نصب غلط پکیج ها خطر آفرین است! به هرکسی نسپارید!

پکیج ها اهمیت زیادی دارند. فرقی ندارد که پکیج دیواری شما از چه برندی است، حجم آن چقدر است و برای چه مکانی از آن استفاده می‌کنید. پکیج دستگاه پرمصرفی است و تقریبا در تمام فصول سال از آن استفاده می شود. در ماه‌های گرم سال برای تولید آب گرم مصرفی و در فصول سرد برای گرمایش رادیاتو و شوفاژ و گرم کردن محیط از پکیج استفاده می شود. این استفاده مداوم باعث می شود که به مرور عمر پکیج دیواری کوتاه تر شود. پس اگر در منزل خود پکیج دارید حتما مطالب زیر را بخوانید تا هم از عمر پکیجتان کم نکنید و هم نکات ایمنی را در نظر بگیرید.

چرا نصب نادرست پکیج خطرآفرین است؟

پکیج‌ دستگاهی است که با برق روشن میشود و سپس طی فرایندی انرژی گاز را برای گرم کردن آب به انرژی گرمایی تبدیل میکند. وجود برق و مخصوصا گاز در پکیج٬ پتانسیل بالقوه‌ای برای خطرساز بودن فراهم میکند. از طرفی دود حاصل از سوخت گاز و داغ شدن بیش از اندازه دستگاه٬ خطراتی در بر دارد که در این قسمت با آنها آشنا می‌شویم.

 خطر مرگ خاموش 

مرگ خاموش٬ عبارتی که به گوش همه ما آشناست. مرگی که در اثر گازگرفتگی رخ میدهد. پکیج ها دارای سنسور تشخیص گاز مونوکسیدکربن هستند که چنانچه به درستی نصب نشوند عملکرد مناسب نداشته و موجب خطرات جبران ناپذیری میشود. گاهی افراد جهت کاهش هزینه‌های نصب و سرویس پکیج٬ خودشان اقدام میکنند و یا از کمک دوست و آشنایی بی‌تجربه کمک میگیرند که نهایتا منجر به تهدیدات جانی میشود. بنابرین خیلی منطقی و عقلانی است که عملیات نصب و تعمیر پکیج را به متخصص آن مانند تعمیرکاران مجرب a4baz.com بسپارید.

آچارباز

خطر پکیج برای بیماران آسمی٬ سالمندان و کودکان

 بله باید به شما بگویم که پکیج هم می تواند برای بیماران آسمی٬ سالمندان و کودکان مضر باشد! به این صورت که  کارکرد پکیج باعث می شود هوای محیط خانه شما خشک و سنگین شود. همین موضوع برای کسانی که از تنگی نفس رنج می برند، خطرناک است و باعث تشدید بیماریشان می شود. پس اگر در خانواده خویش افرادی را سراغ دارید که بیماری ریوی دارند، حتماً پیش از راه اندازی پکیج٬ راههای نصب ایمن دستگاه را با یک متخصص این حوزه چک کنید.

مکان نصب پکیج مهم است

از شرایط نصب صحیح پکیج٬ انتخاب مکان مناسب آن است. قبل از هرچیز یک تکسنین حرفه‌ای با توجه به متراژ منزل یا محل٬ مکان نصب پکیج را مشخص میکند. به عنوان مثال٬ متراژهای زیر ۶۰ متر٬ اجازه نصب پکیج را ندارند.

از طرفی مکان نصب پکیج نمیتواند هرجایی از منزل قرار بگیرد. بهتر است فاصله پکیج از زمین حدود دو متر داشته باشد و در فضای نیمه بسته باشد. برای اینکه به پکیج راحت‌تر سوخت برسد، آن را کنار انشعابات لوله گاز و برق قرار می دهند. علاوه بر این ها، پکیج باید در جایی قرار بگیرد که برای لوله کشی شوفاژ مشکلی نداشته باشید.

اما مکان هایی که برای نصب پکیج ممنوع است شامل حمام، زیرزمین، محیط‌های مرطوب و محیط هایی که کاملاً بسته هستند، می شود. معمولا در بالکن یا در آشپزخانه در نزدیکی پنجره نصب میشوند. اگر پکیج در بالکن نصب شود حتماً باید دودکش و یا فن داشته باشد. در غیر این صورت باز هم خطر آفرین است.

فشار پکیج

بالا رفتن فشار پکیج

اگر منبع انبساط دچار مشکل شود، آن وقت نمی تواند آبی را که در داخل پکیج داغ شده است، خنثی کند و همین باعث بالا رفتن فشار آن می شود. اگر دستگاه شما نیز با فشار بالا مواجه شد توصیه می کنیم به تعمیرکار زنگ بزنید و از آسیب احتمالی به پکیج جلوگیری کنید. در غیر این صورت ممکن است دستگاه از کار افتاده و متحمل پرداخت هزینه بیشتری شوید.

ترکیدن و از بین رفتن پکیج

از دیگر خطرات احتمالی پکیج٬ خطر انفجار آن است. معمولا پکیج ها با ایمنی بالا تولید میشوند اما اگر دستگاه شما از برند ناشناخته باشد و یا هنگام تعمیر و سرویس آن از قطعات نامرغوب استفاده شده باشد٬ احتمال خطر بالا میرود. کافی است برای چکاپ دستگاه‌تان از یک تعمیرکار مجاز و مجرب کمک بگیرید تا ضمن بررسی فنی دستگاه جلوی خطرات احتمالی را نیز بگیرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.