نکات ساده برای افزایش طول عمر لوازم خانگی

 دلیل اول این که خرابی هر وسیله مهم در منزل، کیفیت زندگی شما را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

از طرفی تعمیرات لوازم منزل از جمله تعمیر ماشین ظرفشویی امری تخصصی است که نمی توان با خیالی آسوده تعمیر یا حتی سرویس آنها را به هر کسی سپرد. دلیل دیگر نیز هزینه های سنگین خرید و جایگزینی این وسایل است. بنابراین لازم است تا به نکات مهم در نگهداری لوازم خانگی دقت کنید و سرویس های سالانه را جدی بگیرید. در نهایت، در صورت خرابی نیز نیاز به یک مرکز تعمیر مجرب و قابل اعتماد دارید. 

با ادامه این مقاله همراه باشید تا نکاتی در مورد نگهداری، سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی، ساید بای ساید و فر و مایکروفر بیان کنیم.

مراقبت از فر و مایکروفر

چند سالی است به منظور صرفه جویی در فضای آشپزخانه، فر و مایکروفر در یک وسیله ادغام شده اند و خانواده ها نیز از این مزیت استقبال می کنند این وسیله به دلیل دو کاره بودن، از پیچیدگی های خاصی برخوردار است که باعث می شود تعمیر مایکروفر  امری تخصصی باشد. 

برای استفاده از این دستگاه نکات زیر را رعایت کنید.

۱. تمیز نگه داشتن دستگاه

لکه، چربی و بقایای مواد غذایی و مایعات که داخل دستگاه ریخته شوند به دلیل آنکه می‌توانند انرژی جذب کنند باعث آسیب دیدن اجزای مختلف مایکروویو می شوند. به همین دلیل لازم است که دستگاه را به طور مرتب و پس از هر بار روشن کردن و استفاده توسط آب گرم و مواد شوینده تمیز کنید.

۲. استفاده از ظروف مخصوص

از ظروف مخصوص مایکروفر استفاده نمایید و از قرار دادن ظرف هایی از جنس نقره یا طلا و فویل آلومینیومی و فلزات در داخل مایکروویو جلوگیری کنید . زیرا ممکن است این گونه موارد باعث آتش سوزی شود .

تعمیر مایکروفر

۳. جلوگیری از آسیب دیدن درب مایکروویو 

از بستن درب دستگاه با شدت زیاد خودداری کنید. زیرا چفت درب دستگاه سه مکانیزم دارد که باید به ترتیب و با آهستگی بسته شوند. قبل از خاموش شدن دستگاه نیز درب آن را باز نکنید.

۴. از روشن کردن دستگاه به صورت خالی خودداری کنید.

در صورتی که مایکروویو خالی روشن شود با توجه به این که این اشعه ها گیرنده هایی ندارند به خود دستگاه جذب شده و باعث خراب شدن و آسیب دیدن دستگاه می شوند.

5‌. مراقبت از دستگاه در برابر نوسانات برق 

برای جلوگیری از آسیب نوسان برق به دستگاه از یک محافظه مناسب استفاده نموده و همچنین پس از استفاده از دستگاه آن را از برق بکشید.

6. قرار دادن مواد غذایی با توجه به ظرفیت وزنی دستگاه 

در صورتی که وزن مواد غذایی بیشتر از ظرفیت دستگاه باشد می‌تواند باعث خراب شدن صفحه گردان و موتور دستگاه شوند.

تعمیر ماشین ظرفشویی

مراقبت از ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی همچون سایر لوازم خانگی در برندهای متنوع در بازار موجودند. اگرچه بسیاری از این تولیدات از کیفیت و عمر مطلوبی برخوردارند ولی به هر حال خرابی این لوازم به دلایل مختلف اتفاق می افتد.

 البته دقت نمایید که با سرویس های سالانه و نگهداری اصولی و استفاده صحیح از این لوازم، تا حد زیادی از خرابی های احتمالی و تعمیر ماشین ظرفشویی پیشگیری خواهید کرد. ماهان سرویس به عنوان مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی توصیه هایی مهم برای نگهداری مناسب ماشین ظرفشویی دارد که حاصل چندین سال تجربه این شرکت در سرویس و تعمیر لوازم خانگی است:

1. مهمترین و ساده ترین موضوعی که متاسفانه بسیاری از مردم از آن غافلند، انجام سرویس های سالانه توسط کارشناسان با تجربه است.

2. پس از سرویس های سالانه کار شما تمام نمی شود و لازم است تا به طور مرتب از نظافت محیط داخلی و منافذ ورودی و خروجی آن مطمئن شوید.

3. برای این منظور می توانید بسته به میزان مصرف خود، چند بار در طول سال، به درون ماشین خالی سرکه ریخته و آن را روشن کنید. این کار در جرم گیری داخل ماشین و دریچه های آن موثر است.

4 . توصیه ساده اما مهم بعدی این است که ظرفیت استاندارد ماشین را رعایت کنید تا از ورود فشار بیش از حد به آن جلوگیری شود. اگر تعداد ظروف کثیف شما زیاد است، توصیه می کنیم در 2 مرتبه آنها را بشویید.

5. مورد بعدی این است که از مواد شوینده استاندارد ، چه قرص و چه مایع، برای شستشوی ظروف استفاده کنید. این موضوع در سلامت ماشین ظرفشویی در بلندمدت تاثیر زیادی دارد.

6 . در مواقع خرابی و نیاز به تعمیر حتما از مراکز مجاز و باتجربه بهره بگیرید.

مراقبت از ساید بای ساید 

اگر جزو کسانی هستید که یخچال فریزر ساید بای ساید را برای خرید انتخاب کرده اید، بایستی بدانید که نگهداری این وسیله از اهمیت زیادی برخوردار است. اولین دلیل، قیمت بالای این وسیله به نسبت سایر لوازم منزل شما است. دومین دلیل این است که به دلیل حجم و وزن بالای این دستگاه، در صورت نیاز به تعمیر، حمل آن نیز هزینه ای مضاعف بر دوش شما خواهد انداخت. بنابراین بدون توضیحات حاشیه ای توجه شما را به مهمترین نکات در مورد نگهداری آن جلب می کنیم:

با توجه به اینکه مهمترین خرابی های این وسیله مربوط به کمپرسور آن است، در صورت مشاهده هر گونه تغییر در صدای ساید بای ساید، یا افت عملکرد آن، با تعمیرکاران متخصص در میان بگذارید.

1 . دلایل بعدی خرابی مربوط به یخ زدایی و یخ سازی هستند که در صورت مشاهده این علائم نیز سریعا اقدام به رفع عیب آن کنید.

2 . حدالامکان از تکان دادن این وسیله خودداری کنید. همچنین از ضربه های شدید به ساید بای ساید جلوگیری کنید تا موتور آن آسیب نبیند.

3 . در یخچال و فریزر را هرگز بدون دلیل باز و بسته نکنید.

4 . پشت ساید بای ساید را به دیوار نچسبانید و فضایی برای تهویه آن در قسمت پشتی  قرار دهید. این فاصله بایستی بین 20 تا 30 سانتی متر باشد.

5 . در صورت نیاز به تعمیر ساید بای ساید  و تعویض قطعات سعی کنید از قطعات فابریک استفاده شود.

با رعایت این نکات ساده، می توانید چندین سال به عمر لوازم خانگی خود بیفزایید.

منبع : ماهان سرویس arvandoxin

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.