در قرنطینه کرونا چطور بیمه بخریم (+نکات کاربردی)

بعد از شیوع بیماری کرونا و همه‌گیری آن، بسیاری از افراد که پیش از این علاقه‌ای به خرید آنلاین نداشتند، برای حفظ سلامت خود این نوع خرید را تجربه کردند و حالا آن‌را تجربه‌ای دوست‌داشتنی می‌دانند و بسیاری از خرید‌های خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. در حال حاضر بسیاری از امور مثل خرید کالا، خدمات بانکی، دریافت مشاوره پزشکی، خرید آنلاین بیمه و ... از طریق انواع پلتفرم‌های آنلاین موجود انجام می‌شود.

با خرید آنلاین می‌توانید در زمان و هزینه‌ خود به نحو چشم‌گیری صرفه‌جویی کنید و ریسک ابتلا به کرونا را نیز کاهش دهید.

کرونا و اهمیت استفاده از خدمات آنلاین

در شرایط فعلی و آغاز فصول سرد سال، موج سوم همه‌گیری کرونا آغاز و این امر باعث گسترش بیش از پیش این بیماری شده است. آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا هر روز در حال افزایش است و به همین خاطر برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و قربانیان بیشتر، محدودیت‌هایی برای رفت‌و‌آمد و فعالیت کسب‌و‌کار‌ها ایجاد شده است.

از طرف دیگر، از ابتدای شروع کرونا خرید آنلاین طرفداران بیشتری از قبل پیدا کرده و حالا با اعمال محدودیت‌های تردد و تعطیلی بسیاری از مراکز خرید، این نوع از خرید به امری ضروری تبدیل شده است. پلتفرم‌های متنوعی هستند که خرید آنلاین انواع کالا و خدمات را ارائه می‌دهند. دیجی‌کالا، اسنپ‌مارکت، ازکی، الوپیک، بیمیتو و ... از پلتفرم‌هایی هستند که هرکدام در یکی از زمینه‌های مورد نیاز مردم کالا و خدمات ارائه می‌دهند. 

کرونا و خرید آنلاین بیمه

بیماری کرونا هنوز در حال افزایش است و ریسک ابتلا به این بیماری نیز به همین نسبت افزایش پیدا کرده است. تقریبا ظرفیت پذیرش تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی به اتمام رسیده ‌است و در صورت ابتلا، افراد با شرایط خطرناک باید در بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی با هزینه‌ بسیار بالا بستری شوند. تجربه نشان می‌دهد که یک راه مناسب برای کاهش هزینه‌های درمانی، استفاده از بیمه‌های تکمیلی درمان است. همچنین در حال حاضر بیمه‌ای مخصوص کرونا نیز وجود دارد که هزینه‌های مربوط به بیماری کرونا را پوشش می‌دهد.

در حالی که محدودیت‌های اعمال شده باعث تعطیلی بسیاری از نمایندگی‌های بیمه شده است و خرید حضوری نیز ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد، خرید آنلاین بیمه بهترین گزینه برای افرادی است که در این بازه قصد خرید بیمه‌ درمانی دارند و یا حتی ناچار به خرید یا تمدید بیمه هستند.

برای مثال بیمه شخص ثالث بیمه‌ای اجباری برای تمامی دارندگان خودرو است. افرادی که تاریخ سررسید بیمه‌نامه آن‌ها فرا رسیده است ولی به علت تعطیلی و محدودیت کرونایی آن را تمدید نکنند، در صورت عدم تمدید مشمول جریمه دیرکرد می‌شوند. همچنین در صورت نداشتن بیمه، یک تصادف می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد. 

بنابراین توصیه ما این است که با خرید آنلاین بیمه ریسک خسارات مالی یا جانی جبران ناپذیر را از بین ببرید.

بیمه کرونا و بیمه درمان تکمیلی

یکی از انواع بیمه‌ای که در این شرایط خطرناک می‌تواند کمک حال افراد باشد، بیمه کرونا است. این بیمه‌نامه که با توجه به وضع فعلی ایجاد شده ‌است، می‌تواند در صورت ابتلای افراد به بیماری کرونا هزینه‌های سنگین درمان این بیماری را پوشش دهد. در این بیمه علاوه بر هزینه‌های بیمارستانی ناشی از کرونا، غرامت بیکاری و غرامت فوت هم پرداخت می‌شود.

معرفی چند سایت برای خرید آنلاین بیمه

در شرایط فعلی، توصیه ما این است که تا حد امکان از خرید حضوری و خروج از منزل خودداری کنید تا از این طریق ریسک انتقال و ابتلا به این بیماری کاهش یابد و هرچه زودتر شاهد کنترل شدن و کاهش روند شیوع این بیماری باشیم. با همین هدف و در راستای گسترش خرید آنلاین، چند سایت معتبر در زمینه خرید آنلاین بیمه فعالیت می‌کنند. مهم‌ترین سایت‌های خرید آنلاین بیمه سایت ازکی و بیمیتو است که به صورت خلاصه توضیحی در مورد این دو سایت خواهیم داد:

خرید آنلاین بیمه از سایت بیمیتو 

بیمیتو (bimito.com) قدیمی‌ترین سایت خرید آنلاین بیمه است که انواع بیمه مانند بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه کرونا، بیمه درمان تکمیلی و .. را از تمامی شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهد. در صورتی که افراد خرید بیمه خود از سایت بیمیتو را در روزهای عادی تا ساعت 21 ثبت کنند، بیمه‌نامه همان روز صادر می‌شود. در روزهای پنج‌شنبه و روزهای تعطیل هم تا ساعت 19، این امکان فراهم است. در بیمیتو ارسال بیمه‌نامه به صورت رایگان انجام می‌شود.

بیمه ها

خرید آنلاین بیمه از سایت ازکی 

ازکی (azki.com) هم یکی دیگر از سایت‌های معتبر خرید آنلاین بیمه است که از طریق همکاری با شرکت‌های بزرگ و معتبر بیمه مثل بیمه ایران، بیمه آسیا، بیمه دانا، بیمه سامان و ... تمامی رشته‌های بیمه‌ای مثل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه تکمیلی و ... را ارائه می‌دهد. در سایت ازکی امکان استعلام قیمت و مقایسه تمامی بیمه‌ها وجود دارد و از طریق ارائه مشاوره رایگان و تخصصی، امکان خرید بهترین بیمه برای همه افراد فراهم است.

ارکی

سایر مزایای خرید آنلاین بیمه

همانطور که در بالا توضیح دادیم، شما با خرید آنلاین بیمه می‌توانید در وقت و هزینه‌ خود صرفه‌جویی کنید و ریسک ابتلا به بیماری کرونا را نیز کاهش دهید. همچنین خرید آنلاین بیمه این امکان را به شما می‌دهد تا هر کجا که هستید، به راحتی انوع بیمه‌نامه را از‌ انواع شرکت‌های بیمه باهم مقایسه کنید و بیمه‌ای را که مناسب‌ترین گزینه برای شما است انتخاب کنید. 

سایت‌هایی همچون ازکی، بیمیتو و... از سایت‌های ارائه دهنده خدمات خرید آنلاین بیمه هستند. به این صورت که شما با مراجعه به این سایت‌ها می‌توانید رشته بیمه مورد نظر خود را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات اولیه مورد نیاز، بین بیمه‌های موجود مقایسه و در نهایت بیمه دلخواه خود را خریداری کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.