رنو کولئوس ترکیبی جذاب از هنر فرانسوی و ذکاوت ژاپنی!

این جهش زیبا حاصل زبان طراحی خاص رنو است که پس از ادغام این شرکت با کمپانی ژاپنی نیسان به نوعی امضای حک شده بر روی محصولات این شرکت فرانسوی تبدیل شده است. 

رنو کولئوس نسل دوم، چهره تلیسمان را در جثه‌ای بزرگ‌تر و البته پرابهت‌تر تداعی می‌کند. طراحی خاص چراغ‌های جلو و عقب خودرو، استفاده از تزئینات کرومی با نهایت دقت و ظرافت و برجستگی‌ها و خطوط زیبای روی بدنه که همگی بر پایه پلتفرم مشترک با نیسان ایکس تریل استوار شده است، نظر بسیاری از مشتریان را به خود جذب کرد.

این خودرو که در سال ۲۰۱۸ نیز به بازار عرضه شد، از همان بدو ورود به شدت مورد استقبال خریداران قرار گرفت. به طوریکه علیرغم وجود رقبای فراوان و قدرتمند، توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی وارداتی در کشور را از آن خود کند.

چرا کولئوس به پرفروش‌ترین خودرو وارداتی تبدیل شد؟

تویوتا راو ۴، فولکس واگن تیگوان، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو رقبای سرسخت کولئوس در هنگام ورود به بازار ایران بودند. خودروهایی که اکثراً امتحان خود را پس داده و جایگاه مستحکمی در بازار برای خود دست و پا کرده بودند. اما کولئوس جذاب تمام معادلات را بهم ریخت و به پرفروش‌ترین خودروی وارداتی تبدیل شد. دلیل این اتفاق چه بود؟ 

شاید اولین عامل را بتوان اطمینان خاطری دانست که مشتریان بازار ایران به محصولات بی‌حاشیه و کم استهلاک شرکت رنو داشته و دارند. در کنار اعتبار و اصالت برند فرانسوی، طراحی ظاهری بسیار زیبا، خاص و پر ابهت کولئوس از همان ابتدا نظرها را به خود جلب کرد. 

علاوه بر این، طراحی داخلی این خودرو نیز درخور و قابل توجه است و دقت به جزئیات در طراحی داخل کابین این خودرو نیز امتداد یافته است. قرارگیری متفاوت نمایشگر لمسی به صورت عمودی از ویژگی‌های جالب توجه طراحی داخلی‌ست.کیفیت ساخت بالا و متریال مرغوب به کار رفته در ساخت، در کنار تزئینات طرح آلومینیوم و چوب از دیگر ویژگی طراحی داخلی کولئوس است. 

امکانات و تجهیزات این خودرو نیز کامل و در حد خود در سطح قابل قبولی قرار دارد. اما با توجه به تنوع سلایق و یکسان بودن نسبی امکانات و ویژگی‌ها هر کدام از خودروهای رقیب می‌توانستند جای کولئوس قرار بگیرند. به نظر می‌رسد تکمیل کننده پکیج محاسن کولئوس، مهم‌ترین ویژگی آن یعنی قیمت مناسب‌تر و رقابتی آن است. 

بنابراین در یک جمع‌بندی، اعتبار برند و کم استهلاک بودن محصولات آن، اطمینان مردم به این برند، طراحی داخلی و خارجی زیبا و بی عیب، مشخصات فنی مورد قبول، امکانات و تجهیزات کامل و در نهایت قیمت این خودرو نسبت رقبای خود عواملی هستند که عنوان افتخار آمیز پرفروش‌ترین خودروی وارداتی را برای رنو کولئوس به ارمغان آورده است.

اگر در بازار کولئوس یافتید، در خرید آن شک نکنید!

به غیر از سانتافه که از دیگر محبوب‌های این کلاس از خودروهاست، دیگر رقبای نامبردهٔ کولئوس مرزهای قیمتی ۲ میلیاردی را فتح کرده‌اند. کولئوس اما با قیمت حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان زیبای خوش‌قیمت این جمع است. 

از آنجا که مدل‌های جدید این خودرو فعلاً و تا مدت نامعلومی به کشور وارد نمی‌شوند، تنها دو مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از نسل دوم این خودرو در بازار دست دوم‌ها موجود است. اگر تصمیم خود را برای خرید این فرانسوی جذاب گرفته‌اید باید دست بجنبانید. 

با جست‌وجویی در سایت https://divar.ir به راحتی می‌توانید خودروی دلخواهتان را با توجه به بودجهٔ خود از میان آگهی‌هایفروش کولئوس پیدا کنید. البته با گذشت دو تا سه مدل از این خودرو (موجود در ایران)، هنوز هم مدل‌های صفر آن در آگهی‌های فروش مشاهده می‌شود. 

به هر حال چه صفر و دست‌دوم، رنو کولئوس ترکیب خوشایندی از یک طراحی مدرن و جذاب و مشخصات فنی قابل قبول است که جایی برای تردید در خرید آن باقی نمی‌گذارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.