افزایش سرعت تحویل های ایرباس با افزایش سرعت پیشرفت صنعت هوانوردی

ورود یک یا چند فروند هواپیما جدید به ناوگان یک ایرلاین تاثیر فابل توجهی در فروش بلیط هواپیما و جلب توجه مسافران به این ایرلاین دارد. از همین رو با معرفی یک نوع هواپیما توسط شرکت های هواپیما سازی به ویژه ایرباس و بوئینگ ایرلاین ها به سرعت به دنبال ثبت سفارش می روند.

به تازگی شرکت ایرباس گزارش سفارش و تحویل هواپیما های خود را برای نیم سال اول ۲۰۲۰ منتشر کرده است. در مجموع ایت شرکت ۱۹۶ فروند هواپیما تحویل و ۲۹۸ فروند سفارش در این مدت داشته است. علاوه بر ای در ماه ژوئن این شرکت ۳۶ فروند تحویل هواپیما داشته است که نسبت به ۲۴ مورد ماه می و ۱۴ فروند آوریل در حدود ۲۴ مورد افزایش داشته است.

بدون شک در ناوگان حدود ۹۵% از ایرلاین های جهان چندین فروند از مدل های مختلف این شرکت وجود دارد. نه تنها با خرید بلیط هواپیما استانبول، دبی و شهر های اروپایی بلکه با خرید بلیط هواپیما داخلی نیز به احتمال خیلی زیاد پرواز شما با یکی از این هواپیماها انجام خواهد شد.

گزارش اعدادی تحویل های ایرباس 

براساس گزارش منتشر شده تحویل های ۲۰۲۰ شرکت ایرباس به صورت زیر می باشد

• ۱۱فروند A۲۲۰s

• ۱۵۷ فروند A۳۲۰

• ۵ فروند A۳۳۰

• ۲۳ فروند A۳۵۰s

تعداد کل سفارش های این شرکت در این مدت ۲۹۸ فروند می باشد در حالی که در سال ۲۰۱۹ در همین مدت زمان این شرکت ۳۸۹ فروند هواپیما سفارش ثبت کرده بوده است. بیماری همه گیر کووید ۱۹ بازار های حمل و نقل هوایی جهان را لرزاند و بیشتر ایرلاین های جهان را مجبور کرد برخی از هواپیما های خود را زمین گیر کنند.

از همین رو شرکت هواپیماسازی ایرباس سهم خود را در این زمینه اینطور ایفا کرده است که با سرعت بیشتری کار می کند و سعی دارد سریع تر هواپیما های سفارش داده شده را تحویل دهد. یکی دیگر از دلایل سرعت بخشیدن این شرکت به ساخت و تحویل سفارشات این می باشد که طی چند ماه گذشته ایرلاین های بسیاری سعی در عقب انداختن سفارش و حتی برخی لغو سفارشات خود داشتند.

ایرباس نیز برای این که در این گرداب بیش از این اسیب نبیند با سرعت شروع به ساخت و در نهایت تحویل سفارش کرده است. مشتریان این ایرلاین و نوع هواپیما های سفارش داده شده نیز متنوع می باشد. پس از تاثیر اولیه ویروس بر این صنعت، در نهایت بعد از چندین ماه، در ماه جاری پیشرفت و سرعت در کار ایرباس دیده می شود.

در ماه ژوئن ایرباس ۳۱ فروند هواپیما از خانواده A320neo را تحویل داده که شامل اولین A۳۲۰neo به چاینا اکسپرس و اولین A۳۲۱neo به ویوا ایروباس می شود. البته اولین A۲۲۰-۳۰۰ نیز به ایر کانادا ارائه شده است. چهار فروند از هواپیمای پهن پیکر A۳۵۰-۹۰۰ نیز تحویل داده شده است که دو فروند از ان متعلق به ایبریا، یک فروند به ایرفرانس و یک فرند نیز بهSAS  می باشد. 

بقیه هواپیما های تحویل داده شده تا تاریخ ۳۰ ژوئن به صورت زیر می باشد:

• A۲۲۰s

• هواپیماهایی از خانواده A۳۲۰

• هواپیماهایی از خانواده A۳۳۰s XWB

• A۳۵۰s XWB

• A۳۸۰s

این چالش ادامه دارد:

با وجود پیشرفت در تحویل ها، هنوز هیچ صحبتی درباره رشد این صنعت نشده است. ایرباس نیز در ماه گذشته هیچ سفارش جدیدی را ثبت نکرده است. در پی این رکود ایرباس نیز مجبور به تعدیل ۱۵ هزار نفر از کارمندان خود کرده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.