بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از آزمایشگاه مرجعان خاتم

مرجعان خاتم یک شرکت خصوصی دانش بنیان است که بیش از ۲۰ سال از شروع فعالیت آن در حوزه سلامت مواد غذایی می‌گذرد. تمرکز خدمات مرجعان خاتم بر روی آموزش و تحقیقات مرتبط با خوراک انسان و دام است و این شرکت رسالت اصلی خود را مشارکت موثر در حفظ سلامت و بهداشت جامعه می‌داند که مهم‌ترین نتیجه این هدف، افزایش کیفیت زندگی و داشتن فرزندان سالم است.

مرجعان خاتم برای دستیابی به این هدف، بر ارائه آموزش‌های کاربردی به گروه‌های مختلف از جمله عموم مردم و افراد مرتبط با حوزه مواد غذایی تمرکز کرده است تا به این وسیله و از طریق ارائه تجربه ۲۰ ساله خود، علاوه بر بالا بردن سطح دانش و تخصص فعالان این حوزه، به گسترش سبک زندگی سالم در میان مردم کمک کند. بخش دیگر فعالیت‌های شرکت مرجعان خاتم، خدمات پژوهشی و آزمایشگاهی است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

خاتم

آزمایشگاه‌های تخصصی مرجعان خاتم

در حال حاضر خدمات آزمایشگاهی مرجعان خاتم در سه شعبه آزمایشگاه تهران، آزمایشگاه خرمشهر و آزمایشگاه بندر امام خمینی ارائه می‌شود. در این آزمایشگاه‌ها که تاییدیه سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت را هم در اختیار دارند، از طریق کارشناسان حرفه‌ای و دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی، خدمات گسترده‌ای ارائه می‌شود. خدماتی مثل آزمون‌های میکروبی، اندازه‌گیری فلزات سنگین، تعیین تراریختگی، آزمون‌های شیمی عمومی، اندازه‌گیری باقیمانده سموم دفع آفات نباتی، اندازه‌گیری مایکوتوکسین‌ها، آزمایش‌های تخصصی بر روی انواع مواد غذایی مرتبط با انسان، خوراک دام و طیور و بسیاری خدمات دیگر.

یکی از مهم‌ترین شعبه‌های آزمایشگاهی مرجعان خاتم، شعبه این شرکت در استان خوزستان و در بندر امام خمینی بوده که بزرگترین آزمایشگاه دانش بنیان مواد غذایی در این استان است. در این آزمایشگاه بیش از 23 نیروی بومی منطقه مشغول به کار هستند و تمرکز اصلی این آزمایشگاه بر روی آزمون‌های مواد غذایی تولیدات داخلی کشور و همچنین مواد غذایی وارداتی است. 

بخش حائز اهمیت شعبه خوزستان آزمایشگاه مرجعان خاتم، مربوط به واردات گمرک بندر امام خمینی است. به این دلیل که روزانه مواد غذایی مختلفی که مرتبط با خوراک انسان و دام هستند از طریق این گمرک به کشور وارد می‌شود و بررسی تخصصی سلامت این مواد غذایی و کنترل آلاینده‌های موجود در آنها، در سلامت جامعه ایرانی نقش به‌سزایی دارد. 

بازدید از مرجعان خاتم

جزئیات بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از آزمایشگاه مرجعان خاتم

همانطور که گفته شد دکتر غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، روز دوشنبه 16 اسفندماه از آزمایشگاه مرجعان خاتم در استان خوزستان بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید دکتر شریعتی، ضمن بررسی بخش‌های مختلف این آزمایشگاه و بازدید از تجهیزات تخصصی آن، با مدیران و متخصصان این آزمایشگاه گفت‌و‌گو کردند و به شکل کامل‌تری در جریان خدمات و فرآیندهای موجود در این آزمایشگاه قرار گرفتند.

همچنین رئیس سازمان ملی استاندارد پس از بررسی مسائل و مشکلات موجود در مسیر فعالیت‌های مجموعه مرجعان خاتم و به طور ویژه آزمایشگاه این شرکت در خوزستان، پیشنهادها و راهکارهایی را برای برطرف کردن این مشکلات ارائه نمودند.

مرجعان خاتم امیدوار است تا با همراهی و حمایت هرچه‌ بیشتر سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، بتواند هر چه سریع‌تر به اهداف خود در حوزه سلامت مواد غذایی دست یابد. اهدافی که نتیجه ارزشمند آن، بهبود سطح سلامت مردم عزیز ایران است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.