جریان رویداد معرفی HarmonyOS 2.0 (نسخه بتای مخصوص توسعه‌دهندگان)، اعلام کرد طراحان نرم‌افزاری با استفاده از HarmonyOS از طراحی دوباره اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خود برای تجهیزات مختلف بی‌نیاز می‌شوند؛ چرا که هارمونی یک سیستم عامل چندمنظوره بوده و می‌توان با تنها یک‌بار توسعه اپلیکیشن، آن را برای اجرا بر روی دستگاه‌های مختلف آماده کرد.

به نظر می‌رسد با عرضه نهایی HarmonyOS تحولی بزرگ در انتظار کاربران و توسعه‌دهندگان موبایل است که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از یکپارچگی تجهیزات هوشمند را ارائه کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.