هوآوی لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition را معرفی کرد؛ سبک و حرفه‌ای

هوآوی لپ‌تاپ MateBook ۱۳ AMD Edition که آخرین مدل از لپ‌تاپ‌های فوق سبک و همه‌کاره‌ این شرکت به شمار می‌آید را معرفی کرد. پردازنده‌ مرکزی AMD Ryzen ۵ که در جدیدترین لپ‌تاپ هوآوی به کار رفته است، عملکرد پرقدرت این لپ‌تاپ را تضمین می‌کند. این لپ‌تاپ برای انجام امور روزانه مثل تحصیل، محل کار و کاربردهای خانگی گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی که برای افراد جوان طراحی شده است، فناوری نمایشگر FullView، قابلیت حمل ساده و کیفیت ساختی بالا را با ویژگی‌های اختصاصی هوآوی از قبیل Multi-Screen Collaboration ترکیب کرده که در آن امکان مشاهده صفحه‌نمایش دستگاه‌های دیگر هوآوی مانند گوشی هوشمند و کار با آن مهیا شده است.

یک نمایشگر با وضوح تصویر ۲K و فناوری FullView روی این مدل تعبیه شده که ۸۸ درصد از فضای بخش جلویی لپ‌تاپ را به خودش اختصاص داده است. سخت‌افزارهای قدرتمندی از جمله پردازنده‌ مرکزی Ryzen ۵ ۳۵۰۰U و گرافیک Radeon Vega ۸ هم روی آن نصب شده‌اند. خنک‌سازی لپ‌تاپ به عهده سیستم خنک‌کننده‌ای قرار گرفته که با الهام‌گیری از بال کوسه طراحی و ساخته شده است. این خنک‌کننده با استفاده از فن‌هایی کار می‌کند که کم‌صدا هستند و توان انتقال حرارت زیادی دارند. فناوری Huawei Share استفاده شده در این لپ‌تاپ به کاربران اجازه می‌دهد با لمس گوشی یا تبلت هوآوی به لپ‌تاپ، صفحه نمایش گجت با لپ‌تاپ به اشتراک گذاشته شود و بتوان به راحتی اطلاعات را بین دستگاه‌ها منتقل یا روی لپ‌تاپ با گوشی کار کرد.

«ونگ یین‌فنگ» (Wang Yinfeng)، مدیر بخش کامپیوترهای شخصی و تبلت هوآوی درباره این لپ‌تاپ می‌گوید: «لپ‌تاپ‌ها به عنوان یکی از دستگاه‌هایی که روی زندگی روزمره کاربران تاثیر مستقیم دارند، نقش مهمی در استراتژی «زندگی یکپارچه‌شده با هوش مصنوعی» (Seamless AI Life) ایفا می‌کنند. در آینده دستگاه‌های هوشمند فارغ از شکل ساختاری‌شان، به یکدیگر متصل خواهند بود و به صورت یکپارچه در جهت خدمت به منافع مشتریان با یکدیگر همکاری دارند. با استفاده از ویژگی Multi-Screen Collaboration که در لپ‌تاپ MateBook ۱۳ AMD Edition جدید نیز وجود دارد، در حال برداشتن گامی در جهت نزدیک‌تر شدن به این هدف هستیم و تجربه‌ فردا را امروز به مشتریان‌مان ارائه می‌دهیم؛ آن هم در قالب یک محصول قدرتمند و قابل حمل.»

هوواوی

نمایشگر لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هوآوی، ۸۸ درصد از بخش جلویی آن را به خود اختصاص داده است. این نسبت نمایشگر به بدنه، سطح جدیدی از طراحی FullView هوآوی را به نمایش می‌گذارد. حاشیه‌های بدنه در اطراف نمایشگر، از هر طرف تنها ۴.۴ میلی‌متر است که به کاربر اجازه می‌دهد دید وسیع و بدون مزاحمتی از نمایشگر داشته باشد. نسبت ۳:۲ در نمایشگر این لپ‌تاپ در مقایسه با همتایان ۱۶:۹ خود، فضای قابل دید بیشتری را در محور عمودی ارائه می‌دهد. به همین دلیل برای استفاده در برنامه‌های کاربردی از جمله واژه‌پردازها (مانند Word) مناسب‌تر است. دقت تصویر در لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هوآوی 2016 x 1440، تراکم پیکسلی آن 200 PPI است و نسبت کنتراست آن 1000:1 است. این نمایشگر از ۱۰۰ درصد رنگ‌های دامنه‌ رنگ RGB پشتیبانی می‌کند.

هوواوی1

لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition از طراحی مینیمال و بدنه‌ای از جنس فلز بهره می‌برد. گوشه‌های بدنه به نرمی گرد شده‌اند و لبه‌های تیز آلومینیومی با استفاده از برش CNC الماس، تراش خورده‌اند. ابعاد بدنه در این لپ‌تاپ ۲۸۶ x ۲۱۱ x ۱۴۹ میلی‌متر است و تنها ۱.۳۱ کیلوگرم وزن دارد. در نتیجه می‌توان گفت که MateBook 13 AMD Edition هوآوی از یک فرم ساختاری ایده‌آل برای افراد همیشه در سفر برخوردار است.

پردازنده‌ای که در این لپ‌تاپ سبک هوآوی به کار رفته، مدل Ryzen 5 3500U شرکت AMD است و در بخش کارت گرافیک هم از پردازنده‌  Radeon Vega 8 همین شرکت استفاده شده است. برای این لپ‌تاپ  رم دو کاناله‌DDR4  در نظر گرفته شده و یک حافظه‌ اس‌اس‌دی (SSD) پرسرعت از نوع PCIe NVMe مسئولیت ذخیره کردن اطلاعات را بر عهده دارد. با داشتن چنین قطعاتی می‌توان تضمین کرد که این لپ‌تاپ حتی در انجام وظایف سخت هم حافظه‌ رم و فضای ذخیره‌سازی مناسبی در اختیار خواهد داشت.

لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هوآوی یک سیستم خنک‌کننده‌ پیشرفته دارد که در آن از فناوری Shark Fin 2.0 استفاده شده است. همان‌طور که از اسم این سیستم خنک‌کننده برمی‌آید پره‌های فن به شکل باله کوسه طراحی شده و می‌تواند با سرعت بالایی بچرخد تا گردش هوای زیادی را به وجود بیاورند و بیشترین قدرت خنک‌کنندگی را حاصل کنند. همچنین یک سیستم فیلترینگ هوشمند، تغیرات دما را به صورت لحظه‌ای بررسی می‌کند تا از عملکرد پایدار و کمترین میزان نویز در تمام شرایط اطمینان حاصل کند.

هوآوی بهینه‌سازی‌هایی در «فرم‌ویر» (Firmware) «بایوس» (BIOS) لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition نیز انجام داده است. این تغییرات در راستای رسیدن به حداکثر سرعت، پیاده‌سازی شده‌اند. دکمه‌ پاور لپ‌تاپ مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه است که هویت کاربر را هنگام بالا آمدن لپ‌تاپ بررسی می‌کند. در نتیجه کاربران این دستگاه می‌توانند تنها با فشردن یک دکمه، لپ‌تاپ را با امنیت بالایی بوت کنند و وارد محیط ویندوز شوند.

یکی از خصوصیات دیگر لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هوآوی که آن را برای افراد شاغل همیشه در سفر آیده‌آل کرده، یک شارژر جیبی ۶۵ واتی از نوع USB-C است که همراه با لپ‌تاپ عرضه می‌شود و محدوده‌ای از ولتاژهای خروجی شارژ را هم پشتیبانی می‌کند. این شارژر کوچک علاوه بر اینکه در هر موقعیتی امکان شارژ آسان لپ‌تاپ را مهیا می‌کند، قابلیت پشتیبانی از فناوری SuperCharge هوآوی برای شارژ کردن بعضی از گوشی‌های موبایل را هم فراهم کرده است.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.