مواد شوینده مصرفی قالیشویی ها چیست؟

موادهای شوینده قالی بسته به نوع فرش و کیفیت خدمات قالیشویی متفاوت است مانند سدیم، کلر، آب ژاول،  پودر رختشویی و شامپو فرش.

انتخاب نوع مواد شوینده نقش بسزایی در میزان چربی زدایی و درخشندگی فرش دارد. قالیشویی ها در راستای اهدافی چون سفید کردن ریشه های فرش، رنگبری فرش،  از بین بردن لکه فرش و کلرینه کردن فرش در انتخاب نوع مواد شیمیایی تصمیم می گیرند.

  • جهت رنگبری از روی فرش از کاهنده بسیار قوی تحت عنوان هیدروسولفیت سدیم استفاده می‌شود.

  • سود سوز آور نیز روی الیافی مانند پنبه، پشم و ابریشم بسیار کارآمد است.

  • برای بازگردانی سفیدی ریشه های فرش نیز معمولاً هیپوکلریت سدیم به کار گرفته می شود.

  • خواباندن قالی ها در کلسیم هیپوکلریت نیز اقدامی جهت جلای بیشتر آن به حساب می‌آید.

بهترین قالیشویی های مدرن و مکانیزه ی امروزی آنالیز نوع فرش و تعیین بهترین مواد شوینده مخصوص آن قالی را در راس اهداف خود قرار می‌دهند.

از چه موادی برای شستشوی فرش ها در قالیشویی ها استفاده می شود؟

مواد های شوینده متفاوتی در شستن فرشهای ماشینی و دستباف در قالیشویی استفاده می‌شوند که این بستگی به نوع مکانیزه و یا سنتی بودن قالیشویی دارد. پودرهای مخصوص قالیشویی که دارای آنزیم های قوی برای لکه های چرب می باشند یکی از موارد قدیمی می باشند زیرا موجب خشک و یا سفت شدن قالی می گردند.

شست و شوی با آب و تاید نیز یک روش سنتی می باشد که امکان ایجاد زردآب را فراهم می کند که دلیل آن باقی ماندن آب چرک و شستشوی ناکافی است. از این رو استفاده از آب ژاول (مایع سفید کننده) تنها گزینه جهت سفید کردن ریشه های فرش می باشد.

و اما شامپو تگزافون آلمان بهترین گزینه در انتخاب مواد شوینده قالی است که تنها توسط قالیشویی های مکانیزه به کار گرفته می شود. این شامپو فرش های با کیفیت برای هر نوع سطوح و هر نوع قالی به طور منحصر به فردی تهیه و تولید می شوند و انواع مختلفی دارند.

استفاده از مواد تثبیت کننده و مواد نانو نیز از خدمات یک قالیشویی معتبر جهت تضمین سلامت قالی می باشد. با محلول های نانو با قابلیت ۱۳ آنزیم سخت ترین لکه ها پاک میشوند و فرش شما براق و تمیز می گردد.

قالیشویی افرا

مواد شوینده برای فرش دستباف

برای شستشوی فرش دستباف، با توجه به حساسیت و ارزش فرشهای دستباف استفاده از شامپو فرش با کیفیت و همچنان استفاده از مواد تثبیت کننده رنگ فرش دستباف حائز اهمیت می باشد. و اما جهت رنگ بری فرش های نفیس دستباف در کارخانه‌های قالیشویی از هیدروسولفیت استفاده می‌شود این کاهنده بسیار قوی نقش بسزایی در از بین بردن لکه های فرش دارد. که حتی پدیده رنگ دویدگی قالی ها نیز با این ماده برطرف می گردد.

در شستشوی قالی های دستباف ابریشم با استفاده از مواد قلیایی و محلول کلسیم هیپوکلریت به جلای فرش کمک می کنند. مواد احیا کننده مانند سدیم هیدرو سولفیت نیز با قابلیت انحلال زیاد و تا حدی که به پشم قالی آسیب نرساند مصرف میشود. و استفاده از مواد خنثی یا قلیایی ضعیف برای آبکشی کامل فرش پشمی توصیه میشود.

در هر صورت شستشوی فرشهای دستباف امری تخصصی است که تنها می بایست توسط قالیشویی های پیشرفته انجام گیرد.

مواد شوینده برای فرش ماشینی

مواد های شوینده مخصوص فرش های ماشینی نیز با توجه به تار و پود متفاوت است که می‌تواند تاید یا شامپو فرش باشد. معمولاً جهت شستن فرش های ماشینی در قالیشویی های حرفه‌ای از شامپو استفاده می‌کنند که نخست یک ماده شیمیایی کف آلود  روی فرش ریخته می‌شود و بعد توسط برس گرد موتوری کف را روی فرش می مالند. و در آخر نیز ذرات گرد و غبار باقی‌مانده فرش توسط جاروبرقی گرفته میشود.

در روش خشک مکانیزه محلول شیمیایی جاذب ریخته شده روی فرش را با یک برس مکانیزه مالش می دهند تا ذرات گرد و غبار جدا شود. هرگز استفاده از مواد شوینده همراه با مواد سفید کننده و مواد شوینده اسیدی و قلیایی که منجر به از بین رفتن رنگ فرش ماشینی و در نهایت کاهش عمر فرش می گردد توصیه نمی شود.

بهترین مواد شوینده برای قالیشویی

قالیشویی مجاز و فوق پیشرفته افرا شهرت خود را مدیون استفاده از بهترین متریال در خدمات قالیشویی و از جمله شامپو تگزافون آلمان می‌داند. این شامپوها بسته به نوع فرش دارای تنوع در قدرت پاک کنندگی میباشند. استفاده راحت و کارایی بالای این شامپو فرش ها حاکی از حفظ سلامت فرش های دستباف و ماشینی پس از تحویل از پرسنل قالیشویی افرا می باشد.

از آنجایی که قالیشویی افرا یک قالیشویی مکانیزه می باشد جهت زدودن لکه ها و پاک کردن و امولسیون کردن مواد چسبنده از این نوع ماده صنعتی کاربردی استفاده می کند. با بکارگیری شامپو تگزافون آلمان بدون نیاز به دما دهی و با افزودن مواد دیگر بسته به فرمولاسیون می‌توان به مطلوب ترین نتیجه رسید.

ما با پیشرفت صنعت قالیشویی از مواد پودری و آب ژاول تنها در صورت نیاز بهره می‌بریم و استفاده از سدیم کلر هم تنها برای زدن به ریشه های قالی کاربرد دارد. کارخانه قالیشویی افرا با مجهز بودن به شعب در سراسر تهران در ۲۴ ساعت روز آماده خدمت رسانی می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.