در 1400 از کجا ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث ایران  بخریم؟

شاید شما  نام بیمه شخص ثالث ایران را به عنوان قدیمی‌ترین بیمه ثالث بشناسید. شرکت بیمه‌ ایران، بیشترین حجم فروش بیمه شخص ثالث را از آن خود کرده است. احتمالا هنگام خرید بیمه شخص ثالث، به این  رشته بیمه شرکت ایران فکر خواهید کرد. چرا بیمه ثالث ایران  در بین گزینه‌های خرید جای می گیرد؟ 

قانون راهنمایی و رانندگی، بیمه شخص ثالث را برای همه دارندگان وسایله نقلیه اجباری کرده است. شرکت بیمه ایران رشته بیمه‌های مختلفی  نظیر بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی، بیمه عمر را ارائه می‌دهد. بیمه شخص ثالث ایران نیمی از بازار بیمه ثالث را قبضه کرده است.در ادامه می خواهیم به مزایا و پوشش‌ها، استعلام و خرید بیمه شخص ثالث ایران بپردازیم.

چرا باید بیمه شخص ثالث ایران را انتخاب کنیم؟

  •  بیشترین سهم بازار بیمه شخص ثالث در سراسر کشور به شرکت بیمه‌گر ایران تعلق دارد.همین مزیت نشان می‌دهد که حداقل نیمی از بیمه‌گزاران این شرکت بیمه‌ای را برای خرید بیمه ثالث انتخاب می‌کنند.

  • فراوانی مراکز پرداخت خسارت بیمه ایران درسراسر کشور بالاست. با وجود ۱۸۲ واحد خسارت شما به راحتی می‌‌توانید در کمترین زمان، به این مراکز رجوع کرده و خسارت خودروی خود را دریافت دارید.

  • وجود مراکز سیار پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث ایران: 

گاهی در هنگام بروز تصادف، امکان مراجعه حضوری بیمه‌گزار به نمایندگی‌های شرکت بیمه‌گر ایران وجود ندارد. شرکت بیمه ایران با ارائه مراکز سیار پرداخت خسارت در محل بروز تصادف، روند ارزیابی و پرداخت خسارت را تسهیل و تسریع کرده است.

  •  سقف بالای پوشش مالی خسارت بیمه شخص ثالث ایران

با توجه به گرانی خودرو و قطعات و ملزومات آن، تهیه بیمه شخص ثالثی که میزان پوشش مالی بالایی را ارائه دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. تعداد محدودی از شرکت‌های بیمه‌گر، حداکثر میزان پوشش مالی را ارائه می‌کنند. خوشبختانه، شرکت بیمه ایران نیزیکی از این شرکت‌های بیمه‌گر است که سقف پوشش مالی ۲۲۰ میلیون تومانی را در سال ۹۹ به بیمه‌گزاران پرداخت می‌کند.

بیمه شخص ثالث ایران چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

تعهدات جانی و مالی بیمه شخص ثالث ایران

خسارات جانی: 

نقص عضو، هزینه بستری و خدای نکرده فوت اشخاص ثالث و سرنشینان خودروی مقصر در جریان تصادف و راننده مقصر تصادف که بیمه شده شخص ثالث ایران باشد.میزان این خسارت برپایه دیه ای است که هر سال از طرف قوه قضاییه تعیین می‌گردد. قوه قضاییه، مبلغ دیه کامل (در ماه‌های سال به غیر از ماه‌های محرم، ذی العقده، ذی الحجه و رجب) در سال 99 را 330 میلیون تومان اعلام کرده است.این مبلغ در چهار ماه حرام به 440 میلیون می‌رسد. 

خسارات مالی اشخاص ثالث

شرکت بیمه ایران، پوشش مالی 11 الی 220 میلیونی را برای خسارات مالی بیمه ثالث درسال 99 لحاظ کرده است. بیمه‌گزار می‌تواند از این بازه، با توجه به استطاعت مالی خود، میزان پوشش مالی مناسب را انتخاب نماید. انتخاب پوشش مالی بالاتر، پرداخت حق بیمه بیشتر را به همراه دارد، ولی این پرداخت اندکی بالاتر، بعدها به نفع بیمه‌گزار خواهد بود.

کارشناسان متخصص بیمه دات کام به شما پیشنهاد می‌کنند:" در هنگام خرید بیمه شخص ثالث ایران، کمی دست خود را باز گذاشته و پوشش مالی بالاتر را در نظربگیرید. زیرا  حادثه و تصادف خبر نمی‌کند. شرکت بیمه ایران، کل مبلغ خسارت مالی را پرداخت خواهد کرد.

برای اطلاعات خرید بیمه شخص ثالث خودرو، به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://bimeh.com/thirdparty

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ایران چه استثنائاتی دارد؟

  • اگر بیمه‌گزار عمدا  با رفتار رانندگی پرخطر خود باعث رقم خوردن تصادف گردد.

  • اگر شخص ثالث به قصد خودکشی یا نیت سو خود را جریان تصادف قرار دهد.

  • خسارت مالی خودروی مقصر رخداد تصادف 

  • گواهینامه راننده مقصر حادثه متناسب با وسیله نقلیه نباشد یا اصلا این راننده مقصر حادثه گواهینامه نداشته باشد.

  • راننده مقصر حادثه در هنگام بروز تصادف مست بوده یا داروی رونگردان مصرف کرده باشد.

استعلام بیمه شخص ثالث ایران 

چگونگی استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ایران

در  خرید  بیمه شخص ثالث ایران همانند هر انتخاب دیگر دارای بعد مالی، قیمت عامل مهمی در تصمیم‌گیری است. در محاسبه قیمت و تعرفه بیمه شخص ثالث ایران عوامل متعددی نقش دارند:

نرخ پایه تعرفه بیمه شخص ثالث ایران

بانک مرکزی هر سال، نرخ پایه و تعرفه مشخصی را برای نرخ بیمه شخص ثالث تعیین می‌کند.شرکت‌های بیمه‌گر از جمله شرکت بیمه ایران، موظف به درنظرگرفتن این تعرفه درمحاسبه نرخ بیمه اتومبیل  هستند. اساس تعیین مبلغ پایه هزینه بیمه شخص ثالث، تعداد سیلندرهای خودرو است.

نرخ پایه بیمه مرکزی برای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ایران در سال 99 برای اتومبیل‌های چهارسیلندر معادل 700968 تومان است. از عوامل دیگر که در محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ایران تاثیر گذارند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• کاربری خودرو

• سقف تعهدات بیمه ثالث ایران که حداکثر پوشش خسارات مالی و جانی  است. شرکت بیمه ایران به ترتیب 220 میلیون و 330 میلیون را به عنوان سقف تعهدات مالی و جانی به بیمه‌گزاران پرداخت می‌کند.

• جریمه دیرکرد تمدید بیمه خودروی ایران: 

اگر به بعد اجباری بودن بیمه شخص ثالث دقت کنیم، به اهمیت تمدید بیمه شخص ثالث پی می‌بریم. اگر متاسفانه در تمدید بیمه شخص ثالث اهمال یا فراموشی صورت گیرد،جریمه دیرکرد را به همراه خواهد داشت. این جریمه دیرکرد در هنگام تمدید بیمه شخص ثالث ایران از بیمه‌گزار دریافت می‌گردد.

• مدت اعتبار بیمه ثالث ایران 

امکان صدور این بیمه در دو نوع بلندمدت یک ساله و کوتاه مدت چند ماهه وجود دارد.در صورتی که بخواهید از امکان خرید بیمه کوتاه مدت شخص ثالث ایران استفاده نمایید، می‌توانید بیمه سه، شش یا نه ماهه داشته باشید.کارشناسان بیمه دات کام خرید بیمه یک ساله شخص ثالث را پیشنهاد می‌کنند.  تعرفه  خرید بیمه‌نامه ثالث ایران با اعتبار کوتاه مدت، بالاتر خواهد بود.

چگونه تخفیف بیمه شخص ثالث ایران را دریافت کنم؟

تخفیفات بیمه شخص ثالث ایران

اگر در مدت سال‌های دارا بودن بیمه شخص ثالث ایران، از این شرکت، خسارت دریافت نکرده باشید، به تعداد سال‌های این دوره، تخفیف عدم خسارت به شما تعلق می‌‌گیرد.این میزان تخفیف در هنگام تمدید از مبلغ بیمه شخص ثالث ایران کسر خواهد شد.

طبق قانون جدید بیمه ای که از سال 97 پیاده سازی شد،  به  ازای هر سال عدم دریافت خسارت از شرکت بیمه ایران، 5% به نرخ تخفیف عدم خسارات اضافه می‌شود و در سال چهاردهم به حداکثر 70% می‌رسد. ضمنا شرکت بیمه ایران برای بیمه اتومبیل های صفر نیز تخفیف 5% را لحاظ می‌کند.

تخفیفات عدم خسارت بیمه اتومبیل ایران چگونه کاهش می‌یابد؟

حال این سوال پیش می‌آید که اگر یک بار از شرکت بیمه‌گر، خسارت دریافت کنیم، آیا همه تخفیفات بیمه ایران از بین خواهد رفت یا خیر؟ طبق قانون جدید بیمه، با دریافت خسارت از شرکت بیمه، تخفیفات عدم خسارت به یکباره صفر نمی‌شود بلکه به صورت پلکانی از میزان آن کسر می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید نحوه کاهش تخفیفات عدم خسارت بیمه ثالث ایران را ببینید.

جدول

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

خسارت مالی: خسارت‌هایی که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می گردد.

خسارت بدنی: خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد. خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلیـ موقت یا دائمـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد.

استعلام و خرید بیمه شخص ثالث ایران از سامانه بیمه دات کام

استعلام و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ایران

تاکنون ابعاد مختلف مربوط به استعلام و خرید بیمه شخص ثالث ایران را بررسی کردیم. حال اگر با توجه به پوشش‌ها، مزایا و شرایط بیمه اتومبیل ایران، تمایل به خرید این بیمه‌نامه را دارید، امکان خرید حضوری و آنلاین آن فراهم شده است. اگر مایل به صرفه جویی زمانی و خرید آسان هستید، در سایت bimeh.com امکان خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ایران فراهم شده است.

 بیمه دات کام که سامانه آنلاین استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث ، بیمه مسافرتی از شرکت‌های بیمه‌گر متعدد است، امکان خرید راحت و آسان بیمه شخص ثالث ایران را نیز در سایت خود فراهم آورده است.شما می‌توانید با ورود به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث، ضمن وارد کردن مشخصات و شرایط بیمه‌ای مد نظر خود و مقایسه نرخ این بیمه از تمام شرکت‌های معتبر، بهترین بیمه شخص ثالث ایران را انتخاب نموده و خرید آنلاین بیمه را تجربه نمایید.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

پست الکترونیک: info@bimeh.com 

شماره تماس: 021-4372

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.