نتایج مجمع "حتاید" / افزایش سرمایه جذاب، عرضه اولیه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت تاید واترخاورمیانه ، بعداز تفاهم نامه اخیر ۱.۶ تا ۲.۵ هزارمیلیارد تومانی با راه آهن (بزرگترین همکاری مجموعه وزارت راه با شرکت های بورسی)، کسب بازدهی ۵۴۳ درصدی سهام، افزایش سرمایه ۹۵ درصدی از سود انباشته و  از ۱۰۰ به ۱۹۵ میلیارد تومان و... عصر دیروز اقدام به برگزاری مجمع سالانه کرد.

زمان تقسیم سود بین ۴۲ هزار سهامدار "حتاید" و خداحافظی زارعی

در این رویداد که با حضور ۶۷ درصد سهامداران در هتل کوروش برگزار شد، ۸۰۰ ریال از سود محقق شده ۱۳۲۲ ریالی سال مالی دوازده ماهه منتهی به اسفند ۹۸ برای تقسیم بین بیش از ۴۲ هزار سهامدار تصویب شد که قرار است براساس تعداد سهام از اول دی تا ۱۴ اسفند سال جاری توزیع شود.

همچنین حسین زارعی که از آذر سال ۹۷ مدیریت این شرکت قدیمی اما بحران زده و دارای حواشی متعدد را به عهده گرفته بود، بعد از اصلاح ساختار مالی و اقدامات متعدد مالی و عملیاتی، اعلام خداحافظی کرد تا راهی فعالیت در بخش خصوصی با موضوع فعالیت در بازار سرمایه شود.

آخرین وضعیت عملیاتی و برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی

براساس این گزارش، در حاشیه این مجمع هم ایوب باقر تبار عضو هیات مدیره و رئیس مجمع "حتاید" با تشریح آخرین وضعیت این شرکت بورسی اعلام کرد: همانگونه که در مجمع مدیرعامل شرکت عنوان شد، ارزیابی و دستیابی به ارزش روز دارایی های تایدواتر در حال انجام است تا بعد از قطعی شدن افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به ویژه زمین، تصمیم گیری و طبق مصوبه هیات مدیره اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: طبق آمار منتشره سازمان بنادر و دریانوردی و طی سه ماه اول سال جاری به دلیل شیوع کرونا ، عملیات تخلیه و بارگیری در کلیه بنادر حدود ۲۹ درصد و در بندر شهیدرجایی بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت. همچنین تخلیه و بارگیری کانتینری برحسب TEU در کل بنادر کشور با افت ۳۸ درصدی همراه شد.

این عضو هیات مدیره تایدواتر افزود: بخش عمده ای از طرح توسعه احداث سیلوی ۱۵۰ هزار تنی در بندر امام که از چند سال پیش آغاز شده به انجام رسیده و تجهیزات باقی مانده نیز از خارج از کشور سفارش داده شده و انتظار می رود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

باقرتبار توضیح داد: طرح حمل و نقل یکپارچه غلات نیز که بی سابقه ترین همکاری شرکت های بورسی با مجموعه وزارت راه بشمار می رود با ارزش ۱.۶ تا ۲.۵ هزار میلیارد تومان در مراحل مختلف شامل احداث سیلو در بندر شهید رجایی، پایانه آپرین و خرید واگن حمل اجرا خواهد شد و ارقام مربوط به سرمایه گذاری مورد نیاز و برآورد سود پس از برآوردهای دقیق به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

عرضه اولیه شرکت رهیاب رایانه گستر بعد از افزایش سرمایه

وی از برنامه واگذاری سهام شرکت زیرمجموعه تایدواتر خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای اصلاح ساختار شرکت رهیاب رایانه گستر و افزایش سرمایه این شرکت طی شده و پذیرش در بورس یا فرابورس از جمله تکالیف مجمع اخیر است که شرکتی قدرتمند در ارائه راهکارهای نرم افزاری به ویژه در حوزه نرم افزارهای مورد استفاده در بنادر بوده و مالکیت و بهره برداری از سرشماره پیامکی ارزشمند ۱۰۰۰ را نیز در اختیار دارد.

باقر تبار افزود: نماد شرکت افتخار سهام نیز اخیرا در بازار پایه توافقی فرابورس درج شده  که به بازده بسیار مناسبی در سال گذشته و سه ماه اول سال رسیده است.

اثر احتمالی توافق تجاری ایران با چین و افزایش دلار

معاون امور مجامع تایدواتر در مورد آثار احتمالی توافق تجاری ایران چین هم توضیح داد: اجرای این توافق و افزایش مبادلات تجاری دو کشور، مستقیما ذز عملیات و درآمدزایی شرکت به ویژه در عملیات تخلیه و بارگیری تاثیر مثبتی خواهد داشت. از سوی دیگر با توجه به سهم عمده تامین منابع درآمدی از تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) و محاسبات این بخش به دلار، افزایش نرخ ارز هم اثر قابل توجهی بر درآمدهای شرکت خواهد داشت.

باقرتبار با تایید کناره گیری حسین زارعی از مدیریت "حتاید" هم گفت: زارعی پس از خصوصی سازی واقعی شرکت در اوایل سال ۹۷ و واگذاری مالکیت از بخش نیمه دولتی به بخش خصوصی به عنوان مشاور و سپس از آذر ۹۷ با جمع آوری گروهی سالم، حرفه ای و خوشنام، هدایت شرکت را بر عهده گرفت و با مدیریت و درایت و حمایت سهامدار عمده و با وجود فراز و نشیب های فراوان، توانست تایدواتر را از بسیاری معضلات کهنه ساختاری، مالی، نیروی انسانی و مدیریتی عبور داده و آماده جهش مناسب از حیث عملیات و درآمد کند .

وی با اشاره طی فرایند انتخاب مدیرعامل جدید، اصلاح ساختار و روش های کسب و کار شرکت، بکارگیری مدیران سالم و با تجربه برای شرکت‌های تحت پوشش و مدیران میانی کارآزموده، انتقال فعالیت به شرکت‌های زیر مجموعه، سودآور شدن بسیاری از  شرکت های اقماری و تعطیلی شرکت ها و فعالیت های زیان ده و در مجموع پوست اندازی واقعی را از جمله اقدامات مهم در دوران مدیریت ۱.۵ ساله زارعی معرفی کرد .

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.