چرا استفاده از کیف پول دیجیتال به زودی به یک ضرورت گریزناپذیر تبدیل خواهد شد؟

 این پول‌ها در طول ماه گوشه‌ی کمدی که مادرم مفتخر به کلیدداری آن بود، نگه‌داری و با همان عاقبت‌اندیشی و محاسبه‌گری مادران نسل ما برای مخارج ماهانه توزیع می‌شدند. 

در نگاه اول شاید فکر کنیم از عمر این خاطره‌ها که امروز این‌طور بامزه و دور از ذهن به نظر می‌رسند، قرن‌ها گذشته است، اما حقیقت این است که سیر تحولاتی که ما را در جایگاه کنونی مبادلات مالی قرار داده است در کم‌تر از ۳۰ سال و با سرعتی باورنکردنی رخ داده است و امروز حتا تصور نگه داشتن نقدی کل حقوق ماهانه در گوشه کمد خانه خنده‌دار و تمسخرآمیز به ذهن می‌رسد. 

همان‌طور که نگه داشتن و جابه‌جایی فیزیکی پول و اسکناس، هر روز کم‌تر و کم‌تر می‌شود، روش‌های تازه‌ی نقل و انتقال پول نیز هر روز ساده‌تر و ایمن‌تر می‌شوند. به گونه‌ای که بسیاری از کشورهای توسعه یافته از حذف کامل پول نقد در هر گونه مبادلات داخلی خود خبر داده‌اند و پیدا کردن پول نقد در مبادلات جامعه به کاری دشوار تبدیل شده است.

از رونق پرداخت با کارت‌های بانکی و اعتباری تا ظهور و توسعه اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت الکترونیک کم‌تراز دو دهه می‌گذرد و امروز نوبت به انقلابی تازه در صنعت پرداخت آنلاین؛ یعنی کیف پول‌های الکترونیک و دیجیتال رسیده است. همان‌طور که تا چندی پیش ناگزیر بودیم کیف پول‌های فیزیکی‌مان را همه جا با خود حمل کنیم، به زودی و با حذف روش‌های سنتی مبادله‌های مالی، همه ما ناگزیر از استفاده از کیف پول‌های دیجیتال خواهیم بود.

کیف پول دیجیتال چه طور کار می‌کند؟

کیف پول دیجیتال نسخه‌ی الکترونیکی کیف پول فیزیکی است. جایی برای نگه داشتن بخش مشخصی از دارایی‌های شما که مقدار آن را شما به میل خود و با توجه به نیازتان تعیین می‌کنید. کیف پول دیجیتال می‌تواند بخشی از یک اپلیکیشن پرداخت آنلاین باشد که فضایی روی یک سرور ابری‌ را برای نگه داشتن اطلاعات کارت و موجودی، به شما اختصاص می‌دهد. شما به کمک سامانه‌های امنیتی بخشی از اعتبار بانکی خود را به این فضا منتقل می‌کنید و هر زمان که نیاز باشد، از محل آن برای خریدهای آنلاین و پرداخت‌های الکترونیکی‌تان بهره می‌برید. برای مثال شما تصمیم می‌گیرید مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از موجودی کارت بانکی‌تان را به کیف پول دیجیتال‌تان منتقل کنید (به این کار شارژ کردن کیف پول می گویند) و بعد در هر بار خرید یا پرداخت بخشی از آن را بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت و حساب بانکی به مقصد مورد نظرتان انتقال دهید.

در حقیقت شما یک بار با رعایت اصول امنیتی اطلاعات مربوط به کارت و حساب بانکی‌تان را روی فضایی که اپلیکیشن در اختیارتان قرار می‌دهد ذخیره می‌کنید و سپس به مرور در هر بار استفاده، موجودی آن را به کار می‌برید. اما این به معنی سهل انگاری در مورد امنیت این کیف پول نیست. شما باید از همه‌ی امکانات موجود برای بالاتر بردن امنیت و سخت‌تر شدن دست‌رسی دیگران به کیف پول‌تان استفاده کنید.

اگر کیف پول در هر بار استفاده اطلاعات کارت بانکی را از من نمی‌خواهد، پس چه طور امنیت پرداخت‌ها را تضمین می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیف پول قابل اطمینان، تامین امنیت داده‌ها و دارایی‌های کاربران است. درست است که کیف پول اطلاعات کارت‌ها و حساب‌های شما را ذخیره می‌کند، اما این اطلاعات هرگز در اختیار فروشنده یا مقصد تراکنش قرار نمی‌گیرد. افزون بر آن شما می‌توانید با مجهز کردن جزییات ورود به عناصر بیومتریک همچون اثر انگشت، شناسایی مردمک یا تشخیص چهره،‌ دست‌رسی افراد دیگر را به کیف پول دیجیتال‌تان غیرممکن کنید.

یک کیف پول امن، برای باقی ماندن در عرصه رقابت‌ تنگاتنگ فناوری‌های جدید، همه‌ی قوای فنی و علمی خود را برای بالا بردن امنیت و حفاظت از اطلاعات مالی و شخصی شما در مقابل دست‌بردها و کلاهبرداری‌ها به کار می‌گیرد تا به کمک آن، اعتبار و بقای حرفه‌ای خود را تامین کند. پس اگر در انتخاب تامین‌کننده‌ی خدمات‌تان دقت کافی را به کار برده‌اید، از امنیت پرداخت‌ها خاطرجمع باشید.

چرا کیف پول دیجیتال یک انتخاب هوشمندانه است؟ 

پرداخت سریع

- سهولت و سرعت فرآیندها

کیف پول‌ها راه را برای پرداخت‌های آنلاین شما بسیار همواره و سریع می‌کنند. کافی‌ست یک یا چند کلید را کلیک کنید تا پرداخت شما بدون نیاز به تکرار اطلاعات کارت و رمزهای متعدد بانکی به سرعت انجام شود.

- امنیت پرداخت

جدای از این‌که پرداخت الکترونیک تا چه اندازه امن‌تر از پرداخت نقدی‌ست، روش پرداخت با استفاده از کیف پول دیجیتال یکی از امن‌ترین روش‌های پرداخت الکترونیک است. به ویژه اگر آن را به استانداردهای امنیتی موجود مجهز کرده باشید.

- مدیریت هزینه‌ها

کیف پول دیجیتال شما در هر لحظه که اراده کنید پیش روی شماست و با مرور سوابق ثبت شده و تراکنش‌های انجام شده، می‌توانید با آگاهی بیشتر مخارج و هزینه‌های‌تان را مدیریت کنید.

- امکان پرداخت‌های اشتراکی دوره‌ای

شما می‌توانید به کیف پول دیجیتال‌تان مجوز دهید که پرداخت‌های اشتراکی و دوره‌ای را که در تاریخ‌های مشخصی صورت می‌گیرد، از موجودی شما پرداخت کند. برای مثال در اول هر ماه و با صدور قبض تلفن همراه‌تان، کیف پول با مجوز شما، مبلغ اشتراک ماهانه‌تان را از موجودی شما کسر می‌کند و به اصطلاح بدون مداخله شما قبض را می‌پردازد.

- امکان شارژ خودکار از حساب بانکی شما

اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید به کیف پول‌تان اجازه دهید، در صورت کم شدن موجودی کیف پول از یک مقدار مشخص، به طور خودکار و البته با مجوز شما، به مقداری که شما تعیین کرده‌اید، پول از حساب بانکی‌تان برداشت و به موجودی کیف پول‌تان بیفزاید.

پاداش و بازگشت بخشی از پرداخت‌ها به کیف پول 

در کیف پول‌های دیجیتال درصدی از وجه مبادله شده به عنوان پاداش و قدردانی به شما بازگردانده می‌شود و شما می‌توانید از مبلغ ذخیره شده‌ی پاداش در پرداخت‌های جدید‌تان استفاده کنید.

آیا کیف پول‌های دیجیتال فقط برای کاربران حقیقی طراحی شده‌اند؟

افزون بر اشخاص، کسب وکارها به ویژه کسب و کارهای آنلاین هم می‌توانند از امکان کیف پول دیجیتال برای مبادلات اقتصادی خود و حتا پرداخت‌های مشتریان‌شان استفاده کنند. 

ویژگی‌های کیف پول‌های دیجیتال برای کسب‌وکارها

- پرداخت آسان و امن (One Click Payment)

کیف پول‌های دیجیتال تلاش می‌کنند، تجربه‌ی کاربری مشتریان سازمان‌ها را از فرآیندهای زمان‌بر پرداخت به پرداخت سریع یا در اصطلاح پرداخت در یک کلیک،‌ تبدیل کنند.

- مدیریت مبادله‌های مالی سازمان

به کمک کیف پول دیجیتال سازمان‌ها خیلی سریع و در یک نگاه می‌توانند به اطلاعات کلی پرداخت‌های مشتریان و مبادلات مالی سازمان دست‌رسی یابند و با مرور سوابق و گزارش‌ها اطلاعات مورد نظرشان را بیابند.

- جایگزین کردن کارت‌های بانکی با کیف پول دیجیتال

مشتریان سازمان‌هایی که از کیف پول دیجیتال استفاده می‌کنند از به کاربردن کارت‌های بانکی بی‌نیاز می‌شوند و اگر در شرایطی قرار گیرند که به اطلاعات کارت‌ها یا حساب‌های خود دست‌رسی نداشته باشند، خیلی سریع و آسان می‌توانند پرداخت را در کوتاه‌‌ترین زمان انجام دهند.

- اختصاصی کردن سامانه پرداخت‌های کسب‌وکار

استفاده از کیف پول دیجیتال، کسب وکارها را از به کارگیری پلتفرم‌های بیشتر بی‌نیاز و گذشته از آن با حذف واسطه‌ها و پلتفرم‌ها، فضایی کاملا اختصاصی برای کسب‌وکار و مشتریان فراهم می‌کند.

دیجی پی پرداخت باهوش

کیف پول دیجی‌پی، پرمصرف‌ترین و قابل خرج‌ترین کیف پول هوشمند ایرانی

سوپر اپلیکیشن دیجی‌پی مجموعه‌ای از خدمات خرید شارژ سیم‌کارت، خرید بسته‌های اینترنت همراه، پرداخت قبض‌های آب، برق، گاز، تلفن، موبایل، جریمه خودرو و مالیات با ۱۰٪ بازگشت مبلغ قبض به کیف پول دیجیتال، پرداخت عوارض جاده‌ای، پرداخت عوارض شهرداری، پرداخت هزینه طرح ترافیک، انتقال وجه کارت به کارت، انتقال وجه از کیف پول به کیف پول سایر کاربران را برای کاربران فراهم می‌کند.

این سوپر اپ مجهز به یک کیف پول بسیار قدرت‌مند است که انجام تراکنش‌های درون برنامه‌ای و خرید از مجموعه شرکت‌های دیجی‌کالا را برای کاربر فراهم می‌کند.

دیجی‌پی به دلیل اتصال به سامانه خرید آنلاین دیجی‌کالا، پرمصرف‌ترین، قابل خرج‌ترین و به گواه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت‌مندترین کیف پول‌های داخلی است.

کیف پول دیجی‌پی، پرداخت سریع و امن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و درصد موفقیت تراکنش‌های آن به مرتب بالاتر از سایر درگاه‌های پرداخت کشور است.

کیف پول دیجی‌پی هم برای کاربران نهایی و هم برای کسب وکارها به سادگی قابل استفاده است و راحتی و امنیت را در پرداخت‌های مالی برای همه کاربران فراهم می‌کند.

اگر تاکنون استفاده از این سوپر اپلیکیشن پرکاربرد را تجربه نکرده‌اید، همین حالا آن را دانلود کنید. کیف پول دیجیتال دیجی‌پی، تجربه‌ای متفاوت و دلپذیر از پرداخت آنلاین برای‌تان به وجود خواهد آورد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.