مدیریت یکپارچه سازمان ها با نرم‌افزار راهکاران بخش عمومی

این در حالی است که این شرکت بیش از ۱۵ سال است در بازار شرکت‌ها و سازمان‌های بخش عمومی فعال است و تجربه‌های موفق بسیاری در این بخش به‌دست آورده است. در گفتگویی با مصطفی احمدی مدیر محصول راهکاران بخش عمومی با دنیای اقتصاد؛ جزئیات بیشتری از این محصول را مطرح کرد.

نسل جدید محصول همکاران سیستم

به گفته احمدی ۱۵سال از حضور همکاران سیستم در بازار دولت می‌گذرد و در این مدت در انواع سازمان‌های بخش عمومی فعالیت کرده‌ایم. بیش از ۳۰% از این بازار شامل سازمان‌ها‌، نهادها و شرکت‌‌های دولتی از محصولات حوزه مالی، سرمایه انسانی و تدارکات و پشتیبانی همکاران سیستم استفاده می‌کنند و نمونه‌های موفق بسیاری در پروژه‌های کشوری داشته‌ایم. ارائه راهکار برای سازمان‌های در ابعاد ملی از اواخر دهه ۸۰ در همکاران سیستم آغاز شد و در حال حاضر تجربیات موفق و خوبی در این حوزه داریم.

وی در ادامه افزود سازمان‌های دولتی برای مدیریت موثر فعالیت‌ها، کنترل منابع دراختیار و مدیریت متمرکز در ابعاد کشوری به یک نرم افزار منسجم و یکپارچه نیاز دارند. نرم افزار یکپارچه همکاران سیستم برای بخش عمومی با برند «راهکاران بخش عمومی» سال گذشته به بازار عرضه شد. این محصول ضمن پوشش‌دهی نیازمندی‌های قانونی حوزه‌های مالی، سرمایه انسانی و تدارکات و پشتیبانی، امکان مدیریت متمرکز سازمان‌های کشوری را فراهم می‌کند. پاسخگویی به الزامات قانونی، کاربری آسان و استفاده از زیرساخت‌های به روز و تحت وب بودن از ویژگی های مهم این محصول است.

همچنین، مشتریان می‌توانند از نرم‌افزارهای فرایار، هوشمندی‌تجاری و اتوماسیون‌اداری همکاران سیستم هم در کنار این سیستم بهره ببرند. نرم‌افزار هوشمندی‌تجاری توان مدیریتی و تحلیلی سازمان را افزایش می‌دهد. این نرم‌افزار داده‌های پراکنده و انبوه سازمان از منابع اطلاعاتی مختلف را به اطلاعات طبقه‌بندی شده با ساختاری مناسب تبدیل می‌کند تا از طریق داشبوردهای مدیریتی تحت وب، همراه با امکان نمایش روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در اختیار مدیران و تحلیل‌گران سازمان قرار گیرد.

به کمک ابزارهای مدیریت فرایندهای کسب‌وکار؛ فرایار راهکاران، امکان طراحی فرایندهای خاص، توسعه‌ی سیستم‌های موردنیاز و و مدیریت یکپارچه فرآیندهای کسب و کار وجود دارد. سیستم اتوماسیون‌اداری تحت‌وب همکاران سیستم نیز با ایجاد بستری مناسب برای مدیریت گردش انواع نامه‌ها و فرم‌ها و ساماندهی جلسات و قرار‌ها، ضمن سرعت بخشیدن به روند مکاتبات درون سازمانی، امکان تعامل الکترونیک برون سازمانی را نیز فراهم می‌کند.

مزیت های راهکاران بخش عمومی

احمدی با اشاره به مزیت های این محصول اذعان کرد، قوانین و مقررات جدید و همچنین جهت‌گیری و اولویت‌های سازمان‌های قانون‌گذار مسیر آینده نرم‌افزارهای بخش عمومی همکاران سیستم را مشخص می‌کند. در محصولات جدید دو تغییر مهم و اساسی ایجاد شده است. یکی موضوع تحت وب شدن، تمرکز بیش‌تر و یکپارچگی سیستم‌ها و دیگری رویکرد جدید با توجه به نظام حسابداری تعهدی بخش عمومی و الزامات بودجه ریزی بر مبنای عملکرد. این تغییرات با توجه به نیازمندی جدید سازمان‌ها در سیستم ایجاد شده است.

راهکاران بخش عمومی همکاران سیستم ضمن پوشش‌دهی عملیات جاری سازمان‌ها و رعایت الزامات قانونی از زیرساخت امن و به روز راهکاران همکاران سیستم استفاده می‌کند که به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند در نقاط جغرافیایی مختلف از نرم‌افزارهای خود استفاده کنند. رویکرد بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد از دیگر مزایای راهکاران بخش عمومی همکاران سیستم است. بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد به عنوان یک رویکرد جامع لازم است در سرتاسر یک راهکار سازمانی در بخش عمومی جاری باشد و همه بخش‌های سیستم امکان ارائه اطلاعات مورد نیاز برای رسیدن به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را داشته باشد.

توسعه سیستم‌ها و مدیریت یکپارچه همه نرم‌افزارهای سازمان‌ها از طریق نرم افزار فرایار و افزایش توان تحلیل سازمان به کمک نرم‌افزار هوشمندی تجاری از دیگر قابلیت های راهکاران بخش عمومی است که این مجموعه نرم‌افزاری را به کاملترین محصول نرم‌افزاری برای بازار بخش عمومی تبدیل می‌کنند.

تغییرات در سازمان‌ها

مصطفی احمدی مدیر محصول راهکاران بخش عمومی در ادامه افزود نخستین مشتریان این راهکار از ابتدای سال ۹۸ شروع به استفاده از این محصول کرده‌اند و استفاده از امکانات تحت وب، از مهم‌ترین مواردی بوده که رضایتمندی این سازمان‌ها را به همراه داشته است. امکان جمع‌آوری اطلاعات کشوری و تهیه گزارش‌های تجمیعی از دستاوردهای اولیه این محصول است و به سازمان‌ها کمک کرده که بتوانند سازمان خود را در ابعاد کشوری مدیریت کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.