نحوه محاسبه بهترین بیمه بدنه خودرو + قیمت و خرید

تا همین چند سال پیش، بیشتر مردم فکر میکردند خرید بیمه بدنه تنها برای خودروهای گران‌قیمت لازم است در صورتی که اکنون می‌بینیم تهیه این بیمه برای همه مدل خودرو ضروری به نظر می‌رسد. درست است که از نظر قانونی، اجباری برای داشتن این بیمه وجود ندارد اما گران شدن قیمت خودرو دلیلی است که به ما یادآور می‌شود بهتر است با خرید بیمه بدنه، بیش از پیش از این دارایی خود محافظت کنیم.

بیمه بدنه، خسارت‌های مالی خودرو را در حوادث مختلف جبران می‌کند؛ بنابراین اگر این بیمه را داشته باشیم و خودروی ما به سرقت رود و یا در یک حادثه رانندگی، مقصر شناخته شویم شرکت بیمه خسارتهای ایجادشده را برای ما جبران می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا با همه چیز، از پوشش‌ها و نحوه محاسبه بیمه بدنه گرفته تا مزایای آن در شرکت‌های مختلف آشنا شوید. 

پوشش‌های بیمه بدنه چیست؟

برای شناخت بهتر بیمه بدنه باید ابتدا پوشش‌‌های آن را بشناسید. بیمه بدنه دو دسته پوشش اصلی و اضافی دارد. خسارت‌های ناشی از تصادف، واژگونی، سقوط خودرو، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و سرقت کلی با پوشش‌های اصلی بیمهنامه جبران می‌شود. 

اما خطرات دیگری هم وجود دارند که با پوشش‌های اصلی بیمه‌نامه جبران نمی‌شوند و بیمه‌گزار در صورتی که تمایل داشته باشد آن‌ها را به دلخواه خود انتخاب می‌کند. این خطرات با پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه جبران می‌شود. برای درخواست هر یک از پوشش‌‌های اضافی، بیمه‌گزار اندکی حق بیمه اضافی پرداخت میکند اما در بیشتر مواقع این کار عقلانی است؛ چرا که در صورت وقوع حادثه، میتواند خسارات ناشی از آن موارد را نیز از طریق بیمه بدنه دریافت کند. این پوشش‌ها در شرکت‌های مختلف میتواند متفاوت باشد. به طور کلی پوشش‌های اضافی بیمه بدنه شامل موارد زیر است:

  • پوشش سرقت جزئی خودرو

  • پوشش بلایای طبیعی

  • پوشش شکست شیشه

  • پوشش نوسانات قیمت خودرو 

  • پوشش هزینه ایابوذهاب

  • پوشش پاشیده شدن رنگ، مواد شیمیایی و اسیدی

  • پوشش ترانزیت

  • پوشش افت قیمت خودرو

  • پوشش حذف استهلاک

  • پوشش حذف فرانشیز 

  • پوشش کشیده شدن میخ روی بدنه

محاسبه بیمه بدنه چگونه است؟

قیمت بیمه بدنه

قیمت بیمه بدنه با توجه به مشخصات خودرو، پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه و تخفیف‌های شرکت بیمه تعیین می‌شود. در ادامه هر یک از این موارد را توضیح می‌دهیم.

مشخصات خودرو

نوع، سال ساخت و ارزش روز خودرو به طور مستقیم بر قیمت بیمه بدنه تأثیر دارد. طبیعی است که قیمت بیمه بدنه پژو 206 با قیمت همین بیمه برای بی‌ام‌و متفاوت باشد. هر چه سال ساخت خودرو جدیدتر و یا ارزش آن بالاتر باشد نیز قیمت بیمه بیشتر میشود اما این موضوع نباید باعث شود بیمه‌گزار ارزش واقعی خودرو خود را به شرکت بیمه اعلام نکند؛ زیرا در این صورت در روز حادثه، مبلغ واقعی خسارت را دریافت نمی‌کند. 

پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه

در صورتی که بیمه‌گزار، پوشش‌های اضافی را انتخاب کند و یا سقف تعهدات بیمه را افزایش دهد قیمت بیمه بیشتر میشود.

تخفیف‌های بیمه بدنه

تخفیف‌های بیمه بدنه نقش مهمی در کاهش حق بیمه دارد. شرکت‌ها معمولاً این بیمه را به همراه تخفیف‌های مختلفی ارائه میدهند؛ به همین دلیل همیشه بهتر است تخفیف‌های شرکت‌های مختلف را بررسی کنید تا ببینید خرید از کدام شرکت برای شما به صرفه‌تر است. 

پوشش‌های بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم پوشش‌های اصلی بیمه بدنه در همه شرکت‌ها یکسان است اما این موضوع در خصوص پوشش‌های اضافی صادق نیست؛ به همین دلیل در این قسمت پوشش‌های اضافی چند شرکت بیمه را بررسی کرده‌ایم.

 جدول پوشش بیمه ای

تخفیف‌های بیمه بدنه شرکت‌های مختلف

بعضی از تخفیف‌های بیمه بدنه توسط همه شرکت‌های بیمه ارایه می‌شود؛ از جمله تخفیف عدم خسارت، تخفیف خرید نقدی و تخفیف خودروی صفر کیلومتر. البته شرایط و میزان ارایه این تخفیف‌ها در هر شرکت متفاوت است.

علاوه بر موارد گفته‌شده، هر شرکت ممکن است تخفیف‌های مخصوص به خود را داشته باشد. در ادامه می‌توانید بعضی از تخفیف‌هایی را که در شرکت‌های مختلف ارایه می‌شود مشاهده کنید. 

  جدول تخفیف بیمه ای    

چگونه بهترین بیمه بدنه را بخریم؟

بیمه بدنه

بهترین بیمه بدنه با توجه به ملاک‌‌‌های افراد می‌تواند متفاوت باشد؛ برای مثال ممکن است یک نفر بخواهد بهترین بیمه را از لحاظ پوشش‌های بیمه‌ای بخرد و شخص دیگری بخواهد ارزان‌ترین بیمه را تهیه کند. به طور کلی برای خرید بهترین بیمه باید به معیارهایی مثل پوشش‌های بیمه‌نامه، کیفیت پرداخت خسارت شرکت بیمه، شرایط ارایه بیمه‌نامه و... توجه کرد.

برای انتخاب ارزانترین بیمه بدنه هم باید بدانید کدام شرکت‌ها، بیشترین تخفیف‌ها را ارایه می‌دهند و درصد تخفیف آن شرکت‌ها به چه صورت است. راه دیگری که می‌تواند در کاهش حق بیمه مؤثر باشد این است که بعضی از پوشش‌هایی را که اولویت کمتری دارند انتخاب نکنید. برای مثال پوشش سرقت درجا نسبت به پوشش هزینه ایاب‌وذهاب اهمیت بسیار بیشتری دارد؛ بنابراین می‌توانید در صورت تمایل پوشش هزینه ایاب‌وذهاب را حذف کنید. 

استعلام و خرید اینترنتی بهترین بیمه بدنه از بیمیتو 

بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف، تفاوت قیمت زیادی دارد؛ به همین دلیل معمولاً افراد موقع خرید این بیمه سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند بیمه را از کدام شرکت بخرند. اگر افراد بتوانند از پوشش‌ها، تخفیف‌ها، شرایط ارایه بیمه و کیفیت پرداخت خسارت شرکت‌های مختلف مطلع شوند راحت‌تر می‌توانند برای خرید خود تصمیم بگیرند.

در حال حاضر از طریق بیمیتو که سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است می‌توانید استعلام بیمه بدنه را دریافت کنید. برای این کافی است وارد سایت بیمیتو شوید و اطلاعات خودرو و بیمه‌نامه قبلی خود را (در صورتی که قبلاً بیمه بدنه داشته‌اید) وارد کنید. با تکمیل این اطلاعات، وارد صفحه استعلام قیمت می‌شوید و از این طریق می‌توانید قیمت و شرایط شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و در نهایت بهترین بیمه را سفارش دهید.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.