گزارش یک تجربه شیرین؛ فروش سفارشی خودرو

پرونده‌هایی از این نوع زیاد است و کلاهبرداران شگردها و ترفندهای بی پایانی برای فریب دادن شهروندان دارند. متدوال‌ترین روش تا چند سال پیش این بود که خودروهای آسیب دیده و واژگون شده را با صحنه‌سازی و هم‌دستی چند نفر در نقش کارشناس و مشتری تقلبی به خریداران واقعی می‌فروختند.

تمام این اتفاقات باعث شده که ورود به بازار خودروی دست دوم برای خیلی از مردم شبیه به قدم گذاشتن در یک محدوده هولناک و پرخطر به نظر برسد. الان اما با توجه به افت تیراژ تولید خودروهای داخلی و مسدود شدن دروازه های ورود خودروهای خارجی صفر کیلومتر، چاره ای جز روی آوردن به این بازار ثانویه نمانده است.

خبر خوب این که اخیرا امکاناتی فراهم شده که خریداران می‌توانند با کمک انواع مشاوره های فنی و حقوقی، دادوستد بی‌دردسرتری نسبت به گذشته داشته باشند. یعنی با این روشی که می‌خواهیم بر اساس تجربه شخصی معرفی کنیم، شما می‌توانید با خیال راحت و بدون هزینه کل فرآیند خرید خودروی کارکرده را با اطمینان و آرامش طی کنید و درگیر پاسخ دادن به تماس‌های بی‌پایان که برخی از آن‌ها فقط می‌خواهند مظنه بگیرند نشوید و معامله را هم بدون ریسک انجام دهید.

بازار فروش خودرو

امروز چندین و چند وب‌سایت در زمینه ارائه خدمات خرید و فروش سفارشی خودرو فعالیت می‌کنند که می‌توانند این مشکل را حل کنند. شما چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده وقتی قصد ورود به این بازار را دارید می‌توانید به این سایت‌ها مراجعه کنید و از امکانات آن‌ها استفاده کنید. یکی از این وب‌سایت‌ها «کارنامه» نام دارد که به دلیل این که از همکاران وب‌سایت دیوار است ترجیح دادیم آن را به عنوان مشتی نمونه خروار انتخاب کنیم.

در کارنامه بخشی وجود دارد به نام خرید سفارشی که یکی از مهم‌ترین خدمات این وب‌سایت است و کاملا هم رایگان است. در مرحله اول شما از روی سایت یک درخواست فروش سفارشی ثبت می‌کنید، بعد کارشناس فروش در بازه زمانی‌ای که خودتان انتخاب کرده‌اید با شما تماس می‌گیرد.

در مرحله بعد در محلی که باز هم خود شما تعیین می‌کنید کارشناس خودرو حضور پیدا می‌کند و تمام زیر و بم خودروی شما را با استفاده از تجهیزات ویژه بررسی می‌کند و منصفانه ترین قیمت را بر اساس شرایط خودرو پیشنهاد می‌دهد. خود کارشناس از خودروی شما البته عکاسی هم می‌کند. این عکس‌ها کجا استفاده می‌شود؟ در آگهی رایگانی که از خودروی شما در صفحه کارنامه روی سایت دیوار نمایش داده می‌شود. پس تا اینجا خودروی شما به صورت رایگان کارشناسی شد و آگهی آن هم به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفت.

تجربه فروش

حالا تماس های خریداران و چانه زدن و دردسرهای بعدی هم بر عهده خود کارشناس است. یعنی تا زمانی که مشتری واقعی برای خودرو پیدا شود شما به عنوان فروشنده عملا هیچ کار خاصی ندارید. فقط در مرحله تنظیم قولنامه و فروش خودرو باید خیلی شیک در محل حضور داشته باشید و کار را تمام کنید. در این مرحله هم البته کارشناس در کنار شما حضور دارد تا معامله امنی داشته باشید و در مورد تنظیم اسناد و مسائل حقوقی به شما مشاوره بدهد.

حالا ممکن است بپرسید تا انجام این مراحل لازم است خودرو را به کارشناس کارنامه بسپارید؟ نه هیچ ضرورتی ندارد چون تمام خدمات فروش سفارشی خودرو در محل فروشنده انجام می‌شود و خودرو تا لحظه آخر زیر پای خودتان است. کل این فرایند هم معمولا بین یک تا ۷ روز بیشتر طول نمی‌کشد.

در تجربه‌ای که داشتیم خودرو در سومین بازدید فروش رفت. ارزش این خدمات شاید الان همزمان با شیوع کرونا حتی بیشتر به چشم بیاید که حضور کارشناس کارنامه ریتم کار را سریع‌تر می‌کند و هم نیاز به حضور فیزیکی فروشنده را به حداقل می‌رساند. جالب این که برای خرید خودرو هم می‌توانید با کمک خدمات بازدید غیابی، بررسی خودرویی که قصد خرید آن را دارید به کارشناس اختصاصی کارنامه بسپارید. در نهایت هم که یک تجارت بی دردسر انجام شده با سود شیرین و خدمات رایگان.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.