برای خرید دستگاه تصفیه آب چقدر باید هزینه کنیم؟

 حدود ۶۰٪ از بدن انسان را آب تشکیل داده است در این میان ۷۳٪ از مغز و قلب ما را آب تشکیل داده است. اما سال‌ها است که به دلیل آلودگی موجود در آب‌های آشامیدنی خانگی، مصرف آب نه تنها برای بدن سلامتی به همراه ندارد بلکه می‌تواند سلامت را به خطر بیندازد.

آلودگی شیمیایی موجود در آب که از صنایع و کارخانه‌ها ناشی می‌شود و آلودگی‌ها و میکروب‌های موجود در جو، آب را برای مصرف ناامن می‌کند. همراه با آن بیماری‌های منتقله از آب با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش هستند و مردم به اهمیت نوشیدن آب تمیز پی برده‌اند. در نتیجه، تقاضا برای خرید بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی افزایش یافته و بازار مملو از برندهای مختلف دستگاه تصفیه آب است. این تنوع محصول سردرگمی را در ذهن مصرف کننده ایجاد کرده است که کدام محصول برای آنها مناسب است.

پارامترهایی که روی قیمت دستگاه تصفیه آب تأثیر می‌گذارند

یکی از موارد مهمی که باعث می‌شود که خرید دستگاه تصفیه آب سخت شود این است که دستگاه‌های موجود در بازار قیمت‌های متفاوتی دارند و هر کدام از این برندها با توجه به قیمت، مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی بستگی به پارامترهای مختلفی دارد و همین پارامترها باعث شده است که در بازار دستگاه آب تصفیه کن از ۱ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان نیز وجود داشته باشد. هر کدام از این عوامل را در ادامه به شما خواهیم گفت تا در تصمیم گیری دید بازتری داشته باشید.

۱. کیفیت تصفیه آب توسط دستگاه

اولین عامل تعیین کننده برای خرید دستگاه تصفیه آب خوب و تأثیرگذار در قیمت، کیفیت آب است که دستگاه برای مصرف به شما تحویل می‌دهد. این مورد باید به دقت بررسی شود، زیرا تصمیمی که شما می‌گیرید بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد و آب آشامیدنی مصرفی شما باید عاری از هر گونه آلودگی باشد. اگر سختی آب زیاد باشد (نمک‌های محلول)، با مشکل مواجه خواهید شد و نمی‌توانید از مزایای آب بهره‌مند شوید و به همین خاطر باید برای خرید دستگاهی هزینه کنید که این میزان را کاهش دهد. برخی از فلزات سنگین مانند سرب، جیوه، آرسنیک و غیره در آب وجود دارند که باید آنها را نیز از آب پاک کرد، زیرا این فلزات سنگین در بدن انسان جمع می‌شوند و باعث مشکلات بسیار زیادی در بدن می‌شوند.

۲. نوع فیلتراسیون

فیلتراسیون UV و RO می‌توانند در میان بهترین روش‌های فیلتراسیون در دستگاه‌های تصفیه آب باشند. بنابراین، اگر قصد خرید دستگاه های تصفیه آب با کیفیت خانگی را دارید، می‌توانید به دنبال دستگاهی با این دو روش فیلتراسیون باشید. روش اسمز معکوس با ۱۳ لایه فیلتراسیون توانایی حذف املاح مضر موجود در آب آشامیدنی تا ابعاد یک ده هزارم میکرون را داراست. اگر آب تأمین شده خانه شما دارای میزان زیادی میکروب و آلاینده است، فیلتراسیون RO یا اسمز معکوس و دستگاه دارای فیلتر یو وی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای شما باشد.

۳. منبع ذخیره کردن آب

پس از درک صحیح از جنبه‌های فنی، یکی از موارد اجتناب ناپذیر ظاهر دستگاه تصفیه آب است. طراحی و ظاهر دستگاه تصفیه باید جذاب باشد به طوری که هنگام قرارگیری داخل کابینت و حتی در مدل‌های رومیزی و روی کابینت زیبا و قابل قبول باشد. وزن بدنه‌ی آن باید سبک باشد و باید به راحتی قابل حمل باشد وگرنه هنگام جابجایی یا حتی هنگام تمیز کردن آن ناحیه کاملاً دچار دردسر خواهید شد. تمام این موارد می‌تواند روی هزینه و قیمت دستگاه اثر مستقیم داشته باشد.

۴. فیلترها

یکی از مواردی که هنگام خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی ممکن است روی هزینه سالانه دستگاه تصفیه آب تأثیر بگذارد، قیمت فیلتر تصفیه آب خانگی و هزینه تعویض آن به صورت دوره‌ای است. در صورتی که در انتخاب برند و فروشگاه مورد نظر برای خرید دقت کنید، می‌توانید فروشگاهی را پیدا کنید که در مورد هزینه ارسال دستگاه و همچنین نصب و تعویض فیلتر هزینه دریافت نکند و این می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه‌ها شود.

۵. مراحل تصفیه آب

مراحل تصفیه آب می‌تواند از ۶ مرحله تا ۸ مرحله متفاوت باشد. هر کدام از دستگاه‌ها در هر محله از فیلتراسیون خود یکی از املاح و آلودگی‌های آب را تصفیه می‌کنند. به عنوان مثال مرحله اول املاح درشت را از آب آشامیدنی حذف می‌کند یا فیلتر مرحله ششم کار شیرین کردن آب را بر عهده دارد. اما هر چه میزان مراحل فیلتر کردن آب بیشتر شود، به طبع قیمت دستگاه نیز افزایش پیدا می‌کند.

قیمت دستگاه تصفیه آب

سایت مینروا فیلتر

هزینه خرید دستگاه تصفیه آب با توجه به مواردی که در بالا اعلام کردیم، نام برند، تعداد فیلتر و سیستم تصفیه‌ای که دارد متفاوت است. اینکه دستگاه از چه برندی است و سازنده این برند کدام کشور است نیز می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در قیمت دستگاه تصفیه آب باشد. به طور معمول تایوان به عنوان مهد ساخت دستگاه تصفیه آب شناخته می‌شود و دستگاه‌های تولید شده در این کشور می‌توانند به عنوان بهترین دستگاه‌های آب تصفیه کن به شمار می‌آیند. یکی از معتبرترین برندهای تصفیه آب تایوانی مینروا فیلتر است که در مورد قیمت همیشه ثبات داشته است و به این دلیل که به عنوان شرکت پخش به شمار می‌آید: به همین دلیل تفاوت قیمت در فروشگاه‌های مختلف از این برند مشاهده نخواهید کرد.

قیمت دستگاه‌های مینروا فیلتر

طبق لیست قیمت های دستگاه های فیلتر آب خانگی درج شده در سایت مینروا فیلتر، هر فردی می‌تواند با هر میزان بودجه از مینروا فیلتر خرید کند و بهترین و باکیفیت‌ترین آب آشامیدنی را برای مصرف روزانه در خانه داشته باشد.

قیمت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در بازار ایران به هیچ عنوان یکسان نیست و هر فروشنده بنا به خواست خود میزان هزینه خرید دستگاه تصفیه آب را مشخص می‌کند. هزینه خرید دستگاه تصفیه آب شامل مواردی مانند هزینه نصب، هزینه ارسال، هزینه راه اندازی و قیمت فیلتر تصفیه آب می‌شود. در صورتی که برای خرید خود درست تصمیم بگیرید، می‌توانید برخی از این هزینه‌ها را از فاکتور خود حذف کنید و در واقع خرید به صرفه‌ای داشته باشید.

با مراجعه به وب‌سایت مینروا فیلتر می‌توانید قیمت محصولات را مشاهده کنید و بعد ویژگی‌های هر محصول را بررسی کنید و در نهایت خرید خود را نهایی کنید. مینروا فیلتر دستگاه را رایگان برای شما ارسال می‌کند و آن را نصب می‌کند و این می‌تواند مزیت بزرگی برای شما باشد که به دنبال خرید به صرفه هستید.

منبع: مینروا فیلتر - minervafilter

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.