کسب و کار های پرسود پاییز 99 راه اندازی سالن گلخانه و کارگاه لبنیاتی

 همچنین برخی افراد در کنار داشتن شغل ثابت ترجیح می دهند که در صورت امکان در زمینه کاری دیگری نیز فعالیت کنند تا بدین شکل هزینه های جاری زندگی و رفاه خود را تامین نمایند. پیرو همین امر ما در این مقاله دو نمونه از کسب و کار های پرسود را معرفی کرده و مورد بررسی قرار می دهیم؛ با ما همراه باشید.

درآمدزایی با راه اندازی سالن گلخانه 

راه اندازی سالن گلخانه را میتوان به عنوان یکی از پولسازترین فعالیت ها در صنعت کشاورزی در نظر گرفت که توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. گلخانه یک محیط بسته و کاملاً کنترل شده می باشد، که فرد با استفاده از انواع تجهیزات گلخانه و دستگاه های مختلف می تواند شرایط مناسب مانند دما، رطوبت، سیرکولاسیون هوا و … را با در نظر گرفتن نوع محصول تنظیم نماید. همچنین بهره گیری از همین دستگاه ها باعث شده تا تا فعالیت در گلخانه به صورت ۴ فصل باشد که به عنوان یک امتیاز منحصر به فرد در مقایسه با شیوه سنتی در نظر گرفته می شود.

زعفران، بامبو، توت فرنگی، آلوئه ورا، گل رز و … از جمله پرفروش ترین و گران قیمت ترین محصولات گلخانه ای هستند که در مقایس های وسیع می توانند سوددهی بسیار زیادی داشته باشند. جالب است بدانید برخی دیگر از محصولات بعد از یک بار کاشته شدن تا چندین سال قابل برداشت هستند که نمونه بارز آن گیاه گران قیمت لوفا می باشد؛ این گیاه بعد از هر کاشت تا ۵ سال بدون نیاز به کشت مجدد برداشت می شود. این امر می تواند در کاهش هزینه های جاری و افزایش سوددهی بسیار تاثیر گذار باشد. توجه کنید که برخی از محصولات با ارزش مانند زعفران و آلوئه ورا به صورت گسترده به نقاط مختلف دنیا صادر می شوند و به همین دلیل بازار فروش آن ها همیشه داغ است.

تمامی المان های حاکم بر گلخانه مانند دما، رطوبت، گردش هوا و تهویه به وسیله تجهیزات گلخانه ای از جمله فن سیرکوله، مه ساز پروانه ای، هیتر و دیگر ابزار ها ایجاد و کنترل می شوند. توجه داشته باشید که حضور هر گونه آلودگی در محیط بسته گلخانه می تواند محصولات را تا مرز نابودی بکشاند و شما را متحمل خسارت سنگینی نماید، از این رو در انتخاب و خرید تجهیزات از جمله هیتر باید تمامی استاندارد های مربوط به  این فضای حساس مد نظر گرفته شود. 

همانطور که بیان شد رطوبت و دما در واقع فاکتور های حیاتی در سالن و گلخانه می باشند اما انتشار یکنواخت آنها در محیط و یکسان بودن شرایط در تمامی نقاط بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از انوع فن گلخانه و اعمال گردش هوای یکنواخت می توان عوامل دخیل در رشد محصولات را تنظیم و کنترل نمود.

توجه کنید که رطوبت در محیط گلخانه بسیار بالا می باشد و به همین دلیل ممکن است، بدنه و سایر قطعات دستگاه تحت تاثیر رطوبت شدید در مدت زمانی کوتاه دچار زنگ زدگی شوند. از این رو تنها از تجهیزات طراحی شده مخصوص برای گلخانه بهره گیری کنید تا بدین شکل امکان بروز هر گونه مشکلی را به حداقل برسانید.  

کارگاه لبنیات

ایجاد منبع درآمد با راه اندازی کارگاه لبنیاتی

یکی دیگر از راه های درآمدزایی ایجاد کارگاه لبنیاتی می باشد. با تولید انواع فراورده ها و محصولات لبنی در حجم بالا، فرد می تواند یک منبع درآمد ثابت با سود بالا به وجود بیاورد. همانگونه که میدانید با افزایش قیمت ها، قدرت خرید مردم به صورت تدریجی کاهش پیدا می کند و در این حالت تنها خرید مواد غذایی و اقلام ضروری در اولویت قرار می گیرند. محصولاتی مختلف لبنیاتی مانند شیر، خامه، کره، پنیر، دوغ و … با توجه به فوایدی که دارند به عنوان بخش اعظمی از وعده ها صبحانه مردن ایران و جهان در نظر گرفته می شود و به همین دلیل خرید آنها همیشه در لیست اولویت ها جایگاهی ثابت دارد. 

با استفاده از انواع تجهیزات لبنیاتی فرد می تواند در مدت زمانی کوتاه و با کمترین تعداد کارگر حجم قابل توجهی محصولات لبنیاتی تولید کند.

تنوع ظرفیت دستگاه ها و تجهیزات لبنیاتی باعث شده تا فرد بتواند با توجه به بودجه، محیط و امکاناتی که در اختیار دارد بهترین گزینه را انتخاب نماید. از جمله کاربردی ترین تجهیزاتی که در کارگاه های لبنیاتی مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به کره گیر و خامه گیر اشاره کرد. این دستگاه ها در ظرفیت خانگی، نیمه صنعتی و بزرگ صنعتی طراحی و تولید می شوند که استفاده از آنها نیازی به تجربه یا مهارت خاص ندارد و برای راه اندازی تنها کافیست که دوشاخه آنها به برق 220 ولت شهری متصل کنید. 

یکی از مهم ترین مواردی که باعث شده تا سوددهی در شرکت و کارگاه های لبنیاتی بالا برود عدم هدر رفت یا پرتی مواد در تولید محصول لبنی می باشد. برای نمونه جهت تولید کره شما می بایست ابتدا ماست پرچرب تهیه کنید و آن را به همراه کمی آب و چند حبه یخ به مخزن دستگاه کره گیری بریزید. این دستگاه در مدت 45 تا 60 دقیقه طی فرایندی ماست را تفکیک کرده و محصول نهایی یعنی کره را تولید می کند. بعد از برداشت کره مابقی محتویات باقی مانده در مخزن دستگاه به عنوان دوغ طبیعی به یک ظرف مناسب انتقال می یابد تا به صورت جداگانه به فروش برسد.

علاوه بر موارد ذکر شده، محصولات لبنیاتی به خصوص شیر، خامه و کره به صورت روزانه در حجم بالا توسط مردم خرید و مصرف می شوند. این مسئله باعث شده تا شرکت ها و کارگاه های لبنیاتی به صورت دائمی، بدون وقفه و حتی گاهاً به شکل 3 شیفت کار کنند. در این حالت با کم ترین هزینه جاری، سود حاصل از فروش تا چندین برابر افزایش می یابد.

دستگاه هایی مانند شیردوش، کره گیر، خامه گیر، هموژنایزر، شیر سرد کن، دوغ سرد کن، پاستوریزاتور، بیدون و … در ظرفیت ها و اندازه های مختلف طراحی و تولید می شوند که صفر تا صد کار را با کمترین تعداد اپراتور انجام می دهند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.