با تکنولوژی روز دنیا محصولی تولید می کنیم که مردم خوشحال‌تر شوند

 شودر در زمینه تولید و عرضه شیرآلات بهداشتی با هدف خلق محصولات باکیفیت و کسب رضایت مشتریان داخلی و خارجی، با تکیه و توجه به تمام جزئیات، مانند دوام، زیبایی، کیفیت و دانش مهندسیِ مطابق با فناوری‌های روز دنیا، اقدام به تولید محصولاتش می‌کند.این نگاه دقیق و توجه به تمام جزئیات، درخشیدن نام شودر را بین دیگر رقبا به همراه داشته است.

میزان سهم بازار شودر در صنعت شیرآلات بهداشتی چقدر است؟

در صنعت ما اطلاعات دقیقی از میزان تولید و عرضه یا فروش محصولات و شیرآلات بهداشتی در بازار وجود ندارد و نمی‌توانیم آمار دقیقی از سهم بازار ارائه دهیم ولی سعی‌مان بر این است که بر اساس ظرفیت‌هایی که در سازمان خودمان داریم بتوانیم بیشترین سهم بازار را بدست بیاوریم. چیزی که برایمان مشخص است این است که ما بین ۳ برند برتر و رهبر بازار شیرآلات در ایران هستیم. 

تحریم‌ها چقدر باعث شده شما در تامین مواد اولیه و به طبع آن در صادرات با مشکل روبرو شوید؟

از عمده مشکلاتی که در این رابطه ما را دچار چالش‌های فراوان کرده است بحث افزایش نرخ ارز و گرانی مستمر مواد اولیه و قطعات مورد نیازی است که باید از اسپانیا وارد کنیم. 

ضمنا علاوه بر گرانی نرخ ارز، کمیاب شدن برخی کالاهایی که ما به عنوان مواد اولیه مصرف می‌کنیم برای‌مان مشکل‌ساز می‌شود و روی قیمت تمام شده‌ی کالای ما تاثیرگذار است. مورد دیگری که بواسطه تحریم‌ها برای ما بوجود آمده است مشکلات ما در تامین و خرید قطعاتی مثل کارتریج است. کیفیت کارتریج در محصول ما خیلی اهمیت دارد و ما همیشه سعی کردیم این سطح کیفی را حفظ کنیم. 

در گذشته ما ظرف مدت ۲۸ روز از زمان ثبت سفارش، محصول خریداری شده را در بندرعباس تحویل می‌گرفتیم و هزینه آن را پرداخت می‌کردیم. ولی تحریم‌ها باعث شده شرایط پرداخت برای ما بسیار دشوار شود. در شرایط فعلی ما مجبور هستیم ۴ تا ۵ ماه و در بعضی مواقع تا ۷ ماه جلوتر پول را پرداخت کنیم و منتظر تحویل محصولات باشیم. در واقع در شرایط تحریم زمان تحویل کالاهای وارداتی ۵ تا ۶ برابر بیشتر شده. حتی بارها پیش آمده است که محصول تا بندرعباس آمده ولی به هر دلیلی برگشت خورده است.

این‌ها چالش‌هاییست که ما برای تامین کالاهای پیش نیاز برای تولید محصول نهایی‌مان به آنها برخورد می‌کنیم. این کالاهای پیش‌نیاز کالاهایی هستند که در ایران تولید نمی‌شوند و ما اصلا نمی‌توانیم آن را از بازار داخل تامین کنیم.

ضمن اینکه مسائلی مثل عدم انتقال تکنولوژی، ارتباط راحت با خارج ایران برای اهداف آموزشی، سختی‌های فروش محصول در خارج از ایران و… زمانی در گذشته در هر کجای دنیا که میخواستیم می‌توانستیم هم کالا بخریم هم کالا بفروشیم اما امروز متاسفانه این گونه نیست. امروز وقتی نام ایران در دنیا آورده می‌شود همه متوقف می‌شوند و با خود می‌گویند چطور می‌شود با یک شرکت ایرانی کار کرد؟ متاسفانه این شرایط روز به روز هم در حال بدتر شدن است.

ما امیدواریم روزی برسد که به راحتی بتوانیم تعاملات تجاری آزاد با دنیا داشته باشیم. آرزوی ما به هیچ وجه این نیست که ما مصرف کننده‌ی کالاهای خارجی باشیم. ولی دوست داریم که بتوانیم از تکنولوژی و امکانات روزی که در دنیا وجود دارد استفاده کنیم تا بتوانیم مصرف کننده ایرانی را راضی‌تر و خشنودتر‌ کنیم و زندگی بهتری را برایشان فراهم کنیم. آرزو می‌کنیم در تمام صنایع این اتفاق بیفتد تا مردم بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.