رکورد هوآوی در فروش ۱۰۵ میلیون گوشی هوشمند در نیمه اول 2020

در جریان نشستی که در کنفرانس فناوری اطلاعات چین در سال ۲۰۲۰ برگزار شد، «یو چندونگ» به عنوان مدیر عامل بخش کالاهای مصرفی شرکت هوآوی به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۰ موفق به کسب سودی معادل ۲۵۵.۸ میلیارد یوآن (۳۶.۷ میلیارد دلار) شده و با فروش ۱۰۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند، به رتبه اول در میان تمام تولیدکنندگان گوشی هوشمند در سراسر دنیا رسیده است.

علاوه بر این، شرکت هوآوی توانسته در جریان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نیز با کنار زدن رقیب کره‌ای خود به این عنوان دست پیدا کند. این اتفاق منجر به رسیدن محصولات هوآوی به جایگاه «پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا» در این بازه زمانی شده است.

البته مدیرعامل هوآوی معتقد است اگر در سال گذشته موضوع محدودیت‌ها علیه هوآوی مطرح نمی‌شد نیز این شرکت می‌توانست به جایگاه اول فروش گوشی‌های هوشمند برسد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که هوآوی به جز بخش موبایل در صنایع دیگر نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. در میان این صنایع می‌توانیم به تولید تجهیزات پوشیدنی شامل ساعت‌های هوشمند اشاره کنیم که هوآوی با محصولات جدیدش توانسته به رتبه دوم فروش جهانی و رتبه اول در چین برسد. در بازار تبلت‌ها نیز هوآوی در رتبه سوم جهانی و رتبه اول چین قرار دارد و در حوزه لپ‌تاپ‌ها نیز به جایگاه دوم فروش در چین دست یافته است.

بنابر آمار رسمی منتشر شده توسط موسسه IDC، هوآوی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تعداد ۵۵.۸ میلیون دستگاه فروخته و با این آمار به سهمی معادل ۲۰.۲ درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند رسیده است. در این میان فروش داخلی هوآوی سهمی ۴۵ درصدی را از بازار گوشی‌های هوشمند چین به دست آورده، همچنین آمار IDC نشان می‌دهد که عمده سود هوآوی در گروه محصولات میان‌رده‌ی رو به بالا بوده است.

هواوی

به نظر می‌رسد تمرکز بیش از پیش هوآوی در زمینه توسعه اکوسیستمی شامل انواع دستگاه‌ها از جمله لپ‌تاپ‌، تبلت، ساعت، هدفون و غیره که به راحتی نیز به یکدیگر متصل می‌شوند، از جمله سیاست‌های هوآوی بوده که تاکنون ثمرات مثبتی در رشد درآمد این شرکت داشته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.