هوشمندی تجاری چیست؟

نرم‌ افزارهای هوشمندی تجاری به سازمان این امکان را می‌دهد که داده‌ها را  به آسانی جمع آوری و تحلیل نماید و سپس به عنوان اطلاعاتی که می‌توان بر اساس آن اقدام کرد یا اطلاعاتی که می‌توانند در تصمیم‌گیری آگاهانه استفاده شوند نمایش دهد. 

به عنوان مثال داده‌هایی را در نظر بگیرید که در یک فروشگاه زنجیره‌ای جمع آوری می‌شود. روزانه ده‌ها یا حتی صدها هزار تراکنش  در پیشخوان حسابداری فروشگاه ثبت می‌شود. با بررسی این داده‌های خام معاملاتی، می‌توان  اطلاعات اساسی مانند اقلام فروخته شده، زمان و مقدار فروش آنها  را  دریافت کرد، با وجود این، یک فروشگاه زنجیره‌ای با استفاده از نرم‌افزار هوشمندی تجاری می‌تواند داده‌های خام محصول را به اطلاعات تبدیل کرده و با استفاده از این اطلاعات درک عمیق‌تری از وضعیت خود بدست آورد.

برای مثال اینکه چگونه تخفیفات و اقدامات ترویجی روند فروش را تغییر می‌دهد یا به واسطه تعقیب روندهای خرید مشتریان، واحد تدارکات در‌می‌یابد که کدام محصولات را باید خریداری نماید. علاوه بر این، مدیریت می‌تواند اطلاعاتی مانند اینکه فروش مشترک چه محصولاتی با هم موجب افزایش فروش می‌شود را بدست آورند و اینکه کدام محصول در هر بخش فروشگاه بیشتر فروخته شده است.

با این نوع نگاه به اطلاعات حیاتی سازمان، هوشمندی تجاری به شرکت‌ها  امکان بهبود روش کسب و  کارشان را می‌دهد. شرکت‌هایی که به چنین توانایی مجهز شده‌اند، می‌توانند محصولات و خدماتی را ارائه کنند که هم حداقل قیمت و بیشترین میزان کارایی را داشته باشند، هم درآمد و سود شرکت را افزایش دهند.

همکاران سیستم در زمینه هوشمندی تجاری چه خدماتی ارائه داده است؟

شرکت همکاران سیستم به واسطه تجربه‌ای که در طول این سال‌ها از ارتباط با هزاران مشتری در صنایع مختلف داشته است، بیش از ده سال است که به سازمان‌های مختلف نرم افزار هوشمندی تجاری ارائه کرده است. این نرم افزار انبوه اطلاعات سیستم‌های عملیاتی سازمان را در ساختاری تجمیعی، خلاصه شده، تحلیلی و مناسب برای نیازهای اطلاعاتی مدیران و تحلیل‌گران کسب و کار آماده می‌کند تا گزارش‌گیری، ساخت داشبوردهای مدیریتی و تجزیه و تحلیل اطلاعات را در محیط کاربری ساده و کاربردی امکان‌پذیر کند.

از طرفی بر اساس تعاریف جهانی، یک بستر نرم‌افزاری BI، باید امکانات مشخصی در حوزه‌های مصورسازی اطلاعات، تجریه و تحلیل اطلاعات و یکپارچه‌سازی اطلاعات در اختیار داشته باشد. راهکار هوشمندی تجاری همکاران سیستم، سبد کاملی از امکانات کاربردی نرم‌افزاری و تکنولوژیکی در این سه حوزه را داراست. همچنین هوشمندی راهکاران همراه یا  Mobile BI ، قابلیتی است که در یکپارچگی کامل با نسخه‌ی تحت وب سیستم، دسترسی مدیریت شده و امن به اطلاعات را در هر زمان و هر مکان بر روی انواع دستگاه های موبایل و تبلت فراهم می کند.

در کنار تحلیل‌های آماده، تیم استقرار BI نیازها و دغدغه‌های خاص مدیریتی هر سازمان را در فرآیند طراحی و پیاده‌سازی سیستم BI در نظر خواهند گرفت. هم چنین با فراهم‌سازی مخزن داده‌ای کامل از اطلاعات حوزه‌های عملیاتی مختلف سازمان، امکانات متنوعی برای ساخت شاخص‌ها، گزارش‌ها و داشبوردهای جدید طبق نیاز در اختیار کاربران وجود دارد. دسترسی مدیریت شده به گزارش‌ها و داشبوردهای تحلیلی روی دستگاه‌های همراه از دیگر ویژگی‌های راهکار هوشمندی تجاری همکاران سیستم است.

شرکت‌های بزرگی از جمله نوین چرم، بهروز، شاپرک، تپسی و ... از مشتریان نرم افزار هوشمندی تجاری همکاران سیستم هستند. 

هوش تجاری ابری چیست؟

پیاده‌سازی هوشمندی کسب‌وکار اغلب مستلزم یک پایگاه داده توانمند و البته زیرساخت حرفه‌ای و قدرتمند است. سازمان‌های بزرگ معمولا به دلیل امکان تجهیز این زیرساخت‌ها از راهکار هوشمندی تجاری استقبال می‌کنند، اما در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اغلب امکان هزینه‌های سنگین برای تجهیز زیرساخت وجود ندارد از این رو همکاران سیستم برای اینکه بتواند به این طیف از بازار پاسخ دهد، راهکار هوشمندی تجاری را بر بستر رایانش ابری ارائه کرده است.

از این طریق سازمان‌ها بی نیاز از تامین و نگهداری از زیرساخت می‌توانند از طریق دیتاسنترهای همکاران سیستم از داشبوردهای مدیریتی بر بستر رایانش ابری استفاده کنند. در واقع پر هزینه‌ترین بخش در هوشمندی تجاری، فرآیند آماده سازی اطلاعات و داشتن زیرساخت مناسب است که داشبورد راهکاران ابری این مساله را حل کرده است.

بکارگیری هوش تجاری ابری علاوه بر کاهش هزینه‌های زیرساختی این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند که داشبوردهای عملکردی سازمان در هر زمان و مکانی بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی در اختیار تصمیم گیرندگان باشد. علاوه بر این هزینه‌های متناسب با حجم کسب و کار و تراکنش‌های سازمان پرداخت خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.