اجازه احراز هویت آنلاین به بانکها توسط هیئت دولت

پیش از این اصلاحیه، احراز هویت غیرحضوری به صراحت در آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی قید شده بود که ارائه خدمات پایه به ارباب رجوع به صورت غیرحضوری ممنوع است. این بند به بانک ها اجازه احراز هویت غیرحضوری کاربران را نمی داد.

تیر ماه سال ۹۸ شورای عالی مبارزه با پولشویی به پیشنهاد بانک مرکزی، بند مربوط به دریافت حضوری مدارک شناسایی از کاربر را از آیین نامه اجرایی این قانون حذف کرده بود که باید به تصویب هیئت دولت می رسید. هیئت دولت نیز اخیرا با اصلاح قانون مبارزه با پولشویی اجازه احراز هویت آنلاین را عملا صادر کرد.

اکنون با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی، بانک ها می توانند از سرویس احراز هویت آنلاین برای همه خدمات خود استفاده نمایند. همچنین تدوین دستورالعمل شناسایی الکترونیکی مشتریان در ثبت نام غیرحضوری خدمات نظام بانکی از سوی کارگروه بانکداری دیجیتال بانک مرکزی نهایی شده و برای تصویب به معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی ارسال شده است. بنابراین می توان منتظر تغییرات اساسی سیستم بانکداری در کشور در سال آینده باشیم.

احراز هویت دیجیتال با به وجود آمدن شرایط ناشی از کرونا در کشور با احراز هویت در سجام برای دریافت کد بورسی آغاز گردید که نتایج خوبی به دنبال داشت. گذشته از شرایط ناشی از کرونا، بانکداری دیجیتال در دنیا به روندی در حال رشد تبدیل شده است. بانک های دیجیتال بدون هیچ شعبه فیزیکی افتتاح شده و موفقیت های بزرگی را به دست آورده و در حال سبقت از بانکهای سنتی با سابقه چندین ساله هستند. بانکهای سنتی نیز در حال تبدیل سیستم بانکداری خود به دیجیتال می باشند.

یوآیدی

یوآیدی آماده راه اندازی زیرساخت احراز هویت آنلاین برای بانک ها

احراز هویت دیجیتال پیش نیاز گذر از سیستم بانکداری سنتی به سمت بانکداری دیجیتال می باشد. سرویس های بزرگ احراز هویت دیجیتال در دنیا با استفاده از ویژگی های بیومتریک کاربران، هویت آنها را احراز می نمایند.

یوآیدی به عنوان اولین راهکار احراز هویت دیجیتال در کشور از لبه علم روز جهت احراز هویت دیجیتال سجام برای دریافت کد بورسی و همچنین احراز هویت کاربران سامانه ثنا استفاده می کند. سامانه ثنا به منظور صدور رمز شخصی برای استفاده از خدمات غیرحضوری قوه قضاییه راه اندازی شده است.

مزیت‌های سرویس احراز هویت دیجیتال غیرحضوری یوآیدی

● احراز هویت در لحظه (Real Time Authentication)

● دقت بالای الگوریتم‌ها مطابق با استانداردهای جهانی

● اولین راهکار احراز هویت دیجیتال در ایران

● پیاده سازی سریع در زیرساخت

● مستقل از مرکز تماس با استفاده از هوش مصنوعی

● امنیت داده ها و اطلاعات برای پیاده سازی در زیرساخت بانک

سرویس احراز هویت یوآیدی با هوش مصنوعی و با استفاده از الگوریتم هایی مانند Face Verification جهت تطابق تصویر کاربر با عکس موجود در پایگاه داده سازمان ثبت احوال و الگوریتم Liveness Detection به منظور تشخیص زنده بودن ویدیوی کاربر استفاده می کند.

چرا بانک‌های دیجیتال برای احراز هویت از هوش مصنوعی بهره می‌گیرند؟

اجرای قابلیت دیجیتالی بیشتر، چالش های اضافی امنیت سایبری را ایجاد می کند. حجم عظیمی از داده های ایجاد شده توسط فناوری های جدید دیجیتال برای هکرها و مجرمان هدف بسیار ارزشمند و جذابی است. دیگر اینکه یک بانک بتواند از سیستم ها و برنامه های داخلی خود محافظت کند کافی نیست و تامین هویت دیجیتالی مشتریان نیز بسیار حیاتی است.

احراز هویت دیجیتال که به صورت دقیق و سریع انجام می‌شود در محافظت از هویت نقش اساسی دارد و استفاده از لایه‌های اضافی احراز هویت می‌تواند به امنیت مشتریان بانکی کمک کند. خوشبختانه، بهترین بسترهای تایید هویت و تایید هویت می توانند به طور مستقل عمل کنند و یا با سیستم های بانکی موجود بی عیب و نقص ادغام شوند تا از آنها محافظت کامل شود.

برای راه اندازی سرویس احراز هویت از یوآیدی کمک بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.