نگاهی به بازار دیزل ژنراتور و برندهای پرفروش

 در ادامه مقاله همراه ما باشید تا کاربرد انواع دیزل ژنراتور و برندهای موجود در بازار را بررسی کنیم.

انواع ژنراتور و ساختار آن

ژنراتور ها بر اساس سوخت مصرفی به چندین دسته تقسیم می‌شوند. در حال حاضر، می توان موتور ژنراتور ها را به سه دسته دیزل ژنراتور، ژنراتور گازی و ژنراتور بنزینی (موتور برق بنزینی) دسته‌بندی کرد.

به طور کلی، ساختار موتور ژنراتور متشکل از  5 بخش اصلی است:

  • موتور

  • آلترناتور

  • شاسی دستگاه

  • تابلو کنترل

  • کانوپی سایلنت

دیزل ژنراتور چیست؟

با توجه به دسته‌بندی انواع ژنراتور به طور کامل متوجه شده‌اید که دیزل ژنراتور در زیرمجموعه آن‌ها قرار دارد. در ساختار دیزل ژنراتور، یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی (آلترناتور) که نقش تبدیل انرژی الکتریکی را دارد دیده می‌شود.

تابلو برق چیست و چه کاربردی دارد؟

تابلو کنترل (تابلو برق) یکی از بخش های مهم دیزل ژنراتور است که در واقع یک محفظه است که سایر تجهیزات الکترونیکی از قبیل برد کنترل، کنتاکتور، کلید، فیوز و... در آن قرار گرفته‌اند و وظیفه آن کنترل کارکرد دیزل ژنراتور و روشن یا خاموش کردن دیزل ژنراتور می باشد.

خرید دیزل ژنراتور از نمایندگی فروش

به هنگام خرید دیزل ژنراتور باید به چندین جزئیات مهم توجه داشته باشید. قدرت موتور، حداکثر قدرت موتور، حجم و تعداد سیلندرها از ویژگی‌هایی تعیین کننده ظاهر دیزل ژنراتور هستند. غیر از این، برای انتخاب بهترین نمایندگی فروش دیزل ژنراتور باید به خصوصیات قبل و بعد از خرید توجه کنید. داشتن گارانتی و ضمانت‌نامه محصولات قبل از خرید، می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای انتخاب نمایندگی فروش باشد.

اما شما نمی‌توانید تنها براساس این ویژگی به نمایندگی مذکور، اعتماد کنید. نماد اعتماد الکترونیک، تحویل فوری، نصب و راه‌اندازی و خدمات پس از فروش، ویژگی‌های دیگری هستند که شما نباید نسبت به آن‌ها بی‌توجه باشید.

از میان شرکت های فعال در زمینه صنعت ژنراتور برق، می توان از گروه صنعتی آبیاران نام برد که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مراکز تامین و مونتاژ دیزل ژنراتور در ایران می باشد. در محل دفتر مرکزی این گروه صنعتی، نمایشگاه دائمی از انواع دیزل ژنراتور و موتور برق دایر می باشد و شما می توانید از نزدیک با آنها آشنا شده و از کارشناسان و تکنسین های فنی این مجموعه برای انتخاب ژنراتور برق مناسب کمک بگیرید. همچنین اصل بودن محصولات و قیمت های منصفانه، امکان خریدی مطمئن را برای شما فراهم می کند.

معرفی برندهای دیزل ژنراتور و نگاهی به بازار آن

تفاوت‌های محصولات در یک برند، عموما به تفاوت در توان اسمی و توان اضطراری آن‌ها باز می‌گردد. مسلما قیمت دیزل ژنراتور ولوو پنتا با قیمت دیزل ژنراتورهای برند بنز متفاوت است. البته کارایی محصولات این دو برند نیز نسبت به هم متفاوت می‌باشند. اگر تنها به دنبال کیفیت دیزل ژنراتور هستید، مدل‌های اروپایی را انتخاب کنید. در صورتی که قیمت و کیفیت برای شما اهمیت زیادی دارد، به دنبال دیزل ژنراتورهای چینی و ایرانی باشید.

ما در ادامه به بررسی و مقایسه اجمالی چند برند شناخته شده در تولید موتور دیزل و آلترناتور می پردازیم. هرچند که انتخاب نهایی برای خرید محصول، به نیاز و انتظارات شما از دستگاه بستگی دارد.

ولوو پنتا (Volvo penta)

محصولات دیزل ژنراتور ولوو پنتا ساخت کشورهای سوئد و آلمان هستند. دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا دارای تنوع زیادی در مقدار توان اسمی و توان اضطراری است. حداقل و حداکثر توان اضطراری موتور ولوو پنتا به ترتیب 88 تا 655 KW می‌باشند که برای محیط‌های نیمه صنعتی و کاملا صنعتی مناسب هستند. بنابراین، گزینه‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود. در شرکت آبیاران پویان آذر، ضمانت‌نامه یکساله در صورت حداکثر 1200 ساعت کارکرد وجود دارد.

پرکینز (Perkins)

محصولات دیزل ژنراتور پرکینز ساخت کشور انگلیس هستند. کمترین توان اضطراری موتور پرکینز از حداقل توان اضطراری موتور ولوو پنتا هم کمتر می‌باشد. حداقل و حداکثر توان اضطراری در موتور پرکینز به ترتیب از 8 تا 2000 KW است. شما می‌توانید قبل از خرید دیزل ژنراتور پرکینز با شرکت آبیاران تماس بگیرید و قیمت آن ها را استعلام کنید.

ایوکو (Iveco)

ایوکو یا ایویکو، یکی از شرکت‌های تولیدکننده دیزل ژنراتور ایتالیایی است که خودروهای تجاری و موتورهای دیزلی را به بازار عرضه می‌کند. به طور معمول، قیمت موتور ایوکو بیشتر است و در مقابل هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

کامینز (Cummins) 

کامینز شرکتی است که در کشور آمریکا تاسیس شده ولی علاوه بر آمریکا در کشورهای انگلیس، هند و چین هم کارخانه مونتاژ و تولید دارد. با توجه به ظرفیت توان اسمی و توان اضطراری موتور کامینز برای استفاده در محیط های گسترده صنعتی مناسب هستند. البته در نظر داشته باشید که موتورهای کامینز برای مصارف در محیط‌ خانه هم مناسب می‌باشند. برای نمونه، دیزل ژنراتور کامینز QSK78-G9  با توان اضطراری 3000 کاوا برای استفاده در محیط‌های توسعه یافته صنعتی مناسب است.

استمفورد (Stamford)

اگر به دنبال خرید ژنراتور تک (آلترناتور) می‌باشید، ژنراتور استمفورد را انتخاب کنید. استمفورد یکی از زیرمجموعه‌های شرکت کامینز می‌باشد. لذا، کیفیت و قیمت ژنراتور استمفورد نسبت به سایر ژنراتورها بیشتر است. مراقب باشید که مشابه این ژنراتور را با اصل آن، اشتباه نگیرید. جهت خرید ژنراتور اصل استمفورد با کارشناسان آبیاران مشورت کنید.

مکالته (Meccalte)

برند مکالته دارای انواع ژنراتورهای باکیفیت است که متقاضیان زیادی در ایران و جهان دارد. از لحاظ هزینه، قیمت ژنراتور مکالته در مقایسه با ژنراتور استمفورد در درجه‌های پایین‌تر قرار می‌گیرد. برای تهیه ژنراتور (آلترناتور) که بخشی از دیزل ژنراتور است، می‌توانید به سراغ ژنراتور مکالته بروید که هم قیمت کمتری دارند و هم کیفیت آن‌ها در درجه بالایی قرار دارد.

چرا بهتر است از دیزل ژنراتور سایلنت استفاده کنید؟

دیزل ژنراتور سایلنت برای محافظت از دیزل ژنراتورها با توان 10 الی 900 کاوا کاربرد دارند که برای دیزل ژنراتورهای بزرگتر و با توان بالاتر به صورت کانتینر طراحی و ساخته می شوند. دیزل ژنراتور سایلنت یک محفظه می‌باشد که برای کاهش صدای زیاد دیزل به هنگام کار، استفاده می‌شود. کانوپی دیزل ژنراتور، نام دیگر آن است.

کانوپی‌ها به دو صورت عایق عوامل جوی و عایق عوامل صوتی تولید و عرضه می‌شوند. به طور عمومی، هر کانوپی دارای هر دو نوع عایق می‌باشد. گفته می‌شود که داخل هر دیزل ژنراتور سایلنت با عایق‌های نسوز از نوع شانه تخم مرغ و سایر انواع آن (نسبت به درخواست مشتری) پوشانده شده اند. علاوه براین، مکان‌های خاصی برای ورود و خروج هوا در نظر گرفته شده است.

دیزل+ژنراتور

نصب کانوپی دیزل ژنراتور برای تهیه دیزل ژنراتورها در واحدهای صنعتی الزامی نیست. اما جهت جلوگیری از آسیب عوامل خارجی مثل وارد شدن ضربه فیزیکی و رسیدن رطوبت به دیزل ژنراتور می‌توانید جهت نصب آن اقدام نمایید. البته در صورتی که اتاق مخصوص دیزل ژنراتور نداشته باشید، لازم است تا از کانوپی سایلنت استفاده کنید.

دیزل ژنراتور سیار یا پرتابل

در مواقعی نیاز است که دیزل ژنراتور برای تامین برق مصرف کننده در مکان های مختلف تردد کند، در این حالت برای دیزل ژنراتور یک شاسی چرخ دار یا تریلر سفارش داده می شود و دیزل ژنراتور بر روی آن سوار می شود تا دیزل ژنراتور به آسانی با یدک کش جابه جا شود.

دیزل

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.