چگونه ساز مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که سازی که برای نوازندگی انتخاب می کنید، باید سازی باشد که به آن علاقه بسیاری دارید. بگذارید واقعیت را به شما بگوییم، نوازندگی یکی از سخت ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و تنها راهی که بتوانید این مسیر سخت را ادامه داده و بتوانید در آن موفق شوید این است که نسبت به ساز و سبکی که در آن به نوازندگی می پردازید عشق بورزید و آن را از ته قلب دوست داشته باشید.

به همین دلیل هیچگاه به این موضوع که با فلان سبک شروع کرده و در ادامه سبک و یا ساز خود را تغییر دهید گوش ندهید زیرا این احتمال قویا وجود دارد که در نیمه راه از نوازندگی سازی که به آن علاقه ندارید خسته شوید و آن را کنار بگذارید. در ادامه ما برخی از مشهور ترین سازهای دنیا را به شما معرفی می کنیم و نکاتی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آن ها بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

فرق میان پیانو دیجیتال و پیانو آکوستیک در چیست؟

پیانوها به دو صورت آکوستیک و دیجیتال تولید می شوند که هر کدام از آن ها مناسب طیف خاصی از نوازندگان است. اما قبل از آن بهتر است ابتدا به تفاوت این دو نوع پیانو بپردازیم و بدانیم که هنگام خرید هر کدام از آن ها، چه نکاتی را باید رعایت کنیم.

پیانوهای آکوستیک پیانوهای بسیار گران قیمتی هستند که عموما نحوه ساخت آن ها به صورت دست ساز است. این پیانوها عموما فضای بسیار بزرگی را اشغال می کنند و برای استفاده و نوازندگی با آن ها به فضای بزرگ نیاز دارید. از طرفی قیمت آن ها یکی از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

پیانوهای آکوستیک همچنین به صورتی طراحی و ساخته می شوند که پس از مدتی لازم است تا آن ها را کوک کنید که برای این کار بهتر است با یک متخصص پیانو در ارتباط باشید. به صورت کلی، پیانوهای آکوستیک برای نوازنده های بسیار حرفه ای طراحی و ساخته شده است که این امکان را به آن ها می دهد تا بتوانند با استفاده از این ساز به صدای فوق العاده ای دست پیدا کنند.

از طرفی، شرکت های بسیاری در این سال ها به سمت تولید پیانوهای دیجیتال رفته اند و این موضوع باعث شده تا تنوع این مدل از پیانو در بازار بسیار زیاد باشد. پیانوهای دیجیتال پیانوهایی هستند که بر خلاف پیانوهای آکوستیک، با استفاده از سمپل این امکان را برای شما فراهم می کنند تا به نوازندگی بپردازید.

این پیانوها فضای کمتری را اشغال می کنند و برخی از آن ها این امکان را به شما می دهند تا بتوانید این پیانوها را با خود حمل کنید و به مسافرت ببرید. نکته دیگری که درباره این پیانوها وجود دارد قیمت پایین تر آن ها نسبت به پیانوهای آکوستیک است و در کنار آن، این سازها نیاز به کوک شدن نیز ندارند. 

به طور کلی اگر شما می خواهید اولین پیانو خود را تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما خرید یک پیانو دیجیتال با ۸۸ عدد کلاویه سنگین یا نیمه سنگین است. این پیانو نه تنها به شما کمک می کند تا بتوانید به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید، بلکه باعث می شود تا بتوانید در آینده به راحتی از پیانوهای آکوستیک نیز استفاده کنید.

کدام گیتار برای شروع نوازندگی مناسب است؟

از دیگر سازهای مشهور در دنیا و به خصوص در موسیقی غرب می توانیم به ساز گیتار اشاره کنیم. گیتار یکی از معدود سازهایی است که می توانید در انواع سبک ها آن را پیدا کنید و یا با استفاده آن بتوانید در انواع سبک ها به نوازندگی بپردازید. یکی از موضوعاتی که میان بسیاری از نوازنده ها اتفاق می افتد این است که بسیاری از افراد فکر می کنند شروع نوازندگی با گیتارهای کلاسیک باعث می شود تا آن ها به نوازنده های بهتری تبدیل شوند و پس از مدتی بتوانند با گیتار الکتریک به نوازندگی بپردازند. 

این موضوع یکی از اشتباهات رایج است زیرا گیتارهای الکتریک به گونه ای طراحی شده اند که نوازندگی با آن ها به مراتب راحت تر است. دسته این گیتار ها باریک تر می باشد و نوع بدنه آن ها باعث می شود تا بتوانید مدت زمان بیشتری را با استفاده از آن ها به نوازندگی بپردازید. اما به طور کلی، در هنگام انتخاب علاوه بر قیمت گیتار همواره با سازی نوازندگی را شروع کنید که به آن علاقه دارید. این موضوع به این معناست که اگر از صدای گیتار آکوستیک لذت می برید، با استفاده از این گیتار ها نوازندگی را آغاز کنید.

سازکالا

بهترین مدل هنگ درام در بازار؟

هنگ درام ها سازهایی هستند که در چند سال گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. طراحی بسیار زیبای آن ها و از طرفی صدایی بسیار رویایی و آرامش بخش باعث شده تا افراد زیادی به این ساز جذب شوند و بسیاری از افراد بخواهند نوازندگی با این ساز را یاد بگیرند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هر هنگ درام، صدای متفاوتی را تولید می کند و این موضوع به این دلیل است که هنگ درام ها در گام های مختلف موسیقی تولید می شود. بنابراین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هنگ درامی را انتخاب کنید که از گام آن لذت بیشتری می برید.

هنگ درام

حال که نکاتی را درباره خرید ساز های مشهور بازار دانستیم، سوالی که پیش می آید این است که این ساز ها را از چه فروشگاهی می توانیم تهیه کنیم؟ فروشگاه اینترنتی سازکالا یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش ساز و تجهیزات استودیویی می باشد.

این فروشگاه با خدمات بسیار فوق العاده خود همانند ارسال رایگان به سراسر کشور و قابلیت خرید اقساطی، مشتریان خود را همواره راضی نگه داشته است. تنها کافیست تا به وبسایت آن ها سر بزنید و خرید خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و سپس محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید. 

تمامی محصولات این شرکت ضمانت بازگشت کالا نیز دارند که این موضوع علاوه بر این که می توانید تمامی محصولات آن ها را تا 24 قسط به صورت اقساطی خریداری کنید، باعث می شود تا بتوانید با خیال راحت از این فروشگاه خرید کنید. برای مشاوره با کارشناسان با تجربه این فروشگاه به وبسایت سازکالا به نشانی ساز کالا یا با شماره تلفن 02154772 تماس حاصل فرمائید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.