آنر چگونه به یک برند با ارزش تبدیل شد؟

برنامه‌ریزی‌ها برای تاسیس آنر به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد. اما شروع رسمی این برند سال ۲۰۱۳ بود و اولین رونمایی  برند آنر در سال ۲۰۱۴ و با آنر ۳C  (HONOR ۳C) در مالزی اتفاق افتاد و خیلی زود این محصول راهی بازارهای اروپا شد. مدیران آنر که به کم قانع نبودند، همان سال نخستین پرچم‌دار آنر یعنی آنر ۶ (HONOR ۶) را به بازار عرضه کردند که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. 

گوشی‌های آنر از همان ابتدا در کارخانه‌هایی جدا از هوآوی تولید می‌شدند؛ اما از تیم‌های تحقیق و توسعه، پتنت‌های متعدد و همچنین سرمایه‌ی عظیم این شرکت استفاده می‌کردند. اگرچه این برند اکنون محصولات خود را به هر دو روش آنلاین و آفلاین به فروش می‌رساند، اما سیاست تمرکز روی فروش آنلاین هنوز به قوت خود باقی است.

گسترش جهانی آنر به‌قدری سریع بود که تا نیمه اول سال ۲۰۱۵، این برند در ۷۴ کشور جهان به فروش می‌رسید. در همین سال، آنر دومین پرچم‌دار خود یعنی آنر ۷ (HONOR ۷) را به بازار عرضه کرد که یک‌بار دیگر فروش عالی برای چینی‌ها به همراه داشت. 

نیاز به تمرکز بر بازار بزرگ کشورهای اروپایی موجب شد تا آنر فروشگاه اینترنتی مخصوص فروش محصولات خود را رونمایی کند. هدف آنر از این کار سود دوبرابری از فروش محصولات بود. اما مدیران آنر همچنان رویاهای بزرگ‌تری در سر داشتند و هم‌زمان با رویداد CES ۲۰۱۶ و با محصول HONOR ۵X به بازار آمریکا ورود کردند. آمارهای منتشرشده در این سال، فروش این برند را نزدیک به ۶۰ میلیون گوشی هوشمند با سودی در حدود ۸.۴ میلیارد دلار عنوان کرده‌اند.

فعالیت جدی در شبکه‌های اجتماعی، آنر را به برندی جوان‌پسند تبدیل کرد. اکنون که به‌عنوان برندی شیک در حوزه فناوری و جوان‌پسند شناخته شده بود، زمان را برای بلندپروازی‌های جدید مساعد دید. در سومین سال‌گرد تاسیس، آنر با معرفی آنر مجیک (HONOR Magic) را با هدف ارتقای بهبود تجربه کاربران از تلفن‌های هوشمند همراه با هوش‌مصنوعی اختصاصی خود، معرفی کرد. 

آنر1

CES 2017 هم با معرفی آنر6 ایکس (HONOR 6X) همراه بود. محصولی جذاب که عنوان بهترین گوشی نمایشگاه را از طرف بسیاری از نشریات معتبر آنلاین از جمله Android Authority، Digital Trends، Slash Gear و Talk Android دریافت کرد.

دیری نپایید که آنر به یک برند محبوب در دنیای فناوری و به یکی از نام‌های تجاری مطرح در دنیا تبدیل شد. حالا که آنر مسیر خود را پیدا کرده بود با تمرکز بیشتر روی دوربین، محصولات هیجان انگیزی همچون  آنر 9 (HONOR 9) را به بازار عرضه کرد. گوشی هوشمندی که نشنال جئوگرافیک از آن به عنوان یک همراه مناسب برای عکاسان حرفه‌ای یاد کرده بود. 

نسلی که آنر هدف قرار داده است، جوان‌هایی هستند که با استفاده از گجت‌ها و اینترنت پرورش یافته‌اند. آن‌ها زمان بدون اینترنت و گوشی‌ هوشمند را به یاد نمی‌آورند و به این تفاوت خود افتخار می‌کنند. همین تمرکز نسلی باعث شده است آنر از ابتدا محصولاتی تولید کند که برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان جوان قابل خرید باشد و البته، نیازهای این نسل آشنا با فناوری را به بهترین نحو برطرف کند.

با معرفی اکوسیستم هوشمند 1+8+N، آنر محصولات متنوع دیگری را شامل لپ‌تاپ، بند‌های هوشمند، ساعت هوشمند، ایربادز و... را نیز به بازار عرضه کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. 

آنر از سال 2013 تا کنون جزو برندهای برتر تلفن‌های هوشمند در جهان قرار گرفت و سالانه بیش از 70 میلیون دستگاه را به بازار عرضه کرده است. طبق گزارش IDC، آنر 28 درصد از کل محصولات عرضه شده به بازار توسط هوآوی در نیمه اول سال 2020 را به خود اختصاص داده و از این طریق بیش از 10 میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود. 

گوشی آنر

اکنون بعد از گذشت 7 سال، آنر جریان ساز سبک زندگی شیک و نوین برای دوست‌داران فناوری است و همچنان پرقدرت در راستای خلق تجربه‌ای منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی در زندگی کاربران به عنوان یک برند ارزشمند در دنیای فناوری رو به جلو حرکت می‌کند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.