فصل سرد را با این لباس های گرم بگذرانید

 در این مقاله تلاش شده تا به معرفی انواع پلیور که امسال ترند روز هستند، بپردازیم. تا در خرید پلیور و به‌طورکلی در خرید لباس زمستانی خریدی هوشمندانه داشته باشید.

بافت و ژاکت مردانه

بافت و ژاکت مردانه یکی از پرکاربردترین پوشش‌های زمستانی در نیمه دوم سال هستند که شما بسته به سلیقه خود می‌توانید از این لباس هم در استایل‌های رسمی، نیمه‌رسمی و هم کژوال استفاده کنید. 

سالیانه بافت مردانه و ژاکت مردانه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که در ادامه مقاله با انواع و مدل‌های آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم تا بتوانید متناسب باسلیقه خود و ترند سال بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

ژاکت مردانه

قدمت این مدل از بافت کمی طولانی است و به جنگ‌های قرن نوزدهم برمی‌گردد که در آن، انگلستان و فرانسه توانستند روسیه تزاری را شکست دهند. سپس، در اواسط دهه ۱۹۶۰ طراحان مد، این پوشش مردانه را به‌عنوان مد و ترند آن سال‌ها روانه بازار کردند.

تفاوت اصلی‌ ژاکت‌ با پلیور مردانه در این است که جلوباز بوده و در طراحی آن‌ها دکمه و زیپ به کار می‌رود. ژاکت بافتنی درعین‌حال که می‌تواند یک لباس خانگی راحت به‌حساب بیاید، می‌تواند با قرار گرفتن روی یک پیراهن نیز تبدیل به یک لباس رسمی در محل کار بشود.

پلیور یقه‌گرد یا بافت یقه‌گرد مدل‌ها و طرح‌های متنوعی دارد که به‌صورت مختصر در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد. 

پلیور یقه‌گرد 

پلیور یقه‌گرد یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین بافت‌ها در فصل سرد به‌حساب می‌آید. طراحی ساده این لباس باعث می‌شود که بتوانیم به‌راحتی بالباس‌های دیگر آن را ست کنیم و در مکان‌های مختلف از آن استفاده کنیم. پوشیدن پیراهن‌ مردانه در زیر پلیور و رعایت ترکیب‌بندی رنگ پیراهن با پلیور می‌تواند یکی از جذاب‌ترین ست‌های مردانه در فصل زمستان را برای شما رقم بزند. همچنین این گزینه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زمانی باشد که شما عجله دارید و درعین‌حال می‌خواهید شیک به نظر برسید.

پلیور بافت درشت یقه‌گرد

این گزینه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمای زمستان است شاید جالب باشد بدانید طرح اولیه این لباس از طناب ماهیگیرها الهام گرفته‌شده، و طرح الماس مانند آن نیز هم از تور ماهیگیری وام گرفته‌شده است. این مدل از بافت زمستانه به‌راحتی هم با شلوار جین  و هم با شلوار کتان یا شلوار پارچه‌ای ست می‌شوند.

پلیور یقه‌گرد راه‌راه

این پلیور در فرانسه بسیار موردتوجه بوده و مربوط به دوران پیروزی ناپلئون هست و به‌راحتی می‌توان آن را با شلوار جین ست کرد . اگر به استایل‌های کژوال و راحت علاقه دارد پلیور یقه‌گرد راه‌راه همراه با شلوار جین برای شما بهترین انتخاب است.

بافت یقه‌هفت مردانه

شاید جالب باشد بدانید که درگذشته بیشترین کاربرد این لباس، برای پوشش بازیکنان گلف بوده است به همین علت یقه‌هفت‌ها بیشتر به لباس گلف بازها معروف هستند.

امروزه پلیور یقه‌هفت را می‌توان با لباس‌های مختلف هماهنگ کرد و استایل‌های متفاوت و جذابی را به وجود آورد. اگر به استایل‌های رسمی و کلاسیک علاقه دارید، می‌توانید از ترکیب‌بندی پیراهن مردانه  با کراوات و پلیور یقه‌هفت استفاده کنید. همچنین ترکیب این پلیور با تیشرت ساده برای یک استایل کژوال بسیار مناسب و جذاب است.

اگرچه امروزه دیده می‌شود که از پلیورهای یقه‌هفتی که بافت سنگین دارند به‌صورت تک استفاده می‌شود اما معمولاً از پلیورهای یقه‌هفت مردانه به‌صورت تک استفاده نمی‌شوند، مخصوص اگر دارای بافت سبک باشند.

لباس گرم مردانه

پلیور زیپ‌دار مردانه

شاید کمی این پلیور قدیمی به نظر برسد و در استایل میان‌سالان بیشتر کاربرد داشته باشد اما در طراحی‌های جدید می‌توان مدل‌هایی از این لباس را پیدا کرد که برای جوان‌ها نیز قابل‌استفاده باشد. همراهی این پلیورها با یک کت ساده برای یک تیپ نیمه‌رسمی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. این پلیورها می‌توانند با زیپ یک‌چهارم یا تمام زیپ همراه شوند و استایل کمی مدرن‌تر از ژاکت‌های قدیمی را برای شما به وجود بیاورند.

پلیور یقه‌اسکی

پیشینه این پلیور به قرون‌وسطی برمی‌گردد. در آن زمان شوالیه‌ها از این لباس در زیر زره استفاده می‌کردند تا بتوانند گردن خودشان را از ضربات احتمالی محفوظ نگه‌دارند. این پوشش بعدها در اواسط قرن نوزدهم بسیار در انگلستان محبوب شدند.

به‌طورکلی پلیور یقه‌اسکی برای زمستان و برای حفاظت گردن شما از سرما بسیار کاربردی است. همچنین شما می‌توانید به‌جای استفاده از کراوات، از بافت یقه‌اسکی و کت در فصل زمستان استفاده کنید و استایل کلاسیک و خاصی برای خود رقم بزنید.

در پایان می‌توان گفت که امروزه با توجه به پیشرفت فناوری، بازار خرید اینترنتی بیش‌ازپیش داغ شده و طرفداران زیادی را به خودش جلب کرده ست. همچنین شیوع بیماری همه‌گیر کرونا به افزایش خرید اینترنتی بیش‌ازپیش دامن زده است. 

لباس گرم -بانی مد

خرید اینترنتی این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا محصول موردنظر خود را در آسان‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن سفارش داده و به‌راحتی از درب منزل تحویل بگیرید. فروشگاه آنلاین بانی ‌مد، با سال‌ها فعالیت چشمگیر در عرصه پوشاک توانسته به یکی از معتبرترین فروشگاه‌های خرید اینترنتی تبدیل شود. 

شما با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید از محصولات متنوع و جذاب دیدن کرده و محصول موردنظر خود را سفارش دهید. امیدوارم با خواندن مطالب بالا بتوانید انتخاب بهتر و راحت‌تری از میان انواع متنوع پلیورها و بافت‌های زمستانی داشته باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.