ساخت کشتی غول پیکر نفت کش با نظارت یک موسسه رده بندی ایرانی

ساخت یک کشتی از نظر نوع و ابعاد در کشور بی سابقه است. این شناور ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض و ۲۱ متر ارتفاع دارد و آبخور آن ۸/۱۴ متر است. ظرفیت حمل شناور افراماکس ۲ ظرفیت حمل  ۱۱۳ هزارتن نفت را دارد که معادل ۷۵۰ هزار بشکه می‌شود.

سازنده شناور افراماکس ۲ شرکت صدرا بوده و موسسه رده بندی ایرانیان کار بازرسی و صدور گواهینامه های فنی آن را به عهده داشت که عملیات ساخت آن در اوایل ماه جاری به اتمام رسید و به آب اندازی آن نیز انجام شد. پلتفرم ساخت، کل خدمات فنی مهندسی، طراحی، بازرسی و رده بندی آن به صورت کامل در داخل کشور انجام شده است.

حسن رضا صفری، مدیر عامل موسسه رده بندی ایرانیان درباره دلایل موفقیت در این پروژه گفت:

اعتماد سازنده و کارفرما (شرکت ایران صدرا) به موسسه رده بندی ایرانیان یکی از دلایلی موفقیت ما در این پروژه بود. زیرا در انتهای پروژه باید این کشتی تحویل متقاضی خارجی می‌شد و آن متقاضی به ما اعتماد کرد و شرکت ایران صدرا نقش موثری در این  اعتماد سازی داشت.  در اینجا از تلاش های آقای صمدی، مدیر عامل شرکت ایران صدرا، آقای رمضانی، مدیر این پروژه و  سردار محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و همچنین از دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به علت تلاش های اصولی از شرکت‌های دانش بنیان کمال تشکر را دارم. 

2

وی افزود: خوشبختانه در ایران موسسه رده بندی ایرانیان، استاندارد انحصاری خود را برای طراحی، ساخت و بهره برداری از انواع شناورهای سطحی، اثر سطحی، زیر سطحی، تاسیسات دریایی، تجاری و نظامی را دارد و از این نظر در بازرسی و نظارت از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم.

مدیر عامل موسسه رده بندی ایرانیان درباره تفاوت موسسه رده بندی ایرانیان با با موسسات رده بندی خارجی گفت:

تفاوت ما با موسسات رده بندی خارجی در این است که شرکت‌های کشتی سازی و طرف قرارداد را از خودمان می‌دانیم و اگر ایرادی مشاهده شود درصدد رفع آن مشکل همه نوع کمکی را ارائه می‌دهیم. در صورتی که موسسات رده بندی خارجی این حس همکاری را ندارند و در صورت شناسایی مشکل بیشتر نقش بازدارنده را ایفا می‌کنند. ما در صورت بروز مشکل، راه حل را به مشتریان نشان می‌دهیم؛ برای تایید طرح‌ها و نقشه‌ها با زیر ساخت های لازم و به روز اقدام می‌کنیم.  یکی از بزرگترین مواردی که به تولید صنایع دریایی ضربه می‌زند، همین تاییدیه گرفتن نقشه های ساخت و تغییرات بود که خوشبختانه این مشکل حل شده است.

3

وی افزود: ما در صنعت دریایی بازرس مقیم در پروژه داریم که به صورت دائمی ایرادها را طبق استانداردهای بین المللی شناسایی و کنترل می‌کند و بر خلاف موسسات رده بندی خارجی به سازنده در رفع این ایرادها کمک می‌کند.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.