عجیب ترین خانه های جهان در کشور ترکیه

 همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا به کشور زیبا ترکیه سفر کرده تا بتوانند از این جاذبه های حیرت انگیز دیدن کنند. وجود جاذبه های مختلف توریستی در کشور ترکیه که بخش اعظمی از آن ها درای ویژگی های منحصر به فرد و عجیبی بوده و تنها نمونه آن در این کشور وجود دارد باعث شده تا این کشور سالانه میزبان توریست های بسیار زیادی باشد.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری کشور ترکیه آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا سری به این کشور ترکیه زده و اطلاعات بیشتری در زمینه این خانه های عجیب در ترکیه در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی کاپادوکیا، شهری با خانه های عجیب در ترکیه

یکی از شهرهای تاریخی کشور ترکیه شهر کاپادوکیا است که گردشگران و باستان شناسان متعددی را جذب خود کرده است. این منطقه قدمت طولانی داشته و جز معدود شهرهای سنگی در دنیا به حساب می ‌آید. شهر کاپادوکیا ترکیه از نظر زمین شناسی دارای تنوع بی ‌نظیری است و شما می توانید در آن تپه‌ ها، خانه های لانه زنبوری، تخته سنگ های بلند و... مشاهده کنید.

فاصله این شهر تاریخی تا استانبول ۷۵۶ کیلومتر است و به دلیل نداشتن پرواز مستقیم از کشورهای دیگر به این شهر، گردشگرانی که قصد دارند تا به این منطقه زیبا و خاص سفر کرده و از آن دیدن کنند، می ‌توانند از فرودگاه استانبول یا آنکارا به شهر کاپادوکیا سفر کرده و از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنند. از مهم ترین رویدادهایی که می توانید در شهر کاپادوکیا آن ها را مشاهده کنید و یا خودتان به این فعالیت ها مشغول شوید، می توان به بالن سواری، دوچرخه سواری، اسب سواری ،تماشای رقص سما، اسکوتر سواری، بازدید از خانه های عجیب این شهر و... اشاره کرد.

لحظه آخر

کاپادوکیا و عجیب ترین خانه های جهان

شهر کاپادوکیا را می ‌توان شهر عجایب نامید. این شهر در منطقه آناتولی مرکزی واقع شده است و به دلیل وجود مکان های منحصر به فرد؛ این شهر توانسته به یکی از جاذبه های زیبای توریستی کشور ترکیه بدل شود. شما در شهر کاپادوکیا می توانید مکان های منحصر به فردی شبیه به کره ماه، کلیساهای غاری شکل، خانه های حفاری شده در صخره ها، شهرهای زیرزمینی و... را مشاهده کنید.

وجود همین مکان های توریستی باعث شده تا شهر کاپادوکیا در بین توریست ها جایگاه خاصی داشته باشد و افرادی که به دنبال یک مکان عجیب و جذاب می گردند، کاپادوکیا را به عنوان مقصد نهایی سفر گردشگری خود انتخاب کنند. یکی از جاذبه های جذاب گردشگری در شهر کاپادوکیا که نباید تماشای آن را فراموش کنید، صومعه های این شهر است. در واقع صومعه های کاپادوکیا، شبکه ‌ای از خانه‌ ها و کلیساهای حفاری شده در میان سنگ های نرم کوهستان هستند.

این خانه‌ های حفاری شده در دل سنگ ها در واقع محل سکونت اولین گروه از مسیحیان در این منطقه به شمار می ‌رود که پس از تعقیب شدن به واسطه امپراطوری روم، به این منطقه فرار کرده و برای در امان ماندن از گزند رومیان در دل صخره‌ ها برای خود بناها و ساختمان مسکونی را به وجود آورده اند. صومعه های کاپادوکیا تا قرن چهارم تبدیل به یک سیستم شهری زیرزمینی شد که در آن می توانید خانه‌ ها، کلیساها، استخرها و انبارهای مختلفی را مشاهده کنید. اگر با تور ترکیه lahzeakhar سری به این کشور زیبا و تاریخی زدید، حتماً به سراغ این شهر عجیب آمده و از آن بازدید کنید، زیرا بازدید از شهر شگفت انگیز کاپادوکیا تجربه ای است که به هیچ عنوان آن را فراموش نخواهید کرد.

لجظه آخری

اقامت در عجیب ترین خانه های جهان در ترکیه

برای افرادی که علاقه ‌مند هستند تا در خانه های عجیب و شگفت انگیز کاپادوکیا اقامت کند، این امکان فراهم شده تا بتوانند لحظات فوق ‌العاده‌ ای را در این خانه های حفاری شده در دل سنگ ها تجربه کنند. شما می توانید در این غارها اتاق های مختلف، کلیساها و حتی محل زندگی مسیحیان اولیه را مشاهده کنید.

با مشاهده این خانه های عجیب به این نکته پی خواهید برد که چگونه در گذشته برای در امان ماندن از خطرات مختلف، مردم شهر کاپادوکیا در دل سنگ ها نفوذ کرده و شهر زیرزمینی را برای حفاظت از خود بنا کردند. جذابیت کاپادوکیا به قدری است که افرادی که تنها برای یک روز به این شهر سفر می‌کنند، برنامه خود را تغییر داده و مدت زمان حضور خود در کاپادوکیا را افزایش می دهند، زیرا زندگی در خانه‌ های عجیب شهر کاپادوکیا تجربه ‌ای است که به هیچ عنوان تکرار نخواهد شد و نباید آن را از دست داد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.