عید فطر شاد، حتی در دوران کرونا

دنیای کرونایی

از اوایل اسفند بود که ویروس مرموز کرونا در سراسر دنیا پخش شد و زندگی همگان را مختل و به بسیاری از شرکت ها را به مرز تعطیلی کشاند و یا با ضررهای زیادی مواجه کرد. از طرفی شدت این ویروس به حدی بود که متاسفانه تعداد زیادی از هموطنان و مردم دنیا را به کام مرگ کشاند. حال در این روزها که دولت ها وضعیت را از ماندن در خانه به ماندن در حالت هشدار تغییر داده اند، فرصت خوبی پیش آمده تا مردم برای تغییر حال و هوا با رعایت پروتکل ها به فعالیت های بیرونی بپردازند.

از طرفی این تغییر وضعیت با تعطیلات عید فطر در کشورمان همزمان شده و باعث شده تا جاده های سراسر کشور به شلوغی تعطیلات نوروز شود و مردم برای جبران تعطیلات نوروزی اکنون اقدام به سفر کنند.

عید فطر و موسیقی

فرهنگ و هنر همواره در خدمت مناسبت ها و اتفاقات مهم کشورها بوده و هستند. از طرفی هنر موسیقی همواره در اعیاد و ایام غم عصای دست مردم بوده و خیلی اوقات مهمترین حرف ها و پیغام ها از طریق موسیقی به مردم رسیده است. حال با افزایش سفرهای مردم و از طرفی عید مبارک فطر، تصمیم داریم تا تعدادی آهنگ شاد مناسب این روزها را برای لذت بیشتر و همچنین تغییر روحیه شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی آهنگ های شاد

در سال های گذشته و علی‌الخصوص سال ۹۸ به لطف تعداد زیاد خوانندگان تعداد قطعات شاد زیاد و مناسبی داشتیم که هر کدام به تنهایی میتوانند از شادترین آهنگ های سال باشند.

اولین قطعه این لیست را با یکی از بهترین های موسیقی ایران شروع میکنیم. کمتر کسی پیدا میشود که نام محسن یگانه را نشنیده باشد یا به آهنگ ها و صدای او گوش نداده باشد. محسن یگانه آخرین آهنگ شاد خود را در آذر ۹۷ منتشر کرد. آهنگ شاد و فوق العاده دریابم یکی از متفاوت ترین قطعات محسن یگانه در سال های اخیر است که به هنگام انتشار، در مدت کوتاهی به صدر لیست بهترین های ماه راه یافت و تا مدت ها نام محسن یگانه و آهنگ او شنیده میشد.

آرون افشار-موزیک شو

یکی از شادترین قطعات این لیست را یکی از چهره های موفق و دوست داشتنی سال ۹۸ خوانده است. آرون افشار جوان که از اواخر سال ۹۷ با آهنگ شاد جانم باش وارد دنیای موسیقی شد و ره صد ساله را یک شبه طی کرد، در اواخر سال ۹۸ نیز در یک همکاری موفق با عاطفه حبیبی و برادر معنوی‌اش معین راهبر، آهنگ شاد و فوق العاده زلزله را منتشر کرد که قطعا جز ۱۰ آهنگ برتر سال ۹۸ میباشد. زلزله آرون افشار به معنای واقعی کلمه در آخر سال ۹۸ توانست زلزله خوبی ایجاد کند.

دیگر چهره موفق سال گذشته بهنام بانی بود. علیرغم کم کار بودنش در سال گذشته در امر انتشار آهنگ جدید، بهنام بانی اما سال پر از کنسرت و برنامه های گوناگون ورزشی و خیریه داشت. اما یکی از مهمترین و شادترین قطعات سال ۹۸ را بهنام بانی منتشر کرد. بهنام بانی و حامد برادران در سالگرد قطعه خاطره انگیز قرص قمر ۱، آهنگ قرص قمر ۲ را منتشر کرد که رقابت جذابی را بین آهنگ های شاد برتر در سال ۹۸ ایجاد کرد. شاعر گمنام آن که کارن موسوی است نیز توانست با موفقیت این قطعه، به موفقیت شهرت خوبی برسد.

یکی دیگر از صدا خاص های موسیقی ایران، رضا بهرام است که توانسته با استفاده درست از صدای خاص و انتخاب سبک تلفیقی، راه موفقیت را به خوبی پیدا کند. رضا بهرام که به لطف عاشقانه خواندنش معروف شد، در مرداد ۹۸ تصمیم گرفت تا در یک حرکت فوق العاده و موفق، آهنگ شاد و ریتمیک گل عشق را منتشر کند. همین یک قطعه شاد رضا بهرام مسیر پیشرفت را برایش به خوبی هموار کرد و گل عشق در اکثر میکس ها و مهمانی ها و علی الخصوص مراسم های عروسی شنیده میشد و خیلی از زوج ها از این آهنگ برای رقص دو نفره مراسمشان استفاده میکردند.

رضا بهرام-موزیک شو

مهراد جم نیز یکی دیگر از خواننده های جوان و موفق این روزهای موسیقی است که در کنار مسعود جهانی و هادی حسینی توانست پله های نردبان موفقیت را به خوبی بالا رود و هم در فضای مجازی و هم در دنیای واقعی به شهرت خوبی برسد. یکی از آهنگ های شاد مهراد جم در شروع سال ۹۹ با انتشار آهنگ بعدت نیز توانست فعالیت خود را به خوبی ادامه دهد. در شب یلدای سال ۹۸ و برای برنامه فرمول یک، مهراد جم آهنگ شاد و مناسبتی گل شقایق را خواند و منتشر کرد که با استقبال فوق العاده هوادارانش مواجه شد.

یکی دیگر از خواننده های موفق این روزها که البته حضورش در مارکت موسیقی قدیمی است، علیرضا طلیسچی دوست داشتنی است. علیرضا طلیسچی که از سال ۸۹ در مارکت موسیقی قرار دارد، آن اوایل با استقبال زیادی مواجه نشد. رفته رفته علیرضا طلیسچی در همکاری با آهنگسازهای خوب و برتر از سال ۹۴ ۹۵ وارد دنیای حرفه ای تری شد و توانست اسم و رسم خوبی برای خود به پا کند. این خواننده دوست داشتنی در سال ۹۸ با آهنگ شاد سخت گیر یکی از زیباترین قطعات و همچنین محبوبترین قطعات خود را منتشر کرد که این قطعه در همکاری با حامد برادران بسیار معروف شد و همگان از نتیجه این آهنگ راضی بودند.

اما یکی از متفاوت ترین کارهای این چند وقته که در اواخر سال ۹۸ و به مناسبت عید نوروز ۹۹ و برای تغییر روحیه مردم منتشر شد، آهنگ شاد و فوق العاده فرزاد فرزین به نام آتیش بود. فرزاد فرزین که این آهنگ ریتمیک را در همکاری با حامد برادران و شعر عماد طغرایی و به یک دیزاین و طراحی جالب و به سبک آهنگ های دهه ۵۰ و ۶۰ منتشر کرد که با استقبال فوق العاده هواداران این خواننده و موسیقیدانان برجسته مواجه شد.

قطعا جهان دنیای پس از کرونا بسیار متفاوت تر از قبل و با تغییرات بیشتری خواهد بود. چیزی که قطعا این وسط تغییر نخواهد کرد، ادامه داشتن زندگی است. هنوز هم وقت برای با هم بودن و شاد بودن است و چه خوب است قدر این دورهمی ها و شادی ها را بدانیم آن هم حالا که خیلی از عزیزانمان کنار ما نیستند. به امید روزهای خوب و شاد برای همه مردم دنیا.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.